کد خبر : 1857738 | 15 آذر 1401 ساعت 17:08 | 5.7K بازدید | 3 دیدگاه

ملت کوچکی هستیم، اما هرگز تسلیم نمی‌شویم

حرفهای داغ دالیچ: خدا با ماست

تیم ملی کرواسی روز جمعه در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی به مصاف برزیل می‌رود و این اصلا چیز عجیبی نیست. دالیچ پس از پیروزی مقابل ژاپن پیش از هر چیزی مقاومت تیمش را ستود.

حرفهای داغ دالیچ: خدا با ماست

به گزارش "ورزش‌سه"، یورگ یاکوب خبرنگار کرواتی که برای پوشش بازی‌های تیم ملی کشورش به قطر سفر کرده، حرف‌هایش درباره پیروزی برابر ژاپن را اینگونه در گزارش خود آغاز کرده است:«میهن پرستی زیادی در میان بود.» او سپس به صحبت‌های دالیچ در نشست خبری پرداخته است: "ما کشور کوچکی هستیم اما هرگز نباید ما را دست کم گرفت، زیرا می دانیم چگونه بجنگیم."
این به صراحت در مورد تیم او، "ترکیب خوب بازیکنان مسن‌تر و جوان‌تر" صدق می کند. شاید مودریچ با 37 سال سن سالخورده به نظر بیاید، ولی او ستاره کرواسی در این تورنمنت بوده است.»

علاوه بر این‌ها اعتماد به نفس بالایی در مجموعه تیم وجود دارد؛ موضوعی که در ضربات پنالتی خودش را نشان داد و دومینیک لیواکوویچ سنگربان تیم سه پنالتی ژاپنی‌ها را مهار کرد. ستاره های باتجربه و شاخص تیم مانند مودریچ، ایوان پریشیچ و آندری کراماریچ در نیمه دوم و وقت‌های اضافی تعویض شدند، اما دالیچ مطمئن بود که همچنان بازیکنان خوبی برای زدن ضربات پنالتی در اختیار دارد.

این مربی 56 ساله توضیح داد که کرواسی می تواند تاریخ را تکرار کند، منظور او صعود به مراحل پایانی جام جهانی 2018 است. جایی که در دو بازی متوالی به کمک ضربات پنالتی پیروز شدند و تنها در فینال توسط فرانسوی ها شکست خوردند: " شاید همه متوجه نباشند که ما چه توانایی هایی داریم." دالیچ ادامه می‌دهد: "ما به برنز و نقره رسیدیم و این جام جهانی هنوز تمام نشده است." کروات ها حق امیدواری و باور به خود دارند. منظور او از برنز مقام سوم در سال 1998 بود.

1776323

ما ملت کوچکی هستیم، اما هرگز تسلیم نمی‌شویم
مربی ادامه داد، تسلیم شدن، حتی در مقابل رکورددار قهرمانی در جهان گزینه ما نیست و رویا ادامه دارد:" من به هشت بازیکنی که در روسیه نبودند گفتم شما این شانس را دارید که برای کرواسی، داستان جدیدی بنویسید. یک ملت به تیم خود افتخار می کند."
دالیچ اولین سخنرانی انگیزشی خود را قبل از مرحله یک چهارم نهایی با این جمله به پایان رساند: "ما ملت کوچکی هستیم اما هرگز تسلیم نمی شویم. خدا با ماست."

برای توضیح بیشتر در مورد مقاومت کروات‌ها، این مربی وطن‌پرست و متعهد می‌تواند به حقایق دیگری نیز اشاره کند: آن‌ها در پنج بازی از شش بازی اخیر خود در جام جهانی شکست ناپذیر بوده‌اند (2 برد، 3 تساوی). این دوئل ها شامل دوئل با دانمارک و روسیه در ضربات پنالتی در سال 2018 است. از هشت بازی اخیر آنها در دور حذفی جام جهانی یا قهرمانی اروپا، هفت بازی به وقت اضافه رفتند و تنها قهرمانان فعلی جهان توانستند آنها را در فینال شکست دهند. در یورو 2021 اما پایانی نسبتاً زود با شکست پنج بر سه مقابل اسپانیا در انتظار آنها بود.

دیدگاه‌ها