کد خبر : 1857388 | 13 آذر 1401 ساعت 22:19 | 12.9K بازدید | 4 دیدگاه

فرانسه پنالتی تمرین نکرد: تا این حد مطمئن بودند

یک نشریه فرانسوی فاش کرد تیم ملی فرانسه پیش از دیدار امشب مقابل لهستان در یک‌هشتم نهایی جام جهانی پنالتی تمرین نکرده بود.

فرانسه پنالتی تمرین نکرد: تا این حد مطمئن بودند

به گزارش "ورزش سه"، نشریه اکیپ در گزارشی اختصاصی می‌گوید خبرنگارانش که امروز پیش از دیدار فرانسه و لهستان در یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر با خروس‌ها همراه بوده‌اند می‌گویند دشان و شاگردانش در آخرین تمرین خود پیش از این بازی تمرین پنالتی را در دستور کار نداشتند.

این در حالی است که معمولا تیم‌هایی که در مراحل حذفی تورنمنت‌های فوتبال، از جمله جام جهانی، حضور دارند بخشی از تمرین آخرشان قبل از هر مسابقه را به پنالتی زدن اختصاص می‌دهند تا اگر کار به ضربات پنالتی کشید آمادگی ذهنی بیشتری داشته باشند.

1775353

اکیپ مدعی است دیدیه دشان و کادر فنی‌اش احتمالا به دو دلیل از قید تمرین پنالتی گذشته‌اند. اول اینکه دشان و همکارانش معتقدند شبیه‌سازی شرایط بسیار پرفشار و پرتنش ضربات پنالتی در یک بازی حذفی جام جهانی در شرایط تمرینی غیرممکن است و در نتیجه تمرین پنالتی زدن در آستانه چنین مسابقه‌ای بی‌فایده خواهد بود.

اما نشریه فرانسوی می‌گوید یک احتمال دیگر که کادر فنی فرانسه مسلما هرگز آن را به شکل علنی تایید نخواهد کرد این است که فرانسوی‌ها آنقدر به پیروزی مقابل لهستان مطمئن بوده‌اند که نیازی به تمرین پنالتی ندیده‌اند. دشان می‌خواسته از این طریق اعتماد به نفس بیشتری به شاگردانش تزریق کند.

ولی این اقدام دشان می‌تواند ریسک بزرگی برای فرانسه در پی داشته باشد. فرانسوی‌ها یادشان نرفته که در رقابتهای یورو2021 در مقابل سوئیس در ضربات پنالتی شکست خوردند.

1775354

دیدگاه‌ها