کد خبر : 1857369 | 13 آذر 1401 ساعت 20:58 | 53.2K بازدید | 24 دیدگاه

دو گل و یک پاس گل به نام ابرستاره؛

عبور امباپه از رکورد پله و رونالدو در یک شب! (عکس)

کیلیان امباپه بار دیگر ستاره فرانسه بود و توانست با دو گل خود راه صعود این تیم به مرحله یک چهارم نهایی را هموار کرد.

عبور امباپه از رکورد پله و رونالدو در یک شب! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دیدار فرانسه و لهستان در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی در ورزشگاه الثمامه در شرایطی وارد نیمه دوم شد که شاگردان دیدیه دشان با تک گل اولویه ژیرو روی پاس امباپه پیش افتاده بودند ولی خروس‌ها که با نمایش تحسین برانگیز در مرحله گروهی به این نتیجه و پیروزی حداقلی قانع نبودند و در 45 دقیقه دوم هم به حملاتشان ادامه دادند و درنهایت هم با درخشش ستاره فوتبال دنیا به چیزی که استحقاق داشتند دست پیدا کردند.
این بازی در پایان اگرچه با پیروزی 3 بر 1 تمام شد، اما دو گل از امباپه یک پیروزی آسان را برای شاگردان دشان و راهیابی به جمع هشت تیم رقم زد؛ دو گلی که به زیبایی هر چه تمام‌تر با ضربات پای راست امباپه وارد دروازه شزنی یکی بهترین گلرهای جام شد.

1775316
لحظه ثبت گل اول امباپه در نیمه دوم.

گل دوم این مسابقه در دقیقه 74 با شوتی دیدنی به زاویه موافق از نزدیکی‌های محوطه شش قدم در شرایطی زده شد که چند بازیکن لهستان مقابل او صف کشیده بودند، اما او جایی را برای فرستادن توپ انتخاب کرد که انتظار بازیکنان و دروازه‌بان حریف نبود و به زیبایی دروازه شزنی را باز کرد؛ جالب اینکه شزنی حتی با شیرجه بلند خود هم نتوانست به شوت امباپه برسد.

1775315
گل دوم ستاره فرانسه هم در موقعیت مشابهی به ثمر رسید ولی امباپه اینبار زاویه مخالف را انتخاب کرد و در حالی که شزنی با شیرجه بلند خود با نوک انگشتان روی توپ اثرگذاشت ولی  ضربه این بازیکن به زیر طاق دروازه رفت و گل سوم فرانسه زیباتر و چشم‌نوازتر از گل اول ثبت شد.
نکته قابل توجه درباره گل امباپه که شب درخشانی را در مقابل لهستان پشت سر گذاشت گذشتن او از آمار پله بود که پیش از رسیدن به 24 سالگی موفق به زدن 7 گل در جام جهانی شده بود و حالا ستاره بی‌بدیل فوتبال فرانسه با دبل مقابل لهستان تعداد گل‌هایش پیش از 24 سالگی را به عدد قابل توجه 9 رساند.

1775313
البته این تنها آماری نبود که کیلیان در یک هشتم نهایی جابجا کرد و او توانست با به ثمر رساندن پنجمین گل خود در این جام و نهمین گل خود در دو جام جهانی‌ای که حضور داشته، از رکورد رونالدو که موفق به ثبت 8 گل در 5 حضور خود شده عبور کند.
فرانسه چهار سال قبل در شرایطی توانست پس از 20 سال به مقام قهرمانی جهان برای دومین مرتبه دست پیدا کند که امباپه یکی از ستاره‌های این تیم در این مسیر بود و حالا با فرمی که این بازیکن در جام جهانی قطر از خود نشان داده به هیچ وجه تکرار قهرمانی برای شاگردان دشان دور از دسترس نخواهد بود.

1775314
امباپه پس از گلزنی در ورزشگاه الثمامه بار دیگر شادی مورد علاقه خود مقابل لنز دوربین عکاس‌ها را به نمایش گذاشت.

دیدگاه‌ها