کد خبر : 1857456 | 14 آذر 1401 ساعت 11:40 | 46K بازدید | 20 دیدگاه

با تراشیدن دو شریک جرم برای ستاره داوری ایران

گزارش شدیداللحن روزنامه اروگوئه‌ای علیه فغانی

آنها رویای ما را نابود کردند و شجاعت تیم ما را زیر سوال بردند؛ آقایان داور - شما متهمید!

گزارش شدیداللحن روزنامه اروگوئه‌ای علیه فغانی

به گزارش "ورزش سه"، پس از حذف اروگوئه در مرحله گروهی جام جهانی، کمتر روزی است که سری به رسانه‌های این کشور بزنیم و نام علیرضا فغانی را نبینیم. طرفداران و اهالی رسانه در اروگوئه همچنان معتقدند که پنالتی گرفته‌شده توسط او برای پرتغال، یکی از عوامل حذف یاران لوییز سوارز بوده است؛ البته این پرونده متهم دیگری هم دارد - دنیل سیبرت آلمانی.

پس از ادعاهای مختلف، حالا نوبت به روزنامه ال‌پایس رسیده که در مورد داور ایرانی موضع بگیرد و او به همراه سیبرت و روشن ایرماتوف ازبک را مردانی علیه رویاهای اروگوئه معرفی کند.

«روشن ایرماتوف، علیرضا فغانی و دنیل سیبرت مطمئناً برای اکثر هواداران اروگوئه، غریبه به نظر می‌رسند. با این حال، آنها چهره‌های مهمی بودند زیرا اروگوئه را از دو دوره اخیر جام جهانی حذف کردند.»

ال‌پایس در مورد سیبرت نوشته که او برای «اجرای عدالت» داور بازی اروگوئه - غنا شد و در حالی که ادینسون کاوانی با برخورد علیدو سیدو سرنگون شده بود، این صحنه را پنالتی تشخیص نداد و به سادگی از آن گذشت.

1775574

نویسنده این گزارش با طرح اتهام علیه سیبرت نوشته که او در نیمه اول با مهمترین متحد خود، وی ای آر، برای گرفتن پنالتی غنا مشورت کرد اما در نیمه دوم ترجیح داد از این تکنولوژی برای صحنه کاوانی استفاده نکند.

این البته در حالی است که در روزهای گذشته، رسانه‌های آلمانی با دفاع از سیبرت، عملکرد او را کم نقص خوانده بودند.

در مورد فغانی اما اعتراض‌ها شدیدتر است: «کابوس پنالتی با علیرضا فغانی در دیدار با پرتغال آغاز شد. زمانی که او ابتدا مخالف پنالتی بود اما پس از بازبینی صحنه در وی ای آر، در سوت خود دمید و برای برونو فرناندز پنالتی گرفت.»

ال‌پایس همچنین مدعی شده که رییس فدراسیون فوتبال اروگوئه با ماسیمو بوساکا، رییس کمیته داوری فیفا، در این خصوص صحبت کرده و بوساکا نیز این پنالتی را تصمیم اشتباه دانسته است؛ ادعایی که هنوز از سوی فیفا تایید نشده است.

نکته جالب اینکه این رسانه اروگوئه‌ای، ماجرای ایرماتوف را هم جز به جز شرح داده تا مشخص شود تصمیمات داوری تا چه حد در حافظه ذهنی هواداران این کشور باقی می‌ماند. ماجرا به نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ برمی‌گردد، جایی که «داور چمدان بازیکنان را بست و آنها را راهی کشور کرد.»

در این بازی به زعم اروگوئه، خطای پیش از گل نخست اعلام نشده و در صحنه گل فن پرسی نیز این مهاجم در آفساید بوده است.

1775575

ال‌پایس مدعی شده که این سه داور رویاهای بزرگ تیم‌ملی اروگوئه را بر باد دادند؛ هرچند که شاید کارشناسان داوری چندان هم با یاران لوییز سوارز هم عقیده نباشند اما سوال اصلی این است که چرا هواداران این تیم آمریکای جنوبی، توجهی به نمایش ضعیف این تیم در دو بازی نخست و فرصت سوزی بازیکنان این تیم در دیدار نهایی ندارند؟

دیدگاه‌ها