کد خبر : 1856640 | 10 آذر 1401 ساعت 01:45 | 79.1K بازدید | 4 دیدگاه

لهستان فهمید: گلر خوب از پدر مادر خوب بهتر است

جمله قصار عبدالله ویسی علیه لیونل مسی!

دروازه‌بان باتجربه تیم ملی لهستان نقش مهمی در تعیین معادلات صعود گروه سوم جام جهانی 2022 داشت.

جمله قصار عبدالله ویسی علیه لیونل مسی!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی لهستان با وجود شکست دو بر صفر مقابل آرژانتین موفق شد به عنوان تیم دوم گروه C به دور حذفی جام جهانی 2022 صعود کند. این تیم که امتیاز برابری (4) با مکزیک داشت به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم، در مکان دوم جدول ایستاده و همراه با آرژانتین راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. در تیمی که لواندوفسکی ستاره اول آن است، این شزنی بود که نقش اول صعود لهستان نام گرفت.

لهستان در این جام 2 گل زد و 2 گل خورد و با تفاضل گل صفر صعود کرد. مکزیک هم 3 گل زد و 2 گل خورد و با تفاضل گل 1- از صعود بازماند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که دو پنالتی در دو بازی علیه لهستان اعلام شد و اگر حتی یکی از این دو پنالتی گل می شد، معادلات صعود به گونه‌ای دیگر رقم می خورد و همین جا بود که شزنی وارد عمل شده و در نقش سوپر من دو پنالتی را مهار و تیمش را به مرحله بعد رساند.

شزنی در جریان بازی با عربستان که با پیروزی 2-0 لهستان همراه بود پنالتی سالم الدوساری را مهار کرد و بلافاصله راه دروازه خود را روی ریباند این ضربه بست. او امشب هم در بازی با آرژانتین که تیمش 2-0 باخت، پنالتی لیونل مسی را در نیمه اول مهار کرد تا تاثیر یک دروازه‌بان را در موفقیت یک تیم معنا کند.

1773073
1773072

وویژیک شزنی علاوه بر مهار دو پنالتی یاد شده که به تفاضل گل صفر برای لهستان و صعود این تیم انجامید، در طول دو بازی با عربستان و آرژانتین چند مهار نجات بخش دیگر هم داشت و باید دید لهستان تا چه مرحله‌ای می تواند با درخشش او پیش برود. این تیم در مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف فرانسه مدعی برود و با توجه به احتمال کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی، آن‌جا هم می تواند روی دروازه‌ پنالتی‌گیرش حساب ویژه باز کند.

1773074

بعد از درخشش دخسوس دروازه بان سابق استقلال خوزستان و در یک نشست خبری، عبدالله ویسی در مورد این دروازه بان گفته بود: "دروازه بان خوب از پدر و مادر خوب بهتر است." امشب لهستانی ها می توانند صحبت های ویسی را با طلا بنویسند و بالای سر خود قاب کنند.

دیدگاه‌ها