کد خبر : 1857053 | 12 آذر 1401 ساعت 12:09 | 24.2K بازدید | 5 دیدگاه

غرور غیر قابل تحمل در اطراف تیم ملی آلمان

حذف زودهنگام تیم ملی آلمان از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انتقادهای زیادی را از این تیم به همراه داشته است.

غرور غیر قابل تحمل در اطراف تیم ملی آلمان

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آلمان برای دومین دوره متوالی در مرحله گروهی از رقابت‌‎های جام جهانی حذف شد تا اتفاقی شرم آور را رقم زده باشد.
تکرار چنین فاجعه‌ای نمی‌تواند اتفاقی باشد. این تیم دیگر جایی در کلاس جهانی ندارد و از این به بعد باید آنها را جز تیم‌های عادی و نه چندان قدرتمند دسته‌بندی کرد. اما مسئله این است که کسی حاضر به پذیرش مسئولیت این شکست نیست.
اولیور بیرهوف به مدت 18 سال است که مدیریت تیم ملی را برعهده دارد. هانسی فلیک نیز هشت سال دستیار یواخیم لوو بود و حالا هدایت این تیم را برعهده دارد. همه آنها قبلا موفق بودند اما حالا با شرایط دشواری روبرو شده‌اند.چیزی که مشخص است این است که باید تغییری ایجاد شود. کلوپ، توخل یا رانگینک، هر یک از آنها می‌توانند شرایط را در تیم ملی آلمان تغییر دهد و شروعی جدید را رقم بزنند.

1774366

فلیک پس از این شکست مدعی شد که کادر فنی عملکرد خوبی داشتند. بیرهوف گفت که تیم او هم عملکرد خوبی داشته است. پس این فاجعه چطور رخ داد؟
فلیک پس از بازی از این موضوع انتقاد کرد که تیم او از نبود بازیکنان شماره 9 قدرتمند و همچنین مدافعان کناری قابل اتکا رنج برده است. موضوعی که بلافاصله باید در زمینه پرورش بازیکنان در آلمان مدظر قرار بگیرد.

شاید مطرح کردن این ادعا باعث شود که اتهام متوجه آکادمی جوانان باشگاه‌ها شود. کاری که بسیار آسان است و حالا فدراسیون فوتبال آلمان نیز در این باره سکوت کرده است. حتی پست مدیر ورزشی هم در این تیم وجود ندارد و حذف شده است! چه کسی مسئولیت آن را برعهده دارد؟ هیچکس.
هانس یواخیم واتسکه، رییس باشگاه دورتموند، که قرار است از ماه ژانویه نایب رییس فدراسیون فوتبال آلمان هم باشد بدون شک باید قدرت بیشتری در مسائل ورزشی داشته باشد.

یکی از مشکلات بزرگ در این حضور کوتاه مدت در جام جهانی خط دفاعی آلمان بود. عجیب بود که متس هوملز در حالی که شرایط خوبی داشت در خانه ماند. او اول از سوی لوو کنار گذاشته شد، سپس برگشت و در نهایت فلیک هم این بازیکن را خط زد.
بیلد پیش از شروع جام جهانی این سوال را مطرح کرد که شاید دلیل این تصمیم انتقادهای بسیار هوملز بوده است. اگر این ادعا درست باشد، مشخص می‌شود که انتقادپذیری در تیم‌ ملی جایی ندارد.

1774365

آرمل بلا کوچاپ از ساوتهمپتون به جای او گزینه حضور در تیم ملی شد، بازیکنی که به ندرت کسی در این کشور می‌شناسد. او می‌توانست بعدتر فرصتی برای حضور در تیم ملی داشته باشد، ولی نه در جام جهانی!

باستین شواین اشتایگر پس از پایان بازی از این موضوع انتقاد کرد که بعضی از بازیکنان آلمان از عطش کافی برای رقابت در زمین برخوردار نیستند و این تیم دیگر قادر به کنترل تیم‌های ضعیف‌‎تر در طول 90 دقیقه نیست. اما فلیک با عصبانیت این اظهارات را مزخرف توصیف کرد.

نکته عجیب و ترسناک اینجاست که با وجود این فاجعه ورزشی، هیچ اتفاقی قرار نیست در فدراسیون فوتبال آلمان رخ دهد. این در حالی است که آنها هم به اندازه بقیه در اتفاقی که در قطر رخ داد مقصر هستند.

آنها درگیر حواشی بسیاری شدند و بحث درباره محدودیت‌های اعمال شده در قطر پیش از بازی اول، بیشتر از صحبت درباره بازی برابر ژاپن بود. اما مدیران فدراسیون حتی حاضر نیستند در این باره مسئولیتی را بپذیرند.
بیلد خیلی زود متوجه این موضوع شد و پس از حذف زودهنگام نوشت:« پایان یک ملت فوتبالی بزرگ!»


منبع: بیلد

دیدگاه‌ها