کد خبر : 1857822 | 16 آذر 1401 ساعت 05:00 | 34.7K بازدید | 4 دیدگاه

سطل رنگ خاکستری روی رنگ‌ها و چهره‌های شاد

گزارش تصویری وداع تلخ هواداران اسپانیا با قطر

هواداران اسپانیا برای سومین دوره متوالی با ناکامی تیم ملی کشورشان در جام جهانی روبرو شدند.

گزارش تصویری وداع تلخ هواداران اسپانیا با قطر

به گزارش "ورزش سه"، یک شروع قدرتمندانه با پیروزی هفت – صفر نوید جام جهانی متفاوتی را به هواداران اسپانیا در قطر داد اما همین برد و اقتدار، تنها لحظه‌ای بود که آنها را خنداند و به تیم کشورشان امیدوار کرد. بقیه لحظات جام، مثل دو دوره قبلی سرشار از ناامیدی و نگرانی بود و در نهایت نیز به یک حذف زودهنگام و تلخ دیگر انجامید.

اسپانیا بعد از مساوی با آلمان و شکست برابر ژاپن، به ناپلئونی‌ترین شکل ممکن راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. با این وجود هوادارانش همچنان امیدوار به نسل جدیدی بودند که انریکه با خط کشیدن روی نام بزرگانی چون راموس، با آنها در پی تاریخ‌سازی بود؛ تیم او اما در بخشی از تاریخ ایستاد که فوتبال اسپانیا خیلی تمایلی به مرور و تکرار آن ندارد.

هواداران اسپانیا در روز بازی با مراکش، با وجود عملکرد ضعیف در مرحله گروهی، حامی تیمی بودند که حتی به قهرمان شدنش هم فکر می کردند. آنها مثل همیشه با چهره ها و لباس‌هایی منحصر به فرد برای تشویق اسپانیا در ورزشگاه حضور یافته بودند و آماده جشن صعود به جمع هشت تیم نهایی بودند.

1776661
هواداران اسپانیا با وجود صعود ناپلئونی به مرحله یک هشتم نهایی، خیلی به تیم خود امیدوار بودند. آنها روی سکوها، آماده تر و بشاش تر از تیم انریکه بودند که در طول 120 دقیقه نتوانست دروازه مراکش را باز کند.

هواداران خوش ذوق اسپانیا که در میان‌شان سلیقه های مختلف و بعضا غیرعادی هم به چشم می خورد، 120 دقیقه با موقعیت هایی که شاگردان انریکه یکی پس از دیگری از دست دادند، بالا و پایین پریدند تا به حساس ترین لحظات ممکن (ضربات پنالتی) رسیدند. در این ضربات باید همه ثابت ایستاده، تماشا می کردند و درست مثل تک تک اعضای تیم، همه وجودشان را استرسی غلیظ فراگرفته بود.

اسپانیایی ها به بدترین شکل ممکن پنالتی های خود را زدند و تنها یک بار موفق شدند دروازه مراکش را باز کنند. آنها مقابل گلر پنالتی گیر حریف سه ضربه را از دست دادند و در نهایت بازی را واگذار کردند تا شور و شوق در میان سکوهای رنگارنگ اسپانیا، جای خود را به سکوت و بی رنگی محض بدهد. حالا در شرایطی که دیگر اسپانیا را در جام نخواهیم داشت، مروری داریم بر سکوها و هوادارانی که تصویر آنها به یادگار توسط عکاس ورزش سه به عنوان سومین دوره ناکامی متوالی قهرمان جام جهانی 2010 ثبت شود و مثل دو دوره دیگر پیام همان است؛ به امید موفقیت در دوره بعدی...

1776662
1776660
1776663
1776664
1776666
1776665
1776667

دیدگاه‌ها