کد خبر : 1856789 | 11 آذر 1401 ساعت 00:00 | 31.5K بازدید | 13 دیدگاه

فقط چهار گل از این همه موقعیت

آلمان 4 - کاستاریکا 2، مانشافت حذف و تمام!

آلمان در شبی که موقعیت‌‌های بسیاری داشت با چهار گل کاستاریکا را شکست داد اما باخت غیرمنتظره اسپانیا به ژاپن باعث حذف زودهنگام مانشافت شد.

آلمان 4 - کاستاریکا 2، مانشافت حذف و تمام!

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از بازی‌های بسیار جذاب امروز جام جهانی، آلمان به مصاف کاستاریکا رفت. نکته جالب این بازی این بود که شانس کاستاریکایی‌ها برای صعود بیشتر از آلمان بود و شاگردان هانسی فلیک استرس بالایی را تجربه کردند.

بازی در نیمه اول کاملا یک طرفه به سود آلمان شروع شد و خیلی زود و در دقیقه ده سرژ گنابری دروازه ناواس را باز کرد‌. در ادامه این نیمه آلمان موقعیت‌های خوب دیگری داشت اما نتوانست آنها را تبدیل به گل کند. در این نیمه کاستاریکا تنها یک موقعیت خوب داشت که نویر آن را مهار کرد.

اتفاقات نیمه دوم اما برای آلمانی‌ها غیرقابل انتظار پیش رفت. مانشافت در نیمه دوم دو بار دروازه خود را فرو ریخته دید تا کاستاریکایی‌ها برای دقایقی حس تیم صعود کننده را داشته باشند. عجیب اینکه آلمان در دقایقی که حمله می‌کرد دو گل را دریافت کرد‌.

با این حال آلمانی‌ها به خودشان آمدند و موفق شدند به بازی برگردند. دبل کای هاورتز و گل نیکلاس فولکروگ مانشافت را به بازی برگرداند اما به جام نه! در حالی که آلمانی‌ها برای صعود نیاز داشتند اسپانیا مقابل ژاپن نتیجه بگیرد اما تیم انریکه به سامورایی‌ها باخت تا شاگردان فلیک وداعی زودهنگام با جام داشته باشند.

بازی سوم مرحله گروهی جام جهانی/ گروه E / ورزشگاه البیت

تیم داوری: استفانی فراپارت، نئوزا بک، کارن دیاز و ساید مارتینز

1773556

ترکیب کاستاریکا:
کیلور ناواس، اسکار دوآرته، واستون کندال، پابلو وارگاس، کیشر فولر، بریان اوویدو، کلسو بورگس، یستین تیه‌دا، برندون آگویلرا، ژوئل کمپل و یوهان ونگاس

1773558

ترکیب آلمان:
مانوئل نویر، نیکولاس زوله، آنتونیو رودیگر، جاشوا کیمیش، دیوید رائوم( ۶۶- ماریو گوتزه)، لئون گورتزکا(۴۶- لوکاس کلوسترمن)، ایلکای گوندوگان (۵۵- نیکلاس فولکروگ)، سرژ گنابری، توماس مولر ( ۶۶- کای هاورتز)، لروی سانه و جمال موسیالا

1773557

🟨 اخطار:
اسکار دوآرته(۷۷) از کاستاریکا

⚽️ شرح گل:
آلمان یک- کاستاریکا صفر (دقیقه ۱۰: سرژ گنابری): ارسال عالی رائوم از سمت چپ، در محوطه روی سر گنابری نشست و این بازیکن با ضربه‌ای دقیق گل اول آلمان را زد و بدون خوشحالی خاصی توپ را برداشت تا در میانه زمین بکارد و نوید گل‌های بعدی را بدهد.

ویدئو: 266112
1773561

آلمان یک - کاستاریکا یک ( دقیقه ۵۸: یستین تیه‌دا): حمله سریع کاستاریکایی‌ها سبب شد اتفاقی که آلمان از آن می‌ترسید به واقعیت تبدیل شود. توپ از سمت راست به روی دروازه نویر ارسال شد و ضربه سر بازیکن کاستاریکا را نویر برگشت داد و در ریباند یستین تیه‌دا جلوتر از مدافعین توپ را درون دروازه جای داد.

ویدئو: 266118

آلمان یک - کاستاریکا دو ( دقیقه ۷۰: پابلو وارگاس): سانتر بلند بازیکن کاستاریکا به روی دروازه آلمان آمد و پس از اثر گذاری بازیکنان این تیم، توپ به وارگاس رسید و در شلوغی محوطه جریمه در میان اشتباه نویر و مدافعان گل زده شد.

ویدئو: 266120

آلمان دو - کاستاریکا دو ( دقیقه ۷۳: کای هاورتز): حرکت ترکیبی آلمانی‌ها و فشار بی امان آنها سبب شد دو بازیکن تعویضی هانسی فلیک در زدن گل تساوی اثر بگذارند. پاس خوب فولکروگ، هاورتز را در موقعیت گلزنی قرار داد و او در محوطه جریمه با شوتش دروازه ناواس را فرو ریخت.

ویدئو: 266122

آلمان سه - کاستاریکا دو (دقیقه ۸۵: کای هاورتز): سانتر سرژ گنابری از سمت راست روی پای هاورتز نشست و این بازیکن با ضربه‌ای دقیق دروازه ناواس را برای سومین بار باز کرد.

ویدئو: 266123

آلمان چهار - کاستاریکا دو( دقیقه ۸۹: نیکلاس فولکروگ): پاس بلند کیمیش به محوطه جریمه به سانه رسید و لروی سانه با سینه موقعیت گلزنی را برای فولکروگ فراهم کرد و او دروازه را باز کرد. نکته جالب اینکه این گل ابتدا به دلیل آفساید مردود اعلام شد اما پس از چک شدن صحنه داور گل چهارم آلمان را پذیرفت.

ویدئو: 266124

⏱️لحظات حساس:

دقیقه ۲: شوت جمال موسیالا توسط گلر کاستاریکا راهی کرنر شد.

دقیقه ۸: ارسال کیمیش از سمت راست روی سر مولر نشست اما ضربه او در چارچوب نبود‌.

دقیقه ۱۴: ضربه سر خطرناک گورتزکا توسط ناواس راهی کرنر شد تا یکی دیگر از موقعیت‌های خطرناک آلمان از دست برود.

دقیقه ۳۵: شوت از راه دور و خطرناک کیمیش را ناواس در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه ۴۰: ضربه فنی سرژ گنابری از محوطه جریمه با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقییه ۴۳: بهترین فرصت کاستاریکا روی فرار فولر به دست آمد و شوت او توسط مانوئل نویر مهار شد.

ویدئو: 266115

دقیقه ۶۰: شوت موسیالا به تیرک دروازه ناواس خورد و به بیرون رفت.

دقییه ۶۷: شوت جمال موسیالا بازهم به تیرک دروازه ناواس برخورد کرد.

ویدئو: 266119

دقیقه ۷۶: ضد حمله آلمان می‌توانست باعث زدن گل سوم آنها شود که شوت فولکروگ در محوطه شش قدم توسط ناواس به کرنر فرستاده شد.

🔴حاشیه:

*استفانی فراپار، نئوزا بک و کارن دیاز اولین تیم داوری زن در تاریخ جام جهانی هستند که بازی آلمان و کاستاریکا را قضاوت می‌کنند.

1773545

*جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا این بازی را از نزدیک تماشا می‌کند.

*با گلی که ژاپن در بازی همزمان به اسپانیا زد، آلمان به سوم جدول رفت تا استرس در اردوی آلمانی‌ها حاکم شود.

*پس از گل دوم آلمان، هاورتز سعی داشت توپ را بردارد و به وسط زمین ببرد که بازیکن کاستاریکا مانع او شد و میان آنها درگیری پیش آمد.

دیدگاه‌ها