کد خبر : 1857327 | 13 آذر 1401 ساعت 18:40 | 33.2K بازدید | 14 دیدگاه

آرسن ونگر آلمان را عصبانی می کند

آرسن ونگر و یورگن کلینزمن، اعضای کمیته فنی فیفا، در تحلیلی از رقابتهای جام جهانی یادآور شدند: "این یک نمایش سیاسی نیست."

آرسن ونگر آلمان را عصبانی می کند

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آلمان پنجشنبه شب در سومین دیدار از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر به مصاف تیم ملی کاستاریکا رفت و با نتیجه 2-4 برابر این تیم به پیروزی رسید اما با وجود کسب سه امتیاز این بازی از صعود به مرحله یک هشتم این مسابقات بازماند. پیروزی ژاپن در بازی همزمان برابر اسپانیا باعث شد که شاگردان هانسی فلیک شانس ادامه حضور در جام جهانی 2022 را از دست بدهند و وداعی ناباورانه با این رقابت‌ها داشته باشند. این اتفاق در حالی رخ داد که آنها در جام جهانی 2018 نیز با شرایط مشابهی روبرو شدند و برای دومین دوره متوالی از رسیدن به مرحله حذفی بازماندند. آلمان بازی اول را به ژاپن باخت و در بازی دوم برابر اسپانیا متوقف شد.

1773689

6 تیم حاضر در جام جهانی اختلاف نظرهایی با فیفا و کمیته برگزاری جام جهانی داشتند که با واکنش‌های رسانه‌ای و حقوقی از سوی طرفین همراه بود و برخی محدودیت‌های فیفا، پاسخ تیم‌ملی آلمان را به دنبال داشت. 

1768303

قبل از بازی با ژاپن، بازیکنان تیم آلمان در لحظه عکس تیمی، ژست عجیبی را گرفتند و این فریم تیمی در حالی به ثبت رسید که آنها دست خود را روی دهان خود گذاشته بودند. در صدر واکنش‌ها به این موضوعات مانوئل نویر کاپیتان بایرن مونیخ حضور داشت که چند اظهارنظر در این خصوص انجام داد. اتهامات به قطر در مورد مقصر بودن در مرگ کارگرانی که در ساخت ورزشگاه های جام جهانی نقش داشتند و نیز اقدامات بازدارنده در مورد برخی اقلیت ها در صدر اعتراضات آلمانی ها بود.

1775171

آرسن ونگر در مورد دلیل حذف آلمان گفت:«معتقدم آلمان بیش از اندازه روی حرکت های سیاسی تمرکز داشت. آلمان خوب می داند که در جام جهانی شکست در بازی اول چه تبعاتی دارد. تیم های باتجربه تورنمنت در بازی اول بسیار جدی و محکم کار می کنند و معمولا نمی بازند. آنها به خوبی از لحاظ ذهنی روی بازی تمرکز می کنند ولی فکر می کنم تمرکز آلمان در بازی اول مقابل ژاپن 100 درصد روی فوتبال نبود. شما نباید روی حرکت‌های سیاسی تمرکز کنید و باید فقط توجه‌تان به فوتبال باشد. همان شکست برابر ژاپن در نهایت باعث حذف آلمان شد.»

دیدگاه‌ها