کد خبر : 1857003 | 12 آذر 1401 ساعت 08:26 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

انوشیروانی به قهرمانی جهان نمی‌رود

بهداد سلیمی: شانس های مدال در ترکیب هستند

سرپرست نایب رییسی فدراسیون‌ وزنه‌برداری گفت: همه کسانی که به قهرمانی جهان اعزام می شوند طبق گزارشی که کادر فنی داده است شانس کسب مدال را دارند.

بهداد سلیمی: شانس های مدال در ترکیب هستند

به گزارش "ورزش سه" بهداد سلیمی در گفت و گو با ایسنا در مورد وضعیت وزنه‌برداران اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ کلمبیا بیان کرد: با توجه به اینکه در جریان شرایط آمادگی وزنه برداران بودیم، سعی کردیم که تیم را کیفی اعزام کنیم و در بخش مردان، اوزان المپیکی در اولویت برای کسب مدال و سهمیه المپیک باشند. در بخش بانوان نیز نفراتی که شانس کسب سهمیه دارند را اعزام می‌کنیم. آقای علی‌حسینی سرمربی تیم ملی چهارشنبه هفته گذشته رکوردگیری تیم ملی گذاشت و تصمیم گرفتیم جلسه کمیته فنی هم همان جا بعد از رکورد گیری برگزار شود. حسین سلطانی رکوردش در مدال جهانی نبود با نظر کادرفنی و تایید کمیته خط خورد و بقیه نفرات شانس مدال داشتند، در ترکیب تیم قرار گرفتند. همه کسانی که اعزام می شوند طبق گزارشی که کادر فنی داده است شانس کسب مدال در قهرمانی جهان را دارند.

*هیچ چیزی در ورزش قابل پیش بینی نیست

سلیمی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند کسب مدال در قهرمانی جهان قابل پیش‌بینی باشد؟ گفت: هیچ چیزی در ورزش قابل پیش بینی نیست ولی به هر حال ورزشکاران ماه ها است که در اردو هستند و شرایط آمادگی آنها نسبتا خوب است و امیدواریم نتیجه‌ای در خور نام ایران بگیرند.

*امیدوارم کیانوش مدال بگیرد

قهرمان المپیک لندن در مورد وضعیت کیانوش رستمی و بازگشت دوباره به مسابقات جهانی تصریح کرد: کیانوش رستمی تمرینات خود را نسبت به سال های گذشته جدی‌تر دنبال می‌کند. او در رکوردگیری توانست رقیبان خود را بگیرد و وزنه های نسبتا خوبی زد. امیدواریم در یکی، دو هفته باقی مانده تا قهرمانی جهان خودش را به شرایط ایده ال برساند و مدال کسب کند.

*بخاطر هزینه زیاد همراهان را هم کم کردیم

سرپرست نایب رییسی فدراسیون‌ در پاسخ به این پرسش که چه تعداد نفرات قرار است همراه تیم ملی به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شوند؟ تصریح کرد: ۱۱ ورزشکار داریم و پنج نفر کادرفنی مردان و زنان( ۳ نفر در کادر مردان و ۲ نفر در کادر زنان) را تشکیل می دهند. یک سرپرست، یک نماینده وزارت ورزش، یک پزشک و یک خبرنگار همراه تیم هستند. بخاطر هزینه‌های زیاد نفرات را کم کردیم و حتی آقای انوشیروانی به مسابقات قهرمانی جهان نمی رود. ماساژور و داور هم نمی‌روند. تا آنجایی که می‌شد سعی کردیم تیم کیفی و تعداد همراهان کمتر باشد و در این شرایط سخت، هزینه‌ها را کم کنیم. هزینه‌های اعزام زیاد است فقط هزینه بلیت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان شده است.

*برای کسب کرسی در آسیا رایزنی می‌کنیم

سلیمی در پاسخ به این پرسش که در حاشیه مسابقات قهرمانی جهان قرار است برای کسب کرسی در انتخابات کنفدراسیون آسیا نیز رایزنی شود؟ گفت: به هر حال مسابقاتی است که تقریبا تمام کشورها حضور دارند و  مسابقات مهمی است. فاصله زمانی آن نیز با انتخابات کنفدراسیون آسیا کم است و تمام تلاش خود را می‌کنیم اعتماد کشورها را جلب کنیم و کرسی های خوبی در آسیا به دست آوریم.

دیدگاه‌ها