کد خبر : 1856935 | 11 آذر 1401 ساعت 20:30 | 38.3K بازدید | 3 دیدگاه

تکرار داستان حذف مانشافت در الجنوب؛

غنا 0 - اروگوئه 2: کره‌جنوبی واسطه انتقام بزرگ

تیم فوتبال اروگوئه با وجود پیروزی 2 بر صفر مقابل غنا به دلیل پیروزی غیرمنتظره 2 بر 1 کره‌جنوبی مقابل پرتغال نتوانست به مرحله بعدی راه یابد تا غنایی‌ها به شکل دیگری انتقام حذف تلخ از جام جهانی 2010 را گرفته باشند.

غنا 0 - اروگوئه 2: کره‌جنوبی واسطه انتقام بزرگ

به گزارش "ورزش سه"، در دو دیدار همزمان گروه هشتم مسابقات دو تیم پرتغال و کره جنوبی از ساعت 18:30 دقیقه در استادیوم اجوکیشن سیتی به مصاف هم رفتند و در دیگر دیدار این گروه هم غنا در استادیوم الجنوب به مصاف اروگوئه رفت؛ دیداری که مانند مسابقه 12 سال پیش این دو تیم در جام جهانی 2010 اتفاقات عجیب و غریبی را در دل فوتبال ثبت کرد. شاگردان اوتو اودو می‌توانستند خیلی زود روی یک پنالتی از شاگردان آلونسو پیش بیفتند؛ پنالتی ای که با VAR تایید شده بود ولی آندره آیو در مصاف با روچت مغلوب شد تا بازی با تساوی بدون گل ادامه پیدا کند. گل نشدن این توپ روحیه مضاعفی به فیروزه‌ای پوشان اروگوئه‌ای داده بود و آنها در ادامه با درخشش سوآرز توانستند زمینه ساز دو گل آراسکوئتا در دقایق 26 و 32 شوند. گل اول این مسابقه روی شوت سوآرز و دفع ناقص زیگی گلر غنا با ضربه سر آراسکوئتا در دهانه دروازه ثبت شد و گل دوم هم روی پاس دقیق سوآرز و ضربه مهارنشدنی آراسکوئتا که بدون درنگ با روی پا زده شد. 
در ادامه این مسابقه دیگو آلونسو سعی بر کنترل نتیجه داشت و تعویض‌های این مربی جوان هم در همین راستا بود؛ همه چیز بر وفق مراد اروگوئه پیش می‌رفت و دیدار همزمان هم با تساوی یک بر یک در پایان نیمه اول تمام شده بود تا پرتغال با کسب 7 امتیاز و اروگوئه با 4 امتیاز بالاتر از کره جنوبی  غنا به مرحله بعدی بروند. 
با این حال در وقت‌های اضافی دیدار پرتغال و کره جنوبی شاگردان پائولو بنتو روی یک ضدحمله سریع با سون یک شگفتی دیگر ساختند و ضربه هوانگ هی چان در دقیقه 92 سبب شد تا کره‌ایها با نتیجه 2 بر 1 پیش بیفتند و جای صعود کننده ها عوض شود. اروگوئه‌ایها که باور چنین نتیجه ای را در استادیوم اجوکیشن سیتی نداشتند از نظر روحی به هم ریختند و البته در شرایطی که غنا برای گلزنی تلاش می کرد به یکباره جای دو تیم عوض شد و این اروگوئه بود که 8 دقیقه وقت اضافه اعلام شده از سوی سیبرت را برای پررنگ کردن پیروزی اش حمله کرد. آنها برای صعود فقط به یک گل نیاز داشتند تا به دلیل گل زده بیشتر کره‌ایها از دور مسابقات کنار نروند ولی حملات آنها به جایی نرسید تا وقتی سوت پایان مسابقه زده شد آنها با وجود شکست غنا در کنار این تیم حذف شده گروه هشتم باشند.
این نتیجه در واقع انتقامی هم بود برای غنایی ها از سوی کره جنوبی. شاگردان اودو با خاطرات تلخ جام جهانی 2012 به مصاف اروگوئه رفته بودند و با وجود اینکه خودشان باختند ولی پیروزی کره مقابل پرتغال باعث شد که شاگردان آلونسو هم مانند آنها با سوت پایان مسابقه غمگین و سرافکنده باشند. یکی از مهم ترین نکات این مسابقه در وقت های اضافی رقم خورد و اروگوئه ایها معتقد بودند که روی کاوانی خطای پنالتی رخ نداده و وقتی سوت پایان بازی زده شد به دلیل اینکه تیم داوری به VAR  رجوع نکرده بازیکنان این تیم حمله سختی به تیم داوری داشتند که احتمالا برای آنها جرائمی از سوی فیفا در پی خواهد داشت.
درنهایت و در پایان بازی های دور سوم این گروه پرتغال با 6 امتیاز به مرحله حذفی رسید و کره جنوبی هم با 4 امتیاز و به دلیل گل زده بیشتر به مصاف تیم اول گروه هفتم خواهد رفت.
با گزارش زنده و لحظه به لحظه این دیدار نفس‌گیر، دراماتیک و میهچ همراه ورزش‌سه باشید:

جام جهانی 2022 قطر - گروه H - دور سوم
ورزشگاه:  الجنوب (شهر دوحه) - تماشاگر: 
سه‌شنبه: 1401/09/11 - ساعت 18:30
داور:  دنیل سیبرت (آلمان )/ کمک‌ها: سیدل جان و فالتین رافائل دِل‌پالومار/ داور چهارم: یاماشیتا یوشیتی(ژاپن)/ داور ویدئویی: مارتینز مونوئرا(اسپانیا)؛ کمک داور ویدئویی: دانکرت باستین (آلمان)/ داور پشتیبانی ویدئویی: کاربن سیرو (ایتالیا).

1773941

تیم ملی غنا
لانس آتی‌زیگی، دنیل آمارتی، محمد سالیسو، آلیدو سیسو، رحمان بابا، سالیس عبدالصمد (72- دانیل کوفی کییره)، توماس پارتی، محمد قدوس، آندره آیو (46-عثمان بوکاری)، جردن آیو (46-کامالدین سولمانا) و ایناکی ویلیامز (72-آنتونیو سمنیو)
سرمربی: اوتو ادو

1773965

تیم ملی اروگوئه
سرخیو روشت، خورخه خیمنز، سباستین کوآتس، گیرمو وارلا، ماتیاس اولیویرا، رودریگو بنتانکور(وسینو - 34)، جورجیان دی‌آراسکاتا، فدریکو والورده، فاکوندو پلیستری (66-نیکولا دلا کروز)، داروین نونیز و لوئیز سوارز (66-کاوانی)
سرمربی: دیگو آلونسو

1773943

کارت زرد:

اروگوئه: داروین نونیز 20 - دقیقه 60 لوئیز سوآرز

⚽️  شرح گل 
اروگوئه ( 1-0): در شرایطی که دقایقی قبل اروگوئه تا آستانه خوردن گل اول رفته بود روی ارسالی از سمت چپ خط دفاعی غنا توپ به سوآرز رسید تا او پس از یک حرکت عرض در محوطه جریمه به توپ ضربه بزند. شوت سوآرز در حال ورود به دروازه بود که جیورجیان دی آراسکائتا راحت ترین کار را کرد و با ضربه سر از روی خط آن را پس از واکنش ناقص زیگی گلر غنا وارد گل کرد.

ویدئو: 266179
1773958

اروگوئه (2-0): در شرایطی که تیم فوتبال غنا پس از هدر رفتن پنالتی و خوردن گل تمرکز لازم را نداشت، بار دیگر پاسی دقیق از سوآرز برای جیورجیان دی آراسکائتا با شوت محکم و دقیق این بازیکن گل دوم به ثمر رسید تا شاگردان اوتو اودو در شرایط بسیار سختی قرار بگیرند.

ویدئو: 266181
1773991

⏱ لحظات حساس:

دقیقه 16: شوت جردن آیو از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه اروگوئه زده شد ولی سنگربان این تیم توپ را در حالی که یک بازیکن مسیر دید او را سد کرده بود، دفع کرد. در ادامه پرچم آفساید بالا آمد تا ریباند این شوت هم به کار غنا نیاید. داور پس از این صحنه را مرور کرد تا دقیق تر و بهتر درباره اتفاقاتی که رخ داد تصمیم بگیرد.

دقیقه 20: پس از اعلام پنالتی از سوی دانیل سیبرت آندره آیو برای زدن ضربه پشت توپ ایستاد ولی روچت توانست جهت ضربه کاپیتان غنا را تشخیص بدهد و به خوبی مانع وارد توپ به دروازه شد تا بار دیگر پنالتی در این دیدار به سود آبی پوشان اروگوئه ای باشد.

دقیقه 23: نونیز در موقعیت تک به تک با زیگی سنگربان غنا گرفت ولی در شرایطی که توپ از بالای دستان او عبور داده شده بود با دخالت مدافعین و عکس العمل سریع او توپ از دهانه دروازه به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 47: غنا موقعیت خوبی برای جبران یکی از گل های خورده داشت ولی کدوس مهاجم این تیم در موقعیت آفساید قرار داشت.

1774022

دقیقه 63: شوت پلستری پس از کار گروهی دیدنی بازیکنان اروگوئه با فاصله بسیار کمی راهی اوت شد.

دقیقه 70: شوت والورده با واکنش ناقص زیگی به بازی برگشت.

دقیقه 81: غنا که در 15 دقیقه پایانی خطرناک تر ظاهر شده با واکنش خوب روچت نتوانست به گل اول خود دست پیدا کند. این دروازه بان با نوک انگشتانش مانع از باز شدن دروازه روی شوت محکم مهاجم غنا از پشت محوطه جریمه شد.

دقیقه 89: روی ضربه کاوانی شاهد یکی از بهترین واکنش های جام از زیگی گلر غنا بودیم ولی پرچم کمک داور بلافاصله بالا آمد.

دقیقه 4+90: شوت کاوانی با فاصله بسیار کمی از دهانه دروازه به بیرون رفت.

1774006

شرح بازی 
غنا این بازی را بهتر شروع کرد و می توانست با پنالتی آندره آیو پیش بیفتند ولی روچت گلر اروگوئه ضربه کاپیتان غنا را مهار کرد تا در ادامه شاگردان آلونسو کار را به دست بگیرند و دو گل توسط آراسکوئتا به ثمر رساندند. 
در نیمه دوم اروگوئه با اندیشه حفظ نتیجه به زمین آمد و اگرچه توپ و میدان را به غنا داده بود ولی تیم حریف نمی توانست موقعیت ویژه ای ایجاد کند. در 15 دقیقه پایانی تیم غنا حملات خطرناک تری روی دروازه روچت ایجاد کرد که با درخشش این دروازه بان به جایی نرسید.
در ادامه و در شرایطی که بازیکنان غنا با تمام وجود برای جبران دو گل خورده در نیمه اول تلاش می کردند به یکباره خبر گل دوم کره جنوبی به پرتغال در استادیوم اجوکیشین سیتی به اروگوئه ایها در استادیوم الجنوب رسید تا جریان بازی عوض شود. در فاصله 5 دقیقه مانده تا پایان وقت های قانونی و 8 دقیقه وقت اضافه اعلام شده اروگوئه بود که برای افزایش گل های خود تلاش کرد ولی با وجود ایجاد چند موقعیت خطرناک به گل نرسید تا درنهایت کره جنوبی باشد که پشت سر پرتغال به مرحله بعدی مسابقات می رسد.

🔴 حاشیه: 

این لحظه ای بود که سیبرت برخورد بازیکن غنا و دروازه بان اروگوئه را پس از بازبینی دوباره صحنه پنالتی تشخیص داد.

1773949
ویدئو: 266178

لحظه‌ای که غنایی‌ها بار دیگر در ضربات پنالتی مقابل اروگوئه و اینبار روچت مغلوب شدند.

1773948

*در دقیقه 34 رودریگو بنتانکور به دلیل مصدومیت نتوانست به بازی ادامه بدهد و جای خود را به وسینو داد.

* در دقیقه 58 سیبرت داور مسابقه برای بررسی دقیق‌تر برخورد نونیز با مدافع غنا در محوطه جریمه به VAR  مراجعه کرد ولی این صحنه را شبیه سازی تشخیص داد.

* شاگردان دیگو آلونسو با اندیشه حفظ نتیجه به نیمه دوم پا گذاشته اند و در 15 دقیقه ابتدایی این مسابقه با وجود اینکه غنا توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشت ولی موفق به ایجاد موقعیت نشد.

*مصدومیت بنتاکور با وجود نتیجه خوبی که اروگوئه کسب کرده خبری نگران کننده برای آلونسو به شمار می رود.

1774003

*در بازی همزمان تیم فوتبال کره جنوبی موفق شد با نتیجه 2 بر 1 از پرتغال پیش بیفتند تا اروگوئه در آستانه حذفی تلخ قرار بگیرد.

* با نتیجه ای که در دیدار پرتغال و کره جنوبی به دست آمد تیم فوتبال اروگوئه برای صعود باید مقابل غنا باز هم گلزنی کند.

* چهره سوآرز وقتی متوجه شد کره جنوبی در دیدار همزمان گل دوم را وارد دروازه پرتغال کرده است.

1774034

*در وقت های اضافی برخوردی میان کاوانی و مدافع غنا رخ داد که شاگردان آلونسو معتقد به خطای پنالتی بودند ولی داور به VARرجوع نکرد تا همین صحنه سبب اعتراض شدید بازیکنان اروگوئه در پایان مسابقه پس از سوت سیبرت آلمانی باشد.

🥇 بهترین بازیکن زمین 
جیورجیان دی آراسکائتا با به ثمر رساندن دو گل بهترین بازیکن زمین در این مسابقه بود. هر چند که به سادگی نمی توان از عملکرد سوآرز گذشت که روی هر دو گل اثر انکارناپذیری داشت.

🚨اتفاق ویژه 
اروگوئه در این مسابقه توانست بار دیگر غنا را پس از اتفاقات عجیب دیدار یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 شکست دهد ولی غنایی‌ها که بیش از دو گل نخوردند به نوعی با توجه به پیروزی همزمان کره جنوبی مقابل پرتغال توانستند انتقام آن مسابقه را بگیرند.

دیدگاه‌ها