کد خبر : 1857451 | 14 آذر 1401 ساعت 11:25 | 71.4K بازدید | 12 دیدگاه

شش تورنمنت اینجا بودی چه کار کردی؟

حمله سرمربی سابق ایران به همتایش

مارک ویلموتس از منتقدین جدی روبرتو مارتینز سرمربی بلژیک است و او را فاقد صلاحیت برای ادامه کار با شیاطین سرخ اروپا می‌داند.

حمله سرمربی سابق ایران به همتایش

به گزارش ورزش سه، ویلموتس که سالها هدایت بلژیک را برعهده داشته و از مهمترین کاپیتان های تاریخ ملی این کشور هم به شمار می‌آید ، با مضحک خواندن کناره‌گیری مارتینز از هدایت تیم ملی بلژیک گفت:« اگر قرار باشد صحبت جسی دی پرتر، وکیل مارتینز، را بپذیریم، پس او به این خاطر استعفا داده که معتقد بوده است که امضا نکردن قرارداد جدید پیش از جام جهانی در واقع نوعی بی‌احترامی به او بوده است. چنین چیزی کاملا منطقی است. اگر آنها قراردادش را تمدید کرده بودند، حالا باید غرامت قابل توجهی را پرداخت می‌کردند. این احمقانه بود. تحلیل و تصمیمات همیشه برای بعد از جام جهانی است. حتی مربی درجه یکی مانند دیدیه دشان هم این موضوع را می‎‌پذیرد.»
او با اشاره از اظهارات مطرح شده توسط وکیل این مربی اظهار داشت:« من شنیدم که دی پرتر گفته که مارتینز باعث شده که فدراسیون فوتبال بلژیک از دوران ماقبل تاریخ به قرن 21 بیاید. چطور چنین ادعایی مطرح شده است؟ روند حرفه‌ای شدن از سال 2011 وقتی استیون مارتنز رییس فدراسیون شد آغاز شد. من در آن زمان به عنوان مربی تیم ملی به سازماندهی آن در سطح باشگاهی مانند منچسترسیتی یا منچستریونایتد کمک کردم. ما باعث شدیم همه چیز بهتر باشد.»

1775524

سرمربی سابق تیم ملی ایران با انتقاد شدید از عملکرد مارتینز اضافه کرد:« او از سال 2016 تا به حال سرمربی بوده و چه دستاوردی داشته است؟ هیچ چیز. او در شش تورنمنت حضور داشت. در لیگ ملت‌های اروپا یک بار به جمع چهار تیم رسیدیم که چهارم شدیم. در جام جهانی و جام ملت‌های اروپا هم از حضور در نیمه نهایی به حضور در یک چهارم نهایی به حذف در مرحله گروهی رسیدیم. این اتفاق با بازیکنانی رخ داد که تجربه زیادی دارند و حتی مدعی کسب توپ طلا هستند. انتظار همه بیشتر از این است.»
ویلموتس همچنین درباره حواشی پیرامون تیم ملی بلژیک ادامه داد:« حتی می‌توان اتفاقات بیرون از زمین را هم زیر سوال برد. آنها قدرت بیش از حد به بازیکنان دادند. یکی از آنها فیریوتراپ خصوصی در قطر دارد و دیگری مسئول رسانه‌ای مجزا با خودش آورده است. این انتخاب هر فرد است اما به این ترتیب قرار دادن همه در یک مسیر دشوارتر می‌شود.»
او درباره سرمربی بعدی تیم ملی بلژیک گفت:« من کنجکاوم که بدانم چه کسی انتخاب خواهد شد، اما در عین حال دوست دارم بدانم چه کسی این تصمیم را خواهد گرفت. پیتر بوسارت ویژگی‌های لازم برای انجام این کار را ندارد. او باید به نظر دیگران در این زمینه توجه کند اما اینجاست که بازی‌های سیاسی آغاز خواهد شد.»

1775525

این مربی بلژیکی درباره گزینه مدنظر خودش در این باره اظهار داشت:« به نظر من سرمربی باید بلژیکی باشد و ونسان کمپانی گزینه خوبی است. او بازیکنی بوده که چنین شرایطی را تجربه کرده است. اما او در حال حاضر بی‌کار نیست و باید دید چه پیش خواهد آمد. هرکس که هدایت این تیم را برعهده بگیرد باید بازیکنان قدیمی را تا زمانی که ممکن است حفظ کند. آلدرویرلد هنوز آماده است. فرتونگن در جام جهانی خوب بود. ویتسل هم می‌تواند مهم باشد. هازارد هم اگر بخواهد می‌تواند بماند. منظور من این نیست که همه آنها باید بازی کنند اما همیشه به ترکیبی از استعدادهای خوب و بازیکنان باتجربه نیاز است. ما نباید اشتباهی که در سال 2002 انجام دادیم و بازیکنان بالای 30 سال را دعوت نکردیم تکرار کنیم. ما به خاطر آن تصمیم دو نسل را از دست دادیم.»

دیدگاه‌ها