کد خبر : 1857791 | 16 آذر 1401 ساعت 00:30 | 120.8K بازدید | 56 دیدگاه

پرتغال، قطر، سوئیس و جهان را غافلگیر کرد

شش یک - مخوف‌ترین تیم جام را امشب دیدیم!

قدرتنمایی پرتغال در غیاب کریستیانو هواداران این تیم را هم شگفت زده کرد.

شش یک - مخوف‌ترین تیم جام را امشب دیدیم!

به گزارش ورزش سه، آخرین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام‌جهانی تبدیل به جذاب‌ترین بازی این مرحله شد و پرتغال توانست با گلباران سوئیس به استقبال مراکش در یک چهارم نهایی برود.

بازی با نیمکت‌نشینی غیر منتظره کریستیانو آغاز شد و کمتر کسی تصور می‌کرد گونزالو راموس، مهاجم ۲۱ ساله بنفیکا تبدیل به قاتل سوئیسی‌ها شود و اجازه ندهد جای خالی کاپیتان اول پرتغال حس شود. تیم سانتوس در تمام دقایق بازی برتری محسوسی نسبت به رقیب خود داشت و خط دفاع سوئیس بدترین شب خود را سپری کرد و خوش شانس بود که گل‌های بیشتری را دریافت نکرد.

بعد از گل دوم پرتغال، عملا بازی یک‌طرفه دنبال شد و ضد حمله‌های خطرناک سلسائوی اروپا کار سوئیس را تمام کرد و سانتوس توانست بدون رونالدو رقیب را تحقیر کند. حالا با این نتیجه پرتغال باید در دور یک چهارم نهایی جام‌جهانی به مصاف مراکش برود.

جام جهانی 2022 قطر -  مرحله یک هشتم نهایی
ورزشگاه: استادیوم لوسیل

داور: سزار راموس / کمک داور اول: آلبرتو مندز / کمک داور دوم: میگوئل پارادس

ساعت 22:30 به وقت ایران

ویدئو: 266517

تیم ملی پرتغال:

دیگو کاستا، دیگو دالو، روبن دیاز، پپه، رافائل گوئررو، اوتاویو (72- ویتینیا)، کاروالیو، برونو فرناندز (87- رافائل لیائو)، ژائو فیلیکس (72- ریکاردو هورتا)، برناردو سیلوا (80- روبن نوس) و گونزالو راموس (72- کریستیانو رونالدو)

سرمربی: فرناندو سانتوس

1776492

تیم ملی سوئیس:

یان زومر، مانوئل آکانجی، ادمیلسون فرناندز، فابین شار (46- ایرای کومرت)، ریکاردو رودریگز، رمو فرولر (53- دنیس زکریا)، گرانیت ژاکا، ژردان شکیری، روبن وارگاس (66- نواه اوکافور)، جبرئیل سو (53- هریس سفروویچ)، و بریل امبولو (88- آردون جاشیری)

سرمربی: مورات یاکین

1776494

🟨 اخطار: 

فابیان شار 43- ایرای کومرت 59- سوئیس

⚽️ شرح گل‌ها:

پرتغال یک - سوئیس صفر (17- گونزالو راموس)

در حالی که در ۱۵ دقیقه نخست بازی دو تیم هیچ شوتی به سمت دروازه یکدیگر نزده بودند، در دقیقه ۱۷ حرکت تکنیکی و انفرادی فیلیکس در سمت چپ و پاس عمقی او به راموس رسید و او هم با پای چپ و از زاویه‌ای بسته توانست دروازه زومر را باز کند.

ویدئو: 266507

پرتغال دو - سوئیس صفر (33- پپه)

پرتغالی‌ها صاحب یک ضربه کرنر شدند و ارسال دقیق فرناندز روی سر پپه فرود آمد و ضربه سر این بازیکن کهنه‌کار به تور دروازه زومر چسبید.

ویدئو: 66508

پرتغال سه - سوئیس صفر (50- گونزالو راموس)

نفوذ عالی دیگو دالو از سمت راست و پاس عرضی و دقیق او به دهانه دروازه را راموس با یک‌ بغل پای دقیق وارد دروازه زومر کرد.

ویدئو: 266509

 

ویدئو: 266510

پرتغال چهار - سوئیس یک (58- مانوئل آکانجی)

کرنر ارسالی بازیکنان سوئیس پس از برخورد به سر مدافعان پرتغال به تیر دوم رفت و آکانجی توانست با جاگیری دقیق دروازه خالی کاستا را باز کند.

ویدئو: 266511

پرتغال پنج - سوئیس یک (66- گونزالو راموس)

پاس برناردو سیلوا از میانه زمین در عمق دفاع سوئیس به فیلیکس رسید و او هم توپ را برای راموس در سمت راست ساخت و مهاجم بنفیکا با یک ضربه چیپ نرم دروازه زومر را گشود.

ویدئو: 266512

پرتغال شش - سوئیس یک (90+1- رافائل لیائو)

یک ضد حمله خطرناک دیگر از بازیکنان پرتغال برای سوئیسی‌ها دردسرساز شد و لیائو در سمت چپ محوطه جریمه پس از فریب یکی از بازیکنان سوئیس با پای راست اقدام به شوت‌زنی کرد و ضربه فنی این بازیکن دروازه زومر را برای بار ششم گشود.

ویدئو: 266516

🥇 بهترین بازیکن:

بی‌تردید گونزالو راموس، مهاجم ۲۱ ساله بنفیکا را باید بهترین بازیکن زمین دانست. چهارمین بازی ملی این مهاجم جوان یکی از خاطره‌ انگیزترین بازی‌های او شد و راموس توانست با ثبت ۳ گل و ۱ پاس گل، پیروزی تیمش را مسجل کند. راموس برای به ثمر رساندن اولین گل خود در جام جهانی فقط ۱۷ دقیقه زمان لازم داشت و حالا جانشین رونالدو بعید است با این عملکرد درخشان در بازی مقابل مراکش نیمکت‌نشین شود.

لحظات حساس:

دقیقه ۲۱: حرکت تیمی و عالی پرتغالی‌ها از سمت چپ با سیلوا آغاز شد و پس از رد و بدل کردن چند پاس توپ به اوتاویو رسید اما شلیک‌او از پشت محوطه جریمه در اختیار زومر قرار گرفت.

دقیقه ۲۳: ارسال بلند بازیکنان پرتغال به عمق دفاع سوئیس به راموس رسید اما شوت او پس از برخورد به شار در اختیار زومر قرار گرفت.

دقیقه ۳۰: سوئیسی‌ها از فاصله‌ای تقریبا ۳۰ متری صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و ژردان شکیری با ضربه‌ای دقیق و کات‌دار دروازه کاستا را هدف قرار داد اما سنگربان پرتغال با نوک انگشتانش توانست توپ را به کرنر بفرستد.

دقیقه ۳۲: ارسال بازیکنان پرتغال از سمت چپ به روی دروازه را نزدیک بود شار وارد دروازه سوئیس کند و‌گل به خودی بزند اما توپ با اختلافی کم بیرون رفت.

دقیقه ۳۸: نفوذ فرناندز از راست و ارسال زمینی و تند و تیز این بازیکن را کاستا دفع کرد و توپ برگشتی را فرولر با ضربه سر نتوانست به گل تبدیل کند و پپه توپ را از روی خط دروازه پرتغال برگرداند.

دقیقه ۴۲: ضد حمله دیدنی بازیکنان پرتغال با پاس عمقی و زیبای فرناندز همراه شد اما راموس در موقعیتی تک به تک نتوانست دروازه زومر را باز کند و توپ به کرنر رفت.

دقیقه ۳+۴۵: شلیک سنگین گوئررو از سمت چپ محوطه جریمه با اختلافی اندک از بالای دروازه زومر به بیرون رفت.

1776493

دقیقه ۶۹: ارسال گوئررو از سمت چپ محوطه جریمه با اختلافی ناچیز از جلوی پای فرناندز عبور کرد و گل ششم به ثمر نرسید.

دقیقه ۷۹: بریل امبولو از پشت محوطه جریمه اقدام به زدن یک ضربه برگردان کرد که شوت او با اختلافی ناچیز به بیرون رفت.

دقیقه ۸۳: ضد حمله بازیکنان پرتغال و پاس کاروالیو به عمق دفاع سوئیس به رونالدو رسید و این بازیکن در موقعیتی تک به تک دروازه زومر را گشود اما کمک داور گل را به دلیل آفساید رونالدو مردود کرد.

1776552

🔴حاشیه:

* فرناندو سانتوش سرمربی تیم ملی پرتغال در اقدامی عجیب، در دیدار حساس مقابل سوئیس در یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲، کریستیانو رونالدو را نیمکت نشین کرده است.

* همچنین رافائل گوئررو جانشین کانسلو در سمت چپ پرتغالی‌ها شده و گونزالو راموس اولین حضور ثابت خود در ترکیب پرتغال را تجربه می‌کند.

* مورات یاکین هم فرناندز را جانشین ویدمر کرده و با بهبودی زومر او نیز به خط دروازه برگشته است.

* پس از اینکه گونزالو راموس که جانشین کریستیانو شده است، توانست اولین شوت خود را وارد دروازه سوئیس کند دوربین‌های تلویزیونی چهره کریستیانو رونالدو را به نمایش گذاشتند.

* فابین شار، مدافع سوئیسی‌ها که در نیمه نخست یک کارت زرد هم دریافت کرده بود به دلیل مصدومیت بین دو نیمه تعویض شد.

دیدگاه‌ها