کد خبر : 1857464 | 14 آذر 1401 ساعت 12:10 | 18.1K بازدید | 1 دیدگاه

این یکی از اولین انتقالهای بزرگ آسیا بود

کرواسی پای بزرگترین ستاره ژاپن را طلسم کرد!

مشهورترین فوتبالیست ژاپنی همچنان فعال است و در خاطر بسیاری از هواداران دینامو باقی مانده است.

کرواسی پای بزرگترین ستاره ژاپن را طلسم کرد!

به گزارش "ورزش سه" مشهورترین فوتبالیست ژاپنی تاریخ کازویوشی میورا 55 ساله است. شاید آنهایی که او را به طور جدی نمی‌شناسند، وقتی این دو «پنج» را می‌بینند، فکر می‌کنند که او یک بازیکن بازنشسته است که حالا در آرامش مشغول تمرین یوگا است. اما، میورا هنوز فوتبال بازی می کند!

اوایل امسال با تیم سوزوکا پوینت گترز که در لیگ چهارم سرزمین آفتاب بازی می کند قرارداد امضا کرد. میورا در حال حاضر مسن ترین بازیکن حرفه ای فوتبال روی کره زمین است. وقتی صحبت از سن و سال می شود، او رکوردهای خودش را می شکند . او در اوج دوران حرفه ای خود 89 بار پیراهن تیم ملی ژاپن را بر تن کرد و 55 گل به ثمر رساند.

اما نکته جالب و مرتبط او با بازی امروز کرواسی و ژاپن در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی این است که میورا زمانی در لیگ کرواسی هم توپ زده است. او سابقه بازی در دیناموزاگرب را در کارنامه دارد. میورا در ابتدای سال 1999 به عنوان یک هیجان مطلق وارد دینامو شد، اما برای حضور دائمی در تیم تلاش خاصی نکرد. با اینکه تجربه بین المللی داشت و با اینکه قبلاً نامی جهانی بود، تنها در 12 بازی به میدان رفت و حتی یک گل هم به ثمر نرساند و کمتر از نیم فصل در تیم ماند.

1775561

* میورا چگونه سر از کرواسی درآورد؟

عموی کازویوشی، تاجر ژاپنی که هیچ ربطی به فوتبال نداشت، اما برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی خود را در اروپا عرضه می کرد، به این فکر افتاد. در آن زمان کازو یک ستاره بزرگ بود و زندگی نامه او با نام "چکمه طلایی" قبلاً منتشر شده بود.

هنگامی که او قرارداد را با دینامو امضا کرد، ZG-klub بلافاصله یک قرارداد پرسود با یک شرکت تلویزیونی ژاپنی منعقد کرد که متعهد شد تمام مسابقات دینامو را که میورا در آن بازی می‌کند پخش کند. اما نکته جالب اینکه دینامو تنها باشگاهی است که میورا با پیراهن آن گل نزده است. او در اولین بازی مقابل ملادوست 127 در ماکسیمیر یک ضربه پنالتی به دست آورد که دروازه بان تیم سوخوپل آن را مهار کرد.

1775560

میورا توسط اسوالدو آردیلس زمانی که هدایت دینامو را برعهده گرفت، کنار گذاشته شد. این یک تصمیم وحشتناک از نظر بازاریابی بود. در آن زمان، دقیقاً به خاطر میورا، یک خط هوایی چارتر بین توکیو و زاگرب ایجاد شد و در هر بازی خانگی دینامو حدود صد نفر ژاپنی حضور داشتند که هر بار با خرید پیراهن، روسری و سایر باشگاه‌ها، فن‌شاپ باشگاه را متحول می‌کردند. نه تنها به دلیل تصمیم آردیلس، مسابقات دینامو دیگر در ژاپن پخش نشد، بلکه قرارداد باشگاه آبی با همسر میورا، شخصیت مشهور تلویزیون ژاپنی در آن زمان، که قرار بود در آن کمپین بزرگ بازاریابی نیز شرکت کند، ناتمام ماند.

گفتنی است میورا که شخصیت سوباسا اوزارا در کارتون فوتبالیست‌ها از روی او ساخته شده، از 55 گل خود در تیم ملی، دو گل را مقابل کرواسی در یک بازی دوستانه در ژوئن 1997 در توکیو به ثمر رساند تا ژاپن در آن بازی کرواسی را چهار بر دو شکست دهد.

1775559
میورا به همراه ناکاتا، دیگر ستاره نامی فوتبال ژاپن در دهه‌های گذشته، میهمانان ویژه فیفا در جام جهانی هستند.

دیدگاه‌ها