کد خبر : 1857583 | 14 آذر 1401 ساعت 21:45 | 21.6K بازدید | 2 دیدگاه

ریسک بزرگ کرواسی نتیجه داد: دالیچ مدیون گلر کروات‌ها

ریسک زلاتکو دالیچ برای تعویض سه بازیکن نامدارش در وقت‌های اضافه و پیش از ضربات پنالتی موفق بود و کرواسی موفق شد با عبور از ژاپن راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود.

ریسک بزرگ کرواسی نتیجه داد: دالیچ مدیون گلر کروات‌ها

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه وقتهای قانونی دیدار امشب کرواسی و ژاپن در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر با تساوی 1-1 به پایان رسیده بود و 9 دقیقه از وقتهای اضافه انتهای دیدار می‌گذشت اسکوربورد ورزشگاه الجنوب همچنان نتیجه 1-1 را نشان می‌داد.

زلاتکو دالیچ روی نیمکت کرواسی به این نتیجه رسید که احتمال کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی بالا است. سرمربی کروات اما دست به ریسکی حساس زد؛ بیرون کشیدن ستاره‌های نامدار و محبوب کرواسی و به زمین فرستادن بازیکنانی که انتظار داشت در ضربات پنالتی مطمئن‌تر عمل خواهند کرد.

در دقیقه 99 به اشاره دالیچ لوورو مایر، هافبک 24ساله باشگاه رن، و نیکولا ولاسیچ، هافبک 25ساله باشگاه تورینو، به کنار زمین آمدند تا جای دو ستاره بزرگ کرواسی را پر کنند: لوکا مودریچ و ماتئو کواچیچ.

1775897

دالیچ در دقیقه 106 یک ستاره نامدار دیگر تیمش، ایوان پریشیچ، که تنها گل کرواسی را در وقتهای قانونی این بازی به ثمر رسانده بود هم تعویض کرد و میسلاو اورسیچ، مهاجم دینامو زاگرب، را به میدان فرستاد.

در ضربات پنالتی اولنی بازیکن کرواسی که پشت توپ ایستاد نیکولا ولاسیچ بود؛ کسی که دالیچ او را در وقتهای اضافه به جای لوکا مودریچ به میدان فرستاده بود. کاملا مشخص بود که سرمربی کرواسی ولاسیچ را برای پنالتی زدن راهی میدان کرده است. او ضربه‌اش را گل کرد تا دالیچ نفس راحتی بکشد.

1775899

ضربه سوم کرواسی هم توسط یکی دیگر از تعویض‌های دالیچ در وقت اضافه زده شد اما مارکو لیاویا که به جای آنته بودیمیر راهی میدان شده بود پنالتی‌اش را از دست داد. اما به لطف درخشش لیواکوویچ، سنگربان کرواسی، در مهار سه پنالتی ژاپنی‌ها، شاگردان دالیچ موفق شدند در ضربات پنالتی 3-1 ژاپنی‌ها را مقهور کنند و به مرحله یک‌چهارم برسند. دالیچ باید سپاسگزار دروازه‌بان تیمش باشد چرا که اگر درخشش او نبود ریسک بزرگ سرمربی کروات‌ها در تعویض‌های دیروقتش می‌توانست او را هدف شدیدترین حملات قرار دهد.

1775900

دیدگاه‌ها