کد خبر : 1857799 | 15 آذر 1401 ساعت 23:59 | 20.7K بازدید | 7 دیدگاه

ستاره‌هایی که پنالتی زدن را فراموش کرده بودند (عکس)

تیم ملی فوتبال اسپانیا در ضربات پنالتی هر سه پنالتی اول خود را از دست داد تا اصلا کار به زدن پنالتی چهارم نکشد.

ستاره‌هایی که پنالتی زدن را فراموش کرده بودند (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، از همان دقایق ابتدایی دیدار اسپانیا و مراکش مشخص شد که شاگردان ولید رکراکی با اندیشه تدافعی وارد مسابقه شده‌اند و روی ضدحملات برنامه ویژه‌ای داشتند؛ استراتژی‌ای که به خوبی جواب داد و اگر مهاجمان مراکش دقت بیشتری داشتند نتیجه هم در پایان وقت‌های قانونی و هم در 30 دقیقه وقت اضافی می‌توانست به سود آنها رقم بخورد. البته در سوی مقابل هم شاگردان انریکه که در بیشتر دقایق بازی توپ و میدان را در اختیار داشتند، موقعیت‎‌های خوبی برای گل زدن به حریف داشتند.
با این حال تلاش دو تیم در پایان 120 دقیقه مهیج با تساوی بدون گل تمام شد تا مانند دیدار شب گذشته ژاپن و کرواسی ضربات پنالتی تعیین کننده برنده مسابقه و یکی از هشت تیم برتر جهان باشد.

1776549

طبق قرعه مراکش باید پنالتی اول را می‌زد و صبیری به راحتی توانست دروازه سیمون را باز کند. در ادامه اما پابلو سارابیایی که در دقیقه 118 وارد زمین شده بود در کمال تعجب برای زدن پنالتی اول انتخاب شد و در حالی که یاسین بونو خیز بلندی به سمت توپ برداشته بود، بغل پای این بازیکن به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد.
در ادامه حکیم زیاش به راحتی و با انتخاب وسط دروازه گل دوم را ثبت کرد ولی کارلوس سولر که استرس در چشمانش مشخص بود، مانند سارابیا سمت چپ یاسین بونو سنگربان مراکش را انتخاب کرد و اینبار این دروازه‌بان با تشخیص جهت ضربه خودش مانع از وارد شدن توپ به دروازه شد.

1776550

بدر بونو برای زدن پنالتی سوم مراکش انتخاب شد که سیمون توانست با مهار ضربه این بازیکن تیمش را به بازی برگرداند ولی در ادامه اگرچه بوسکتس بازیکن باتجربه ماتادورها برای زدن ضربه انتخاب شده بود و جهت راست بونو را هم انتخاب کرد ولی باز هم ستاره مراکش با تشخیص جهت ضربه این بازیکن شرایط را دوباره برای پیروزی شاگردان انریکه دشوار و پیچیده کرد.
درنهایت اشرف حکیمی پشت ضربه چهارم مراکش ایستاد و با آرامش خاصی مانند حکیم زیاش ضربه خود را به وسط دروازه اسپانیا زد تا در شبی که ستاره های اسپانیا انگار پنالتی زدن را فراموش کرده بودند، ستاره مراکش باشد که با شادی خاصش و طعنه زدن به عدم حضور بازیکنان شاخصی نظیر راموس در اردوی اسپانیا آنها را به خانه بفرستد.

دیدگاه‌ها