کد خبر : 1856904 | 11 آذر 1401 ساعت 15:40 | 21.9K بازدید | 10 دیدگاه

گزارش آاس

آلمان اسپانیا را تبرئه کرد: مقصر خودمان هستیم

آلمان‌ها معتقدند اسپانیا مقصر حذف‌شان از جام جهانی نیست و در جایی دیگر باید به دنبال مقصر بگردند.

آلمان اسپانیا را تبرئه کرد: مقصر خودمان هستیم

به گزارش ورزش سه، آلمان در حالی بازی آخر خود را مقابل کاستاریکا شروع کرد که می‌دانست اگر ژاپن نتواند اسپانیا را شکست دهد، آنها با پیروزی مقابل کاستاریکا به مرحله یک شانزدهم نهایی می‌روند. مردان هانسی فلیک در پایان با پیروزی 4-2 به پیروزی رسیدند اما این کافی نبود. با این حال ژاپن با کسب پیروزی، یک بازگشت شگفت‌انگیز مقابل لاروخا رقم زد و با حفظ نتیجه تا پایان به عنوان صدرنشین گروه راهی دور حذفی شد و به تلاش آلمان برای پنجمین قهرمانی جام جهانی پایان داد. آلمان اکنون نتوانسته است در دو دوره متوالی فراتر از مرحله گروهی در جام جهانی پیشروی کند.

1773691

برخی معتقدند شکست اسپانیا عمدی بود تا در یک هشتم نهایی برابر مراکش قرار بگیرند و نه کرواسی اما در آلمان معتقدند نباید در اسپانیا به دنبال مقصر باشند.

هانسی فلیک، مربی آلمان، اولین کسی بود که به این قضیه واکنش نشان داد:«خیر، من هرگز مقصر حذف‌مان را اسپانیا نمی دانم. همه چیز به خودمان بستگی داشت و در نهایت دو تیم دیگر بیشتر امتیاز گرفتند و بالا رفتند. مقصر خود ما هستیم و باید به خودمان برای پیدا کردن دلیل ناکامی نگاه کنیم. اگر در 60 دقیقه ابتدایی بازی با ژاپن یا یک ربع پایانی بازی با اسپانیا از موقعیت‌های‌مان بهتر استفاده می کردیم، الان در یک هشتم نهایی بودیم.»

این در حالی است که شرایط در رسانه های اجتماعی متفاوت است و بسیاری معتقدند اسپانیا عامدانه باخت تا هم به مراکش برخورد نکند و هم آلمان، یکی از شانس های قهرمانی، را حذف کند.

گاتزتا دلو اسپورت ایتالیا در مقاله خود در مورد بازی آلمان نوشت:«اسپانیا به آلمان خیانت کرد ولی حذف آلمان به خاطر سهل انگاری خودشان و شکست از ژاپن بود.»

1773688

کای هاورتز، مهاجم آلمان، در پایان بازی گفت:«مقصر اسپانیا نیست. مقصر ما هستیم که در بازی با ژاپن و در 15 دقیقه دو گل دریافت کردیم. آن اتفاق هرگز نباید رخ می داد.»

رسانه WAZ آلمان این بحث را مطرح کرد که اسپانیا بازی با ژاپن را ساده گرفته بود:«لوییس انریکه پنج بازیکن اصلی خود را نسبت به بازی قبل تغییر داد. نه جوردی آلبا در زمین بود و نه آسنسیو و فران تورس. همه اینها در دو بازی قبلی بازیکنان کلیدی اسپانیا بودند.»

انریکه اما با این ادعا که بازی برابر ژاپن را ساده گرفته بود، مخالف است:«بهترین ترکیب از نظر خودم را به میدان فرستادم و زمانی که بازی 2-1 به سود ژاپن شد، برای عوض کردن نتیجه تعویض هایی انجام دادم. هرگز حریف را ساده نگرفته بودیم.»

از نگاه جاشوا کیمیش نیز مقصر حذف، خودشان بودند:«بدترین شب دوران فوتبالم را تجربه کردم. ما خودمان مقصر حذف از جام جهانی هستیم و مثل دوره قبل بد کار کردیم.»

دیدگاه‌ها