کد خبر : 1856784 | 11 آذر 1401 ساعت 00:23 | 143.5K بازدید | 72 دیدگاه

حماسه سامورایی آبی با یک گل مشکوک؛

ژاپن 2 - اسپانیا یک، در تاریخ از این بازی زیاد حرف می‌زنند!

اسپانیا کمتر از حد انتظار بازی کرد. آنها به سمتی از جدول خواهند رفت که مسیر ساده‌تری به سوی مراحل بالا داشته باشند.

ژاپن 2 - اسپانیا یک، در تاریخ از این بازی زیاد حرف می‌زنند!

به گزارش "ورزش سه"، دیدار اسپانیا و ژاپن به عجیب‌ترین شکل ممکن به پایان رسید و در کمال شگفتی سامورایی‌ها توانستند با پیروزی برابر اسپانیا به عنوان صدرنشین به دور حذفی صعود کنند.
تا پایان نیمه نخست همه چیز طبق پیش‌بینی‌ها پیش رفت و اسپانیا و آلمان با پیروزی برابر رقبا مجوز حضور در دور حذفی را کسب کرده بودند اما شاید ماحصل حساب و کتاب انریکه در رختکن این بود که اگر در رده دوم جدول قرار بگیرد سمت آسان‌تر جدول می‌رود و این ریسک را به جان خرید.
در نیمه دوم با اسپانیایی کاملا متحول شده رو به رو بودیم و آن‌ها نشانی از تیم نیمه اول نداشتند و ژاپن در کمتر از ۱۰ دقیقه ۲ بار دروازه لاروخا را باز و کار را تمام کرد اما در ادامه شاگردان انریکه جز پاس‌کاری‌های بی‌هدف و بدون فشار کاری انجام ندادند تا ژرمن‌ها با وجود پیروزی برابر کاستاریکا به دلیل تفاضل گل پایین‌تر حذف شوند تا اسپانیا پشت سر ژاپن به دور حذفی صعود کند.

ویدئو: 266125

🏆 جام جهانی 2022 قطر - گروه E
🏟ورزشگاه: استادیوم بین المللی خلیفه: 
داور: ویکتور گومز / کمک داور اول: زاخائیل سیولا / کمک داور دوم: سورو فاتسوانه

1773575

🟨 اخطار
کو ایتاکورا (39)- شوگو تانیگوچی (44)- مایا یوشیدا (۴۵) از ژاپن

🇪🇸 تیم ملی اسپانیا:
اونای سیمون، سزار آزپلیکوئتا (46- دنی کارواخال)، رودری، پائو تورس، الخاندرو بالده (67- یوردی آلبا)، سرخیو بوسکتس، گاوی (67- آنسو فاتی)، پدری، نیکو ویلیامز، دنی اولمو و آلوارو موراتا
سرمربی: لوئیز انریکه

1773547

🇯🇵 تیم ملی ژاپن:
شویچی گوندا، کو ایتاکورا، شوگو تانیگوچی، مایا یوشیدا، یوتو ناگاتومو (46- کائورو میتوما)، جونیا ایتو، هیدماسا موریتا، آئو تاناکا (86- واتارو اندو)، دایزن مائدا (62- تاکوما آسانو)، تاکفوسا کوبو (46- ریتسو دوآن) و دایچی کامادا (67- تاکهیرو تومیاسو)
سرمربی: هاجیمه موریاسو

1773548

⚽️ شرح گل‌ها
اسپانیا یک - ژاپن صفر (12- آلوارو موراتا): همکاری عالی نکو ویلیامز و سزار آزپلیکوئتا در سمت راست منجر به ارسال سزار شد و ضربه سر زیبای آلوارو موراتا دروازه ژاپن را خیلی زود باز کرد.

ویدئو: 266113


اسپانیا یک - ژاپن یک (48- ریتسو دوآن): بالاخره پاسکاری‌های متعدد بازیکنان اسپانیا در خط دفاعی کار دست این تیم داد و اشتباه بالده باعث شد توپ به ریتسو دوآن برسد و او هم با شلیکی زیبا توانست سیمون را تسلیم کند.

ویدئو: 266116

اسپانیا یک - ژاپن 2 (53- آئو تاناکا): لاروخا اسیر ضد حمله ژاپنی‌ها شد و ریتسو دوآن، تعویض طلایی سرمربی ژاپن توانست با نفوذ از سمت راست توپ را به داخل محوطه جریمه ارسال کند و در حالی که توپ در حال اوت شدن بود، بازیکن ژاپن با یک پاس رو به بیرون توانست تاناکا را صاحب توپ کند و او هم برای دومین بار دروازه سیمون را باز کرد.

ویدئو: 266117

⏱ لحظات حساس
دقیقه ۸: اشتباه بوسکتس در خط دفاعی اسپانیا توپ را در اختیار ژاپنی‌ها قرار داد و بازیکن ژاپن توپ را به سمت راست برد اما ضربه ایتو در داخل محوطه جریمه به تور کنار دروازه سیمون برخورد کرد.
دقیقه ۹: ارسال بلند اولمو از سمت چپ روی سر موراتا فرود آمد اما ضربه سر این بازیکن در اختیار سنگربان ژاپن قرار گرفت.
دقیقه ۲۲: پاس عمقی گاوی به موراتا رسید و او نیز بی‌درنگ دروازه ژاپن را هدف قرار داد اما گوندا در دو ضرب توپ را مهار کرد.
دقیقه ۲۶: باز هم اشتباه بوسکتس در قلب خط دفاع هنگام پاس دادن می‌رفت که دروازه لاروخا را تهدید کند که توپ از پای بازیکن ژاپن جدا شد
دقیقه ۳۳: حرکت خطرناک سیمون در نگه داشتن توپ درون دروازه اسپانیا می‌رفت که منجر به گل اول ژاپنی‌ها شود اما در لحظه آخر سیمون توپ را دور کرد.
دقیقه 70: ژاپنی‌ها که کاملا عقب نشینی کرده‌اند با یک ضد حمله تند و تیز به دروازه اسپانیا رسیدند اما ضربه آسانو به بیرون رفت.
دقیقه ۸۹: تیکی تاکای زیبای بازیکنان اسپانیا و پاس عالی تورس به عمق دفاع ژاپن به اولمو رسید اما سنگربان ژاپن توانست توپ را مهار کند.
دقیقه ۶+۹۰: دنی اولمو از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد اما ضربه او با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

⭐️ بهترین بازیکن زمین:
بی‌تردید ریتسو دوآن، وینگر ۲۴ ساله فرایبورگ را می‌توان بهترین بازیکن زمین دانست. او که بین دو نیمه با تصمیم سرمربی وارد زمین شده بود ابتدا گل اول تیمش را به ثمر رساند و‌ دقایقی بعد توانست پایه گذار گل دوم تیمش هم باشد و عملیات غیر ممکن صعود سامورایی‌ها را ممکن کرد.

1773611

🔴 درحاشیه
* انریکه تیمش را با ۵ تغییر نسبت به بازی قبل وارد میدان کرده است. آزپلیکوئتا، پائو تورس و بالده در خط دفاعی جانشین کارواخال، لاپورت و آلبا شده‌اند و ویلیامز و موراتا در خط حمله جانشین فران تورس و آسنسیو شده‌اند.
* ژاپن هم با ۵ تغییر نسبت به بازی با کاستاریکا وارد زمین شده است. تانیگوچی در خط دفاعی جانشین یامانه شده است. ایتو و تاناکا هم جانشین اندو و دوآن شده‌اند. در خط حمله هم کوبو و مائدا به جای اوئدا و سوما وارد زمین شده‌اند.
* ژاپنی‌ها در نیمه نخست خطاهای زیادی را روی گاوی، ستاره جوان لاروخا مرتکب شدند و این استعداد جوان خوش شانس بود که با صدمه جدی رو به رو نشد.
* ژاپن در نیمه نخست نتوانست هیچ شوتی به چارچوب دروازه اسپانیا شلیک کند و شاگردان انریکه مالک توپ و میدان بودند.
* با توجه به برتری اسپانیا و آلمان مقابل ژاپن و کاستاریکا در نیمه نخست، در صورت تداوم این نتایج تا پایان بازی اسپانیا و آلمان به دور حذفی صعود خواهند کرد.
* گل دوم ژاپنی‌ها در حالی به ثمر رسید که به نظر می‌رسید، کائورو میتوما توپ را بیرون از خط عرضی برای تاناکا ارسال کرده بود و داور نیز ابتدا گل را مردود اعلام کرد اما پس از بازبینی صحنه،گل ژاپنی‌ها پذیرفته شد.

1773589

* هاجیمه موریاسو در شروع نیمه دوم دو تعویض انجام داد که هر دوی آن‌ها در کمتر از ۱۰ دقیقه اثرگذار بودند. دوآن گل اول را به ثمر رساند و در به ثمر رسیدن گل دوم نقش داشت و میتوما هم پاس گل دوم تیمش را ساخت.
* آندرس اینیستا، زننده گل قهرمانی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰ در ورزشگاه حضور دارد و در حال تماشای بازی است.

1773605

دیدگاه‌ها