کد خبر : 1856927 | 11 آذر 1401 ساعت 18:10 | 4.7K بازدید | 2 دیدگاه

برهالتر: امیدوارم درس‌های بازی در هلند به کارم بیاید

گرگ برهالتر، سرمربی آمریکا، می‌گوید امیدوار است تجربه دوران بازی‌اش در هلند به او و تیمش کمک کند تا در دیدار با آمریکایی‌ها در مرحله یک‌هشتم جام جهانی نتیجه بگیرند.

برهالتر: امیدوارم درس‌های بازی در هلند به کارم بیاید

به گزارش "ورزش سه"، گرگ برهالتر که در حال حاضر سرمربی تیم ملی آمریکا است در گذشته فوتبال باشگاهی را در چند باشگاه هلندی دنبال می‌کرد. او که به مدت 18سال فوتبالیست حرفه‌ای بوده علاوه بر بازی در تیم ملی کشورش در باشگاه‌های هلندی زووله، اسپارتا روتردام و کامبور لیوواردن بازی می‌کرد.

برهالتر که تیمش فردا در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر به مصاف هلند می‌رود می‌گوید امیدوار است درس‌هایی که از بازی در هلند گرفته در این بازی به کار او و آمریکا بیاید.

آمریکا که از سال 2002 سابقه رسیدن به مرحله یک‌چهارم جام جهانی را ندارد فردا در مقابل هلندی که سه بار نایب‌قهرمان جام جهانی شده روی کاغذ شانس به مراتب کمتری برای پیروزی دارد.

گرگ برهالتر در کنفرانس خبری پیش از بازی فردا گفت:

1773924

امیدوارم درس‌های هلند در بازی مقابل نارنجی‌ها به کارمان بیاید
من در هلند درس‌های زیادی آموختم. در واقع می‌شود گفت هر چه از فوتبال می‌دانم را از فوتبال هلند آموخته‌ام چون تمام دوران فوتبالی‌ام به عنوان یک فوتبالیست در باشگاه‌های هلندی سپری شده. حضور در فوتبال هلند تجربه بی‌نظیری بود.

در هلند بعد از هر بازی و هر جلسه تمرینی بازیکنان با هم و با مربیان‌شان درباره فوتبال صحبت می‌کنند. مردم هلند عاشق بحث کردن درباره فوتبال هستند و همین باعث می‌شود بازیکن‌ها چیزهای زیادی یاد بگیرند. من که از بازی کردن در آن کشور واقعا لذت بردم. آن دوره به شکل‌گیری ایده‌های فوتبالی من خیلی کمک کرد.

سرجینو دست و تجربه بالا از فوتبال هلند
تجربه هلندی سرجینو دست هم برای ما مفید است. کسی که در باشگاهی مثل آژاکس بازی می‌کند، به خصوص در سنین پایین، آنجا خیلی مورد توجه است. آژاکس باشگاه خیلی خوبی است که سابقه درخشانی در پرورش بازیکنان جوان دارد. سرجینو در این دوره و در اردوهای تیم ملی نقش خیلی مثبتی داشته. برایش واقعا خوشحالم و امیدوارم فردا بازی خوبی در پیش داشته باشد.

بازگشت پولیشیچ از بازی با هلند؟
شرایط کریستین خیلی خوب است ولی باید او را در تمرین امروز ببینیم و مطمئن بشویم که می‌تواند در یک بازی به میدان برود.

شرایط مصدومیت جاش سارجنت
سارجنت در نیمه دوم بازی با ایران از ناحیه قوزک پا مشکل پیدا کرد. شرایط او هم خوب است ولی نسبت به پولیشیچ کمتر خوشبین هستم که بتوانم در بازی با هلند از او استفاده کنم.

دیدگاه‌ها