کد خبر : 1856969 | 11 آذر 1401 ساعت 22:21 | 99.6K بازدید | 34 دیدگاه

آسیا با بیشترین نماینده بعد از اروپا

جام جهانی شگفتی را با شگفتی روشن می‌کند!

با صدرنشینی برزیل، سرنوشت ۱۶ تیم مرحله حذفی نیز روشن شد.

جام جهانی شگفتی را با شگفتی روشن می‌کند!

به گزارش ورزش سه، با شکست برزیل برزیل و برد سوییس، تکلیف هر ۱۶ تیم حاضر در مرحله حذفی مشخص شد تا با پایان مرحله گروهی، طرفداران فوتبال به استقبال دیدارهای حساس تک حذفی بروند.

تیم‌هایی که به عنوان سرگروه صعود کردند: هلند، انگلیس، آرژانتین، فرانسه، مراکش، ژاپن، پرتغال و برزیل

تیم‌هایی که به عنوان تیم دوم صعود کردند: سنگال، آمریکا، لهستان، استرالیا، کرواسی، اسپانیا، کره‌جنوبی و سوئیس

در بین تیمهای صعود کننده ۸ تیم از قاره اروپا حضور دارد تا نیمی از تیمهای مرحله حذفی از این قاره باشند. از قاره آمریکای جنوبی اما فقط برزیل و آرژانتین در دور حذفی حضور خواهند داشت.

ناکامی تیمهای سایر مناطق باعث شده تا پس از اروپا، آسیا با سه تیم بیشترین سهم را در مرحله حذفی جام جهانی داشته باشد. در این بین کره‌جنوبی و استرالیا مرحله بعدی دیدارهای دشواری را مقابل برزیل و آرژانتین خواهند داشت تا احتمال حذفشان بالا باشد.

اما ژاپن به عنوان صدرنشین گروه مرگ، به مصاف کرواسی می‌رود که در این دوره از اقتدار کافی برخوردار نبوده تا در این دیدار بتوان شانس قابل توجهی را برای سامورایی‌ها قائل شد.

1773710

این برای اولین بار در تاریخ است که سه تیم آسیایی همزمان به مرحله حذفی صعود می‌کنند که البته ایران و عربستان هم شانس صعود داشتند اما یک گل زده نشده در هفته پایانی باعث شد تا مسیر صعود را طی نکنند.

غایب بزرگ مرحله حذفی تیم‌ملی آلمان است اما به هر حال غیبت اروگوئه، بلژیک، دانمارک، مکزیک و ولز نیز شاید برای بسیاری قابل پیش‌بینی نبود.

1773688

نکته جالب اینکه این جام جهانی هیچ تیم ۹ امتیازی در مرحله گروهی نداشت و برزیل و پرتغال نیز در روز آخر بازی خود را واگذار کردند تا یک شگفتی دیگر رقم بخورد.

برنامه مرحله حذفی جام جهانی:

* شنبه ۱۲ آذر
هلند - آمریکا (۱۸:۳۰)
آرژانتین - استرالیا (۲۲:۳۰)

* یکشنبه ۱۳ آذر 
فرانسه - لهستان (۱۸:۳۰)
انگلیس - سنگال (۲۲:۳۰)

* دوشنبه ۱۴ آذر
ژاپن - کرواسی (۱۸:۳۰)
کره‌جنوبی - برزیل (۲۲:۳۰)

* سه شنبه ۱۵ آذر 
مراکش - اسپانیا (۱۸:۳۰)
پرتغال - سوییس (۲۲:۳۰)

1774222

دیدگاه‌ها