کد خبر : 1856666 | 10 آذر 1401 ساعت 10:54 | 23.6K بازدید | 3 دیدگاه

به قوانین قطر احترام بگذارید؛

اسطوره لیورپول به انگلیسی‌ها: شما ریاکار هستید!

جان بارنز، اسطوره لیورپول که معتقد است همه باید به قوانین و دین کشور میزبان جام جهانی احترام بگذارند، انگلیسی‌ها را به قلدری در قطر متهم کرد.

اسطوره لیورپول به انگلیسی‌ها: شما ریاکار هستید!

به گزارش ورزش سه، جان بارنز در اوایل هفته، در گفت‌وگویی از طرفداران کشورهای غربی خواست تا از اظهار نظر درباره میزبان جام جهانی و مسائل مربوط به حقوق بشر خودداری کنند.

بارنز که معتقد است اقدام انگلیس به دلیل تبعیض علیه سیاه پوستان ریاکارانه است، اوایل این هفته به رادیو تایمز گفت: مردم باید به فرهنگ، قانون و مذهب قطر احترام بگذارند.

این صحبت‌های بارنز، انتقاد هواداران در رسانه‌های اجتماعی را به دنبال داشت تا او با انتشار یک توییت، بار دیگر به دفاع از کشور میزبان بپردازد.

او نوشت: من هم به قوانین قطر اعتقادی ندارم و اگر قصد اعتراض دارید، بیایید این کار را در کشور خودمان انجام بدهیم و بیرون از سفارت قطر تجمع کنیم اما هیچکس حق ندارد به کشور دیگری برود این کار را بکند. ما حتی این رفتارها را کشور خودمان هم نمی‌پذیریم.

وینگر سابق واتفورد، لیورپول و نیوکاسل در ادامه با تاکید بر اینکه بیشتر کشورهای اروپایی مانند انگلیس، با قوانین قطر و میزبانی این کشور از جام جهانی مبارزه می‌کنند، گفت: مردم جرات نمی‌کردند به همان شیوه‌ای که در مورد قطر صحبت می‌کنند، درباره هیتلر هم صحبت کنند.

وی ادامه داد: جهان به یک مجموعه حقوق بشر توافق‌شده دست نیافته و غرب کشورهای دیگر را مجبور به امضای این موارد کرده اما این مسئله به این سادگی نیست. با این شرایط چرا اکثریت کشورهای شرکت کننده در جام جهانی، به سیستم اروپایی اعتراض نمی‌کنند؟

بارنز در پایان گفت: فکر می‌کنید هیتلر با خارجی‌ها در استادیوم برلین چه می‌کرد؟ ما در آن زمان جرات انجام این کار را نداشتیم اما می‌توانیم در قطر قلدری کنیم و این رفتار را داشته باشیم!

دیدگاه‌ها