کد خبر : 1856684 | 10 آذر 1401 ساعت 12:29 | 17.9K بازدید | 2 دیدگاه

فقط با قهرمانی می‌شود از هواداران عذرخواهی کرد؛

مدافع قطر: شش ماه خانواده‌هایمان را ندیدیم

مدافع تیم ملی قطر می‌گوید این تیم به دنبال کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا و حضور در دوره بعدی جام جهانی خواهد بود.

مدافع قطر: شش ماه خانواده‌هایمان را ندیدیم

به گزارش ورزش سه، قطر با سه شکست برابر اکوادور، سنگال و هلند و بدون حتی یک امتیاز، از دور رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ حذف شد تا لقب ضعیف‌ترین میزبان ادوار جام جهانی را از آن خود کند. اسماعیل محمد پس از حذف از این مسابقات در گفت‌وگویی عنوان کرد: حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، باعث افتخار هر بازیکنی است و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم و به خاطر حضور در این تورنمنت و در جمع مهم‌ترین و بهترین ستارگان فوتبال جهان، به خودمان افتخار می‌کنیم.

او ادامه داد: این اولین حضور ما در جام جهانی بود اما متاسفانه آنطور که باید، ظاهر نشدیم. با توجه به اینکه ما در آخرین دوره جام ملت‌های آسیا، عنوان قهرمانی را کسب کرده بودیم و یک دوره آماده‌سازی طولانی مدت را که سال ها به طول انجامیده بود، پشت سر گذاشته بودیم، انتظارات بالایی از ما وجود داشت اما در نهایت، این نتایج رقم خورد. می‌دانیم که نمی‌توانیم بهانه‌ای برای این ناکامی بیاوریم اما باید بگویم در ماه‌های گذشته، همه اعضای تیم با جدیت برای حضور پرقدرت در جام جهانی تلاش کردند و ما بیش از 6 ماه از خانواده‌های خود دور شدیم و اردو زدیم و از خیلی چیزها گذشتیم تا آماده شویم ولی متاسفانه به شکلی که شایسته حمایت هواداران و مسئولان قطر بود، ظاهر نشدیم.

مدافع تیم ملی قطر همچنین گفت: مایه افتخار ما است که اولین نماینده قطر در جام جهانی در طول تاریخ هستیم و در حال حاضر هم به دنبال تغییر شرایط برای مسابقات آینده هستیم و به کسب عنوان قهرمانی در تورنمنت‌های پیش رو فکر می‌کنیم. شک نداریم هواداران تیم ملی قطر از این تیم حمایت خواهد کرد.

او با بیان اینکه دلیل ناکامی قطر در جام جهانی پس از آن دوره آماده‌سازی طولانی را نمی‌داند، گفت: بازیکنان تجربیات لازم را کسب کردند اما در نهایت حضور ما در جام جهانی را به پایان رسید. باید روی آنچه پیش رو است تمرکز کنیم و در با قدرت در رقابت‌های جام خلیج و جام ملت‌های آسیا شرکت کنیم؛ باید به دنبال کسب دو عنوان قهرمانی باشیم تا بتوانیم به این شکل، از هواداران فوق‌العاده خود عذرخواهی کنیم.

1769551

اسماعیل محمد در خصوص عملکرد قطر در سه دیدار خود در جام جهانی گفت: قطر در اولین بازی مقابل اکوادور در سطح بدی ظاهر شد و کاملا از فرم همیشگی خود فاصله داشت اما در بازی با سنگال و هلند شرایط بسیار تغییر کرد و ما در بسیاری از دقایق این دو بازی با وجود قدرت بالای دو تیم، عملکرد خوبی داشتیم.

اسماعیل محمد که معتقد بود هواداران یک لحظه هم دست از حمایت قطر برنداشته‌اند، با عذرخواهی از آنها گفت: هواداران قطری در تمام مدت حضور در جام جهانی، یک لحظه هم ما را را ناامید نکردند و حتی پس از حذف نیز به حمایت‌های خود ادامه دادند. به هواداران قول می‌دهیم که با قهرمانی در جام خلیج و جام ملت‌های آسیا آنها را خوشحال کنیم.

در این گفت‌وگو از اسماعیل محمد درباره ضعف فنی قطر نیز سوال شد اما او در پاسخ گفت: من نمی‌توانم درباره مسائل فنی اظهار نظر کنم چرا که این مسائل به کادرفنی تیم و در راس آنها فلیکس سانچس مربوط می‌شود و من به عنوان یک بازیکن به وظایفی که در زمین به من سپرده می‌شود، عمل می‌کنم. البته کادرفنی در هیچ زمینه‌ای کوتاهی نکرد و بازیکنان هم در حد توانایی خود، دستورات را در زمین اجرا کردند اما متاسفانه با بدشانسی، توپ‌هایمان وارد دروازه حریفان نشد.

اسماعیل محمد همچنین تاکید کرد که بازیکنان تیم ملی قطر برای حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۶ می‌جنگند و جام جهانی ۲۰۲۲، آخرین حضور این تیم در این رقابت‌ها نخواهد بود و قطر با خروج غم‌انگیز از جام جهانی، روحیه خود را از دست نخواهد داد چرا که این تیم جوان و باانگیزه است.

دیدگاه‌ها