کد خبر : 1857057 | 12 آذر 1401 ساعت 12:39 | 24K بازدید | 3 دیدگاه

گواردیول و رویای تبدیل به بت جدید فوتبال کرواسی

جایزه بهترین بازیکن جوان برای گران‌ترین مدافع جهان؟

ستاره خط دفاعی کرواسی اصلی‌ترین بخت کسب جایزه برترین بازیکن جوان جام جهانی از نگاه آ.اس است.

جایزه بهترین بازیکن جوان برای گران‌ترین مدافع جهان؟

به گزارش "ورزش سه" جایزه بهترین بازیکن جوان جام جهانی، عنوانی است که به صورت رسمی از سال 2006 توسط فیفا، به بهترین بازیکن زیر 21 سال جام اهدا می‌شود و نخستین دریافت‌کننده رسمی آن، لوکاس پودولسکی بود.

عنوانی که البته فیفا برای جام‌های جهانی 1958 تا 2002 هم به صورت مجازی به رای گذاشت و بکن‌باوئر و پله جزو برندگان آن بودند و در دوره قبلی هم کیلیان امباپه، فوق ستاره تیم ملی فرانسه برنده آن شد.

در جام جهانی 2022 قطر اما گزینه‌های پرتعدادی، نامزد دریافت این جایزه خواهند بود. از جود بلینگهام، انزو فرناندز، گاوی، پدری، یونس موسه، رودریگو، ساکا تا ژورین تیمبر و موسیالا. اما در این بین یک مدافع روبه‌ رشد و شاخص هم شانس بسیار بالایی دارد تا پس از دریافت جایزه بهترین بازیکن جام جهانی 2018 توسط مودریچ، این بار به عنوان هموطن او، جایزه بهترین بازیکن جوان جام جهانی قطر را از آن خود کند و او کسی نیست جز گواردیول، ستاره خط دفاعی تیم ملی کرواسی.

مدافع بیست ساله‌ای که به زودی لقب گران‌ترین مدافع جهان را از آن خودش می‌کند و احتمالا لایپزیگ از عهده پرداخت دستمزدش برنخواهد آمد.

1774371

ستاره جوان کرواسی در قطر، در هر سه بازی شاگردان دالیچ در این دوره از مسابقات عضو ثابت تیم بود و نمایش تحسین‌برانگیزی در مسیر دو کلین‌شیت تیمش داشت و یکی از عناصر کلیدی موفقیت کرواسی در عبور از کانادا و بلژیک برای رسیدن به دور حذفی بود.

نشریه آ.اس اسپانیا هم او را اصلی‌ترین بخت دریافت جایزه‌ای دانسته که پیش از این مولر، پوگبا و امباپه از آن خود کرده‌اند و در تمجید از این بازیکن با اشاره به برخی از بازی‌های او برای کرواسی با ماسک مخصوص، نوشته: با یا بدون ماسک، او یک بازیکن غول‌پیکر و ستاره چشمگیر در پست خودش محسوب می‌شود. زوج‌شدن این مدافع چپ‌پا با دژان لوورن شانس کرواسی برای موفقیت در دفاع را در این دوره از مسابقات بالا برده و اعتماد بنفس ویژه‌اش هر مهاجمی را آزار می‌دهد.

حالا باید دید آیا این مدافع تنومند کرواسی در پایان جام می‌تواند این عنوان را به خودش اختصاص دهد یا با تبدیل شدن به گران‌ترین مدافع جهان، از مسیر دیگری پیش خواهد رفت.

دیدگاه‌ها