کد خبر : 1856882 | 11 آذر 1401 ساعت 13:18 | 64.8K بازدید | 5 دیدگاه

صحبت‌های عجیب فتح‌الله‌زاده درباره وضعیت مالی آبی‌ها

آژیر قرمز در استقلال: وضعیت فاجعه است!

مدیرعامل استقلال با حضور در تلویزیون، از بدهی های سرسام آور آبی پوشان و عدم موجودی در حساب های این باشگاه خبر داد.

آژیر قرمز در استقلال: وضعیت فاجعه است!

به گزارش "ورزش سه"، علی فتح الله زاده با حضور در برنامه ورزش و مردم، صحبت هایی را درباره میزان بدهی های این باشگاه مطرح کرد. مدیرعامل آبی پوشان مدعی شد که در زمان قبول مسئولیت در این باشگاه، به او اعلام شده که 300 میلیارد تومان در حساب باشگاه موجود است.

فتح‌الله‌زاده در ادامه مدعی شد پس از انتخاب به عنوان مدیرعامل، متوجه شده که نه تنها پولی در حساب باشگاه نیست، بلکه آبی پوشان با بدهی های سرسام آوری روبرو هستند.

گزیده صحبت های فتح‌الله‌زاده را در زیر می خوانیم:

* من نمی دانستم اینقدر بدهی داریم!
در یکی از برنامه ها آقای آشتیانی گفتند فتح‌الله‌زاده می دانسته باشگاه بدهی دارد و نمی تواند بهانه کند. باید این را بگویم که من اصلا نمی دانستم! به بنده گفتند 300 میلیارد در حساب باشگاه استقلال موجود است، با یک شرکت اسپانسر در حال بستن قرارداد هستیم و وضعیت خیلی خوب است. وقتی به باشگاه رفتم، به مدیر مالی گفتم سریعا 50 میلیارد تومان بابت قرارداد استراماچونی را پرداخت کنید چون خطر زیادی دارد.

* فقط یک ریال پول در حساب باشگاه بود
من اسم نمی برم، سه مسئول بزرگ فوتبال به من گفتند 300 میلیارد پول در حساب باشگاه است. حتی یکی از آنها عضو هیئت مدیره ما بوده است که او نیز گفت حاجی پول داریم و نگران نباش. مدیر امور مالی به من گفت از کجا 50 میلیارد را پرداخت کنیم؟ من نیز گفتم از آن 300 میلیارد پرداخت کنید. ولی فقط یک ریال در حساب باشگاه موجود بود.

* نه تنها خبری از 300 میلیارد نیست بلکه کلی بدهی داریم
حالا 300 میلیارد که رفت هیچ، 150 میلیارد وام گرفته اند که 2 قسط آن به میزان ماهی 6 میلیارد پرداخت نشده و اگر قسط سوم را ندهیم، جریمه می شویم. یعنی نه تنها 300 میلیارد نبود بلکه 150 میلیارد هم بدهی داریم. به خود من گفتند 40 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان پرداخت شده ولی بعدا متوجه شدم 17 و نیم تا 18 و نیم درصد به بازیکنان داده شده است.

1756016

* ارسلان مطهری هنوز یک ریال هم دریافتی نداشته است
پرداختی ها نامتوازن بوده است. یک چیزی بگویم شاخ دربیاورید. ارسلان مطهری که گل پیروزی ما در دیدار سوپرجام را به ثمر رسانده، هنوز یک ریال دریافتی نداشته است. باورتان می شود؟ این بازیکن به من می گوید پول می خواهم. من هم یک ریال ندارم و اسپانسر هم نداریم. همه پول ها را نیز گرفته اند. آقای قربانزاده گفت پول بورس را پرداخت کرده اند ولی خرج شده است.

* تا آخر سال 600 میلیارد تعهد داده ایم
من آدمی نیستم که همه تقصیرات را گردن مدیر قبلی بیندازم. این بدهی ها تماما برای آقای آجورلو نیست و بقیه هم داشته اند. ولی الآن که من آمده ام، نه تنها 300 میلیاردی وجود ندارد، بلکه باید تا هفته دیگر 200 میلیارد پرداخت کنم وگرنه ماجراهای استراماچونی تکرار می شود. ضمن اینکه ما تا آخر سال نیز 600 میلیارد به بازیکن و جاهای دیگر تعهد داده ایم.

* در استقلال یک سری کارهای خاله زنک بازی انجام می شود
در باشگاه یک سری کارهای خاله زنک بازی انجام می شود که من را بیشتر ناراحت می کند. مثلا روز گذشته سیم کارت های اعتباری سرمربی و مربیان ما را باطل کرده اند. من پرسیدم چه کسی این کار را کرده؟ گفتند یک آقایی در کنار تیم بوده که این سیم کارت های اعتباری را داده و او اینها را باطل کرده است. من نیز گفتم مگر باشگاه صاحب ندارد که آن شخص اینکارها را انجام داده است؟

* اگر رقم بدهی ها را بگویم، سقف روی سرمان خراب می شود
اکون اگر تمام بدهی ها را بگویم، این سقف روی سر ما خراب می شود. من منتظر بودم جام جهانی تمام شود تا با وزیر ورزش جلسه ای را برگزار کنیم. باید تدبیری اندیشیده شود. این از عهده یک نفر خارج است. به هر شکل کتمان حقیقت شده است. 300 میلیارد پول داشتن کجا، 300 میلیارد بدهی کجا. یعنی 600 میلیارد آوار روی سر شما ریخته شده است.

* هیچ آدم عاقلی خودش را در این جهنم نمی اندازد
حتی یک ریال هم از اسپانسرها طلب نداریم. فقط از AFC و انتقال بازیکن به خارج از کشور طلب داریم که تمام آنها را جمع کنید، یک میلیون دلار هم نمی شود. کدام آدم عاقلی این کار را می کند؟ بیاید در جهنمی بیفتد که هیچ پولی ندارد. 600 میلیارد تعهد دارد و 200 میلیارد نیز باید در عرض 2 هفته پرداخت کنیم.

* در فصل جاری 500 میلیارد خرج کرده ایم
در یک سال و نیم اخیر 700 میلیارد در استقلال هزینه شده و 500 میلیاردش در فصل جاری خرج شده، شخصیتم اجازه نمی دهد که بگوییم چطور خرج شده است. ولی خوب خرج نکرده ایم. مثلا شما می توانید با پژو بروید، ولی با بنز می روید. یا آدم هایی در تهران هستند که تخصص کاری را دارند و لازم نیست پول بدهیم کسی از جای دیگر بیاید و هزینه هتل را بدهیم.

1646201

* وضعیت استقلال فاجعه است
یک نفر 400 هزار درهم داده است و از ما یک میلیارد و 200 میلیون گرفته است. پرداخت پول به آن شخص واجب نبود، بازیکنانی مانند عارف غلامی و ارسلان مطهری واجب بودند. صبح که به سر کار می روند، همه بچه ها دنبال پول هستند. من فقط چهار ساعت می نشینم که به آنها بگویم روزهای دیگر بیایند دنبال پول. در این چند باری که به استقلال آمده ام، می گویم که وضعیت فاجعه است. اصلا نمی دانم چه بگویم. شما نمی توانید هیچ کاری بکنید. دستتان بسته است. پول های اسپانسر و ... خرج شده و همه چیز از بین رفته است. درآمد کجاست؟ ما از کجا درآمد داریم؟

* کمپ حجازی را بدتر از چند سال قبل تحویل دادند
زمانی که من از استقلال رفتم، کمپ را بدتر از آن روز به من تحویل داده اند. الان نه زمین چمن درست حسابی داریم و نه جاهای آن را درست کرده اند. در زمان مدیریت قبلی، کمپ را اجاره دادند که آن شرکت، برای خودش زمین چمن مصنوعی و اتاق ماساژ درست کرده و برای خودش است. در کمپ اصلی که دست ماست، هیچ اتفاقی رخ نداده است.

*  اگر کسی می تواند 600 میلیارد بیاورد، جانشین من شود
من به آقای وزیر ورزش، آقای سجادی خیلی ارادت دارم. اصلا هم ناراحت نشوند اینکه بگویند فتح الله زاده را عوض کنیم، اصلا هم بد نمی شود. اگر کسی می تواند 600 میلیارد پول بیاورد، همین الآن به خانه نرسیده، او را جای من بگذارند. ولی اگر می خواهیم کاری کنیم، با من همکاری کنند.

* ساپینتو انسان قانعی است و با همه وجود پشت او هستم
عده‌ای وجود دارند که به بازیکنان می‌گویند پول آماده بوده ولی فتح‌الله‌زاده نمی‌خواهد پول بدهد. نصف شب اطلاع می‌دهند که یکی از دستیاران ساپینتو برای مالیات ممنوع‌الخروج است و من به یکی از مدیران مربوطه تماس گرفتم که بتوانند مجوز خروج او را بدهند. من به ساپینتو گفتم که در استقلال می‌مانی و به تیم کمک می‌کنی. او را همه قبول دارند و تعویض‌های تاثیرگذاری دارد. از طرفی آدم قانعی است و من با همه وجود پشتش هستم. تا روزی که او هست من کمک می‌کنم، مگر اینکه خودش یک روز بگوید با توجه به شرایط باشگاه نمی‌توانم ادامه دهم.

* وضعیت یزدانی و مرادمند برعهده مربی است
وی درباره وضعیت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند در استقلال ابراز داشت: من این مسائل را برعهده سرمربی می‌گذارم، چون تایید کرده‌ام که سرمربی از لحاظ فنی توانایی بیشتری از من دارد. ساپینتو این مسائل را مدیریت می‌کند. از او سؤال کردم که کدام بازیکنان را کنار خواهد گذاشت، گفت همه آنها را لازم دارم و شاید یک بازیکن جدید هم نیاز داشته باشیم.

1758813

* زمان دربی تغییر نکرده است
تغییر زمان دربی؟ هیچ چیزی را تغییر ندادند و همان برنامه است، امروز هم قرار است نامه‌ای به سازمان لیگ بزنیم که شهرآورد با تماشاگر برگزار شود.

* باید پول هایمان را آزاد کنیم
ما دو برنامه داریم، یکی اینکه باید وام بگیریم که خودم خیلی موافق آن نیستم. ما باید 200 میلیارد بگیریم و برای آن 60،70 میلیارد سود هم بدهیم، ضمن اینکه باید قسط وام را هم بدهیم. راه دوم‌مان هم این است که ‌باید از پولی که داریم و از سازمان خصوصی به دست آمده است ‌را آزاد کنیم که رقم کم 100 میلیاردی است، من با این مبلغ می‌توانم مشکلات را تا حدودی حل کنم. این یکی از مشکلات من هست که قبلا مدیران دیگر این پول را توانسته‌اند بگیرند و الان این 100 میلیارد را نمی‌دهند.  سازمان خصوصی‌سازی گفته بود از این پول باید بدهی‌های گذشته را پرداخت کنید و بقیه آن را صرف زیرساخت‌ها شود.

دیدگاه‌ها