کد خبر : 1856724 | 10 آذر 1401 ساعت 15:54 | 8K بازدید | 0 دیدگاه

در آستانه هفته پایانی لیگ کشتی فرنگی؛

ستاره‌ها جذب نشدند/ پیشنهادات وسوسه‌انگیز نبود!

در حالی که تنها چهار ملی‌پوش در مرحله مقدماتی با تیم‌های لیگ برتری کشتی فرنگی قرارداد بسته بودند، با توجه به پیشنهادات مالی پایین، ستاره‌های این رشته حتی علاقه‌ای به حضور در مرحله پایانی مسابقات هم ندارند.

ستاره‌ها جذب نشدند/ پیشنهادات وسوسه‌انگیز نبود!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، لیگ کشتی فرنگی در شرایطی هفته پایانی دور مقدماتی‌اش را طی دو روز 10 و 11 آذر برگزار خواهد کرد که حتی برای مرحله پایانی هم ملی‌پوش جدیدی به عضویت تیم‌های صعودکننده درنیامده است.

همچنان پویا دادمرز و پژمان پشتام ملی‎پوشان تیم فولاد خوزستان هستند و مهدی محسن‌نژاد و ناصر علیزاده در عضویت تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و بعد از آنها هم هیچ ملی‌پوش دیگری با تیم‌های لیگ برتری قرارداد نبسته است.

اگر در لیگ آزاد چهار تیم توان مالی جذب ملی‌پوش را داشتند و حتی در مرحله پایانی هر کدام با دو کشتی‌گیر روس قرارداد بستند، اما در لیگ فرنگی تنها دو باشگاه فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان از بودجه نسبتاً خوبی برخوردارند که تا اینجای کار هر کدام دو ملی‌پوش جذب کرده‌اند.

با این وجود پیشنهادات مالی آنقدری نبوده است که بتواند ستاره‌های این رشته را راغب به عقد قرارداد کند، اتفاقی که سال گذشته هم تقریباً به همین شکل رخ داد.

1752345

در شرایطی که سقف قراردادها در لیگ آزاد 800 میلیون تومان بود و حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور با این رقم به عضویت تیم‌های بانک شهر و هوتن قائمشهر درآمدند، سقف قراردادها در لیگ فرنگی 300 میلیون تومان بوده است که جذابیتی برای کشتی‌گیران عنوان‌دار ندارد.

برادران گرایی، محمدهادی ساروی، امین میرزازاده، علیرضا نجاتی و محمدرضا مختاری شش ملی‌پوشی هستند که با هیچ تیمی قرارداد نبسته‌اند. از این جمع نجاتی تمرین نمی‌کند و بعید است قصدی برای کشتی گرفتن در لیگ داشته باشد. مختاری هم شاید در مرحله پایانی به عضویت یکی از تیم‌های مدعی درآید، اما قطعا‌ً چهار ملی‌پوش دیگر که از عنوان‌داران جهان و المپیک هستند، علاقه‌ای به حضور در مرحله پایانی لیگ برتر با رقم‌های پیشنهادی تیم‌ها ندارند، مگر آنکه پیشنهاد مالی بهتری دریافت کنند.

از نگاه آنها و البته کارشناسان، باتوجه به جایگاه کشتی فرنگی ایران و ارزش برابر کسب مدال جهانی در دو رشته، نباید تفاوت چشمگیری در رقم قراردادهای لیگ آزاد و فرنگی باشد.

دیدگاه‌ها