کد خبر : 1857693 | 15 آذر 1401 ساعت 15:15 | 15.1K بازدید | 4 دیدگاه

گزارش:

تفاوت اینجاست: چرا بازگشت نیمار برای برزیل حیاتی بود؟

نیمار شب گذشته با بهبود مصدومیتش به ترکیب برزیل برگشت و بار دیگر نشان داد که تا چه اندازه برای تیمش مهره ای سرنوشت ساز است.

تفاوت اینجاست: چرا بازگشت نیمار برای برزیل حیاتی بود؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی برزیل در جام جهانی چهار بازی انجام داده و در دو تای آنها یعنی برابر سوئیس و کامرون نیمار غایب بود. کیفیت بازی برزیل با حضور نیمار و بدون حضور او تفاوت هایی آشکار دارد. در بازی اول برابر صربستان، برزیل 24 شوت به دروازه داشت که 10 تای‌شان درون چارچوب بود. برابر سوئیس و بدون نیمار، برزیل 2-0 برنده شد ولی تنها 9 شوت به دروازه داشت که پنج تای‌شان درون چارچوب بود. شب گذشته در بازی برابر کره جنوبی و با حضور نیمار، تعداد شوت ها به دروازه به 18 افزایش یافت و 10 تای شان نیز درون چارچوب بود. هر بازی داستان خودش را دارد و این غیر قابل بحث است. برای مثال سوئیس بازی بسته و دفاعی را به نمایش گذاشت ولی کره جنوبی بازتر بازی کرد و همانطور که وینیسیوس گفت، فضای زیادی برای حرکت داشتند.

1776102

آمارهای فیفا از بازی دیشب نشان می دهند که سطح و کیفیت بازی برزیل مشابه بازی اول برابر صربستان بود. انتظار گلزنی برزیل برابر کره 2.77 بود. در بازی برابر صربستان انتظار گلزنی برزیل 2.43 به ثبت رسید.

1776112

یکی از مهمترین تفاوت هایی که نیمار در بازی برزیل ایجاد می کند، به باز کردن لایه های دفاعی حریف بر می گردد. برابر صربستان برزیلی ها 184 تلاش برای ورود به محوطه جریمه حریف داشتند. برابر سوئیس این آمار به 164 کاهش یافت و دیشب با بازگشت نیمار این آمار به 202 رسید. نیمار شب گذشته 90 دقیقه را به اتمام نرساند ولی تا زمانی که در بازی بود، 29 بار اقدام به استارت سرعتی کرد. از این حیث رافینیا در برزیل بهترین عملکرد را داشت(71) و پس از او ریچارلیسون با 70 و وینیسیوس با 52 در رده های بعدی قرار گرفتند. نیمار 7.5 کیلومتر دوید و این آمار برای ریچارلیسون، رافینیا و وینیسیوس به ترتیب 10، 11 و 7.9 کیلومتر بود اما وقتی صحبت از پاس های خط‌شکن می شود، نیمار برتری خود را نشان می دهد.

1776001

 او با ارسال 17 پاس مفید که از لایه های دفاعی حریف عبور کرده و به مهاجم رسیدند، بهترین عملکرد را داشت. ریچالیسون، وینیسیوس و رافینیا روی هم 21 پاس اینچنینی دادند. نیمار بیشترین تعداد پاس موثر را در زمین حریف داد و بار دیگر مشخص شد که حضور او در ترکیب برزیل تا چه اندازه سرنوشت‌ساز است. بیهوده نبود که تیته اصرار داشت نیمار حتی با وجود ریسک بازگشت مصدومیت، برابر کره به میدان برود و پاسخ جسارتش را نیز گرفت.

دیدگاه‌ها