کد خبر : 1857616 | 15 آذر 1401 ساعت 03:00 | 38.6K بازدید | 2 دیدگاه

لیواکوویچ، گلر ایده‌آل کرواسی برای تاکتیک موردنظر

فریم‌به‌فریم با معجزه‌ای که مودریچ گفت

همان طور که مودریچ هم بعد از پیروزی کرواسی گفت، دروازه‌بان این تیم در ضربات پنالتی چیزی شبیه به معجزه را رقم زد.

فریم‌به‌فریم با معجزه‌ای که مودریچ گفت

به گزارش "ورزش سه"، کرواسی در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 دوست نداشت به سرنوشت اسپانیا و آلمان دچار شود و برای این کار به یک قهرمان نیاز داشت؛ قهرمانی که یک تنه همه چیز را عوض کند. این تیم مقابل ژاپن سختکوش و خطرناک به تساوی یک بر یک در پایان 120 دقیقه رسید و در ضربات پنالتی با درخشش دومینیک لیواکوویچ که کم از معجزه نداشت، پیروز و راهی مرحله یک یک چهارم نهایی شد.

نایب قهرمان دوره گذشته در طول بازی آن گونه که باید نتوانست برتری خود را به ژاپن دیکته کند اما در ضربات پنالتی با وجود لیواکوویچ، یک سر و گردن از حریف بالاتر بود و برنده شد. دروازه بان 27 ساله کرواسی سه ضربه از چهار ضربه پنالتی بازیکنان ژاپن را با تشخیص درست، مهار کرد. او در حالی که در طول بازی یک شب معمولی داشت، با این سه سیو، قهرمان کروات‌ها در یک هشتم نهایی لقب گرفت.

1776006

این سومین بار است که یک دروازه‌بان در جام جهانی موفق به مهار سه ضربه پنالتی می شود. جالب اینجاست که یکی از دو مورد قبلی هم مربوط به تیم ملی کرواسی می شود. دنیل سوباشیچ در دوره قبلی جام جهانی مقابل دانمارک همین کار را انجام داده بود. یکی از تاکتیک‌های اصلی کروات طی این چند دوره، موفقیت در ضربات پنالتی بوده که دو مورد آن را در دوره قبلی شاهد بودیم و آنها حالا دوباره با یک دروازه‌بان پنالتی‌گیر به دنبال موفقیت با این شیوه هستند.

در ادامه سه پنالتی که دومینیک لیواکوویچ با مهارت بالای خود آنها را مهار کرد به صورت فریم به فریم مرور می کنیم:

1776004
لیواکوویچ از همان ضربه اول مهارت خود را نشان داد و با آرامش و تسلط بالا، جهت ضربه مینامینو را تشخیص داده و آن را مهار کرد.
1776003
لیواکوویچ در ضربه دوم، روبروی میتامو قرار گرفت که با پای راست، سمت چپ دروازه را هدف گرفت. دروازه بان کرواسی این بار هم با دستان کشیده خود راه دروازه را بست.
1776002
بعد از گل شدن پنالتی سوم ژاپن، کروات ها کمی احساس خطر کردند چون یکی از پنالتی های آنها هم از دست رفت. در پنالتی چهارم یوشیدا پشت توپ ایستاد و ضربه زمینی او را لیواکوویچ درست مثل پنالتی ها اول و دوم مهار و کار حریف را یکسره کرد.

دیدگاه‌ها