کد خبر : 1857742 | 15 آذر 1401 ساعت 17:28 | 5.5K بازدید | 0 دیدگاه

اگر او بود موفق به صعود نمی‌شدیم

کریم الاحمدی نسخه هوژیچ را پیچید

بازیکن سابق تیم ملی مراکش می گوید که اگر وحید هلیل هوژیچ سرمربی تیم می ماند، آنها از گروهشان صعود نمی کردند.

کریم الاحمدی نسخه هوژیچ را پیچید

به گزارش "ورزش سه"، مراکش به عنوان یکی از تیم های شگفتی ساز جام جهانی، توانست در گروهی با حضور بلژیک و کرواسی، به عنوان تیم اول راهی دور بعد شود. آنها باید تا دقایقی دیگر به مصاف اسپانیا بروند.

اما تا سوت پایان بازی با لاروخا، مراکش در حالت خلسه به سر می برد و بازیکنان، مربیان و هواداران، این دستاورد بزرگ را جشن می گیرند. اگر مراکشی هستید و عاشق فوتبالید، همه چیز عالی است، البته بجز برای هلیل هوژیچ.

ظاهراً آنها در مراکش، هوژیچ را دوست ندارند، یا حداقل کسانی که به رسانه ها دسترسی دارند، این ادعا را مطرح می کنند. او فقط چند ماه پیش از آغاز جام جهانی اخراج شد. هوژیچ برکنار شد تا یک مراکشی به جای او روی نیمکت تیم ملی بنشیند و حالا که تا اینجای کار، اوضاع برای آنها خوب پیش رفته و از هر فرصتی استفاده می کنند تا کمی مربی سابق خود را مورد انتقاد قرار دهند.

به عنوان مثال، کریم الاحمدی، ملی پوش سابق مراکشی، به مطبوعات محلی گفته است: همه بازیکنان از حضور سرمربی جدید خوشحال هستند و احساس بهتر و آزادی بیشتری دارند. جو بین بازیکنان تیم ملی خوشایندتر است ولی در زمان هوژیچ اینطور نبود. در صورت بودن او، ما نمی توانستیم مسیری که تاکنون پیش رفته ایم را انجام دهیم. اگر هوژیچ سرمربی بود، ما از گروهمان صعود نمی کردیم.

1776316

هلیل هوژیچ در تصمیمی جنجالی، حکیم زیاش یکی از بهترین بازیکنان مراکش را از تیم کنار گذاشت. زمانی که ولید الرکراکی به عنوان سرمربی مغرب انتخاب شد، اولین تصمیمی که گرفت این بود حکیم زیاش را به تیم ملی بازگرداند. حالا ستاره چلسی به شدت از سرمربی فعلی خود تعریف می کند.

الرکراکی در خلال بازی های جام جهانی درباره زیاش گفت: می دانی، این پسر باورنکردنی است. با بازگشتش، روحیه تیم ملی برگشته است. خیلی ها در مورد او می گفتند که زیاش دیوانه است و نمی تواند به تیم ملی کمک کند و او فردی است که کنترلش سخت است. اما اینطور نیست. وقتی به او عشق و اعتماد بدهی، او برای تو می‌میرد. او ایمان من و هواداران مراکش را بازگرداند زیرا خیلی‌ها می‌خواستند او به تیم ملی برگردد. می‌بینید که زیاش، بازیکن متفاوتی در تیم ملی است. او رهبر ما است. نقش مربی این است که به او اعتماد به نفس بدهد و همین امر در مورد بقیه کادر مربیگری نیز صدق می‌کند.

دیدگاه‌ها