کد خبر : 1857462 | 14 آذر 1401 ساعت 12:05 | 39.3K بازدید | 11 دیدگاه

بازیکنی که هنوز هم منتقدان زیادی دارد؛

قدرنادیده ترین بازیکن جام حتی بالاتر از امباپه

اولیویه ژیرو در حالی صاحب یک رکورد ویژه شد که حتی هنوز هم منتقدانی دارد.

قدرنادیده ترین بازیکن جام حتی بالاتر از امباپه

به گزارش "ورزش سه"، در سن 23 سالگی هنوز در دسته دوم فرانسه بازی می کرد و در ژوئن به راحتی برای لیگ ملت ها از لیست کنار گذاشته شد. اما اولیویه ژیرو، که قبلاً چندین بار نادیده گرفته شده بود، عصر یکشنبه در سن 36 سالگی از رکورد تیری آنری گذشت و به عنوان بهترین گلزن تاریخ فرانسه معرفی شد.

این در حالیست که ژیرو در سال ها و ماه های اخیر دائما با کریم بنزما مقایسه شده که البته هیچ کمکی هم به هر دو آن ها نکرده است. حتی چند ماه پیش بنزما در این باره توییتی جنجالی به اشتراک گذاشت و نوشت: "شما یک ماشین کارتینگ را با یک ماشین فرمول یک مقایسه می کنید. این درست است؟"

زمانی که بنزما، برنده توپ طلای 2022، به دلیل نقشش در یک پرونده اخاذی از تیم ملی فرانسه کنار گذاشته شد، ژیرو به عنوان جانشین او توسط هواداران فرانسوی هو شد.

1775549

ژیرو هرگز یک استعداد فوق العاده نبوده است. او هرگز برای تیم های ملی جوانان بازی نکرده بود.  تکنیک او مناسب است، اما نه بالاتر از حد متوسط. او واقعا سریع نیست، اما باید به هوش، بلوغ و انرژی‌اش تکیه کرد. او حتی در 23 سالگی هنوز در دسته دوم فرانسه بازی می کرد.  بنزما در آن زمان به مدت 3 سال یک بازیکن ملی‌پوش بود و برای انتقال به رئال مادرید آماده می‌شد. درک ویژگی های ژیرو کمی سخت تر است. برای او، شانس اینکه روزی در بین بهترین ها قرار بگیرد، مدت هاست که از بین رفته بود.

او با مون پلیه قهرمان شد و شش سال برای آرسنال بازی کرد. به دلیل محرومیت بنزما مهاجم ثابت تیم ملی فرانسه شد و قهرمان جهان هم شد. زمانی که در 32 سالگی به چلسی رفت به یک نیمکت نشین تبدیل شد اما قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. زمانی که بنزما به لیست تیم ملی فرانسه برگشت، مطابق انتظار ژیرو دوباره زیر سایه او قرار گرفت و حتی در اظهار نظری اعلام کرد اگر آن ها بدون او بهتر هستند این را می‌پذیرد.  

بنزما در یورو و لیگ ملت ها در این تیم حضور داشت. تابستان گذشته، ژیرو حتی با وجود اینکه با گل‌هایش به قهرمانی میلان کمک کرده بود، دوباره دعوت نشد. خب، بعد هم با خانواده به تعطیلات رفت. در نهایت حالا بعد از مصدومیت بنزما و غیبت او در جام جهانی به بازیکن ثابت و کلیدی تیم دیدیه دشان تبدیل شد.

1775550

در فرانسه هنوز باور ندارند که تیم با او بهتر از بنزما است، اما در مقابل استرالیا ژیرو با 36 سال سن به پیرترین بازیکن تاریخ تبدیل شد که برای آبی‌ها گلزنی کرده است. او دیروز مقابل لهستان هم گلزنی کرد تا با عبور از رکورد تیری آنری به بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه تبدیل شود.

ژیرو بعد از گلی که به استرالیا زد به رسانه ها گفته بود: "اوضاع به خوبی پیش می رود، من در شرایط خوبی هستم و گلزنی ها همچنان ادامه دارند. هنوز می‌توانم در 36 سالگی این کارها را انجام دهم."

و شاید هم‌تیمی او یعنی بنجامین پاوارد بهترین توصیف را از ژیرو داشته است: "هر بار که به نظر می‌رسد کار برای اولیویه تمام شده و هیچ کس دیگر به او اعتقاد ندارد، او برمی گردد و به آنها ثابت می کند که اشتباه می کنند. او فداکار است و کمک زیادی به تیم می‌کند."

دیدگاه‌ها