کد خبر : 1857853 | 16 آذر 1401 ساعت 11:28 | 38.7K بازدید | 12 دیدگاه

از فلامنکو تا آرشین مالالان: این مربی برای بازی مالکانه می‌ِآید

انریکه و گواردیولا درباره سرمربی تراکتور چه گفته‌اند؟

سرمربی جدید تراکتور در زمان حضورش در لالیگا مربیان بزرگی چون گواردیولا و انریکه را وادار به تحسین کرده بود.

انریکه و گواردیولا درباره سرمربی تراکتور چه گفته‌اند؟

به گزارش "ورزش سه" روز گذشته باشگاه تراکتور با اعلام نام پاکو خمس، مربی مطرح اسپانیایی، به عنوان سرمربی جدید قرمزپوشان تبریز، هواداران تیمش را به آینده‌ای روشن امیدوار کرد.

خمس که دوران موفقی در رایو وایکانو داشت و در زمان هدایت این تیم به خاطر سبک بازی شاگردانش مورد تحسین زیادی قرار گرفته بود، حتی در سال 2015 سوژه مطلب اصلی بلیچر ریپورتز شده بود. در ادامه نکات جالبی از این سرمربی می‌خوانید؛

پاکو خمس به خاطر تبدیل رایو وایکانو به یکی از جذاب ترین تیم های لیگ، تحسین کنندگانی را در سراسر اروپا به دست آورده بود، اما تاثیرگذارترین تصمیم او بیرون از دنیای فوتبال گرفته شد.

هنگامی که در نوامبر 2014، کارمن مارتینز آیوسو، زن سالمند 85 ساله، توسط پلیس از خانه 50 ساله خود بیرون رانده شد، این باشگاه فوتبال رایو وایکانو به رهبری خمس بود که او را نجات داد. تیم رایو، کادر مربیگری و هواداران، اگرچه دومین بودجه کم در لالیگا را به خود اختصاص داده است، 26000 یورو برای اجاره و اثاثیه آپارتمانی جدید در نزدیکی همان محل برای او جمع آوری کردند.

1776733

خمس در این باره می‌گوید: "یکی از دوستانم با من تماس گرفت تا ببیند آیا می‌توانیم برای رسانه‌ها بیانیه‌ای بدهیم، اما وقتی عکس‌ها را دیدم فکر کردم باید کاری انجام دهیم، فقط گفتن «این ناعادلانه است» فایده‌ای نداشت. بنابراین ما با کار من ملاقات کردیم، با او صحبت کردیم و در مورد اینکه چگونه می توانیم مشکل را حل کنیم بحث کردیم. من به ملاقات او در آپارتمان جدید رفته ام، او در جایی که باید زندگی کند، نزدیک خانواده و در همسایگی خانه قبلی‌اش زندگی می کند. کارمن همیشه سپاسگزار است. او برای مارکا در آپارتمان جدید با پیراهن رایو عکس گرفت و در ژانویه بخشی از پولی که باشگاه به او اعطا کرده بود را به خانواده ویلفرد آگبوناوباره دروازه بان سابق که در فوریه بر اثر سرطان درگذشت، اهدا کرد."

1776734

اما سبک بازی رایو تحسین بسیاری به دنبال داشت و سرمربیان سابق بارسا لب به تمجید از بازی تیم خمس گشودند؛ پپ گواردیولا بازی هجومی و پرموقعیت خمس را تحسین می کند و سبک رایو را به بایرن مونیخ و بارسلونا تشبیه می کند. لوئیز انریکه، سرمربی فعلی اسپانیا، در تمجید از این مربی مشتاقانه صحبت می‌کرد و در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: "من هرگز تصور نمی کردم که پشت آن هافبک وسط خشن، مربی ای با چنین ذهنیت هجومی باشد."

1776732

سرمربی اسپانیایی جدید تراکتور، فرزند یک خواننده موسیقی سبک فلامنکو است و خودش تاثیر پذیرفتن از این موضوع را در علاقه‌اش به سبک هجومی تایید می‌کند: "همیشه یک نمایش در خانه من در جریان بود، و شاید این واقعیت که من در محاصره فلامنکو بزرگ شدم و این شادی، ربطی به فوتبالی دارد که سعی می کنم بازی کنم."

حضور او در تیم‌های میان رده فوتبال اسپانیا هرگز او را از فلسفه فوتبال تهاجمی و مالکانه‌اش دور نکرد:"کلیشه ای وجود دارد که تیم های کوچک باید دفاعی بازی کنند، اما این موضوع برای من صادق نیست. گاهی اوقات این تفکر موثر نیست، اما این که ما یک تیم کوچک هستیم به این معنی نیست که باید مثل یک تیم ضعیف بازی کنیم. ما سعی می کنیم مانند یک تیم بزرگ و مهم بازی کنیم و این برای ما خیلی هم خوب پیش می رود."

1776731

او حتی کار کردن در این تیم‌ها را دشوارتر از کار در باشگاه‌های بزرگی چون رئال و بارسا می‌داند:" اینها تیم‌هایی هستند که مشکلات مالی زیادی دارند، کمبود بازیکن دارند، تیم‌هایی که همیشه با خطر سقوط زندگی می‌کنند. رئال مادرید و بارسلونا برای بردن تحت فشار هستند اما اگر یک سال قهرمان لیگ نشوند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. آنها یک سری تیتر منفی از روزنامه‌های خشمگین دریافت می کنند، اما باشگاه های بزرگی باقی می مانند و می توانند سال بعد قهرمان لیگ شوند. اما اگر یک سال رایو سقوط کند، باشگاه ناپدید می شود. این بدترین نوع فشار است."

1776748

خمس علاقه بسیار زیادی هم به لیگ جزیره دارد:" من ذهنیت فوتبال در انگلیس را دوست دارم، نحوه زیست فوتبالی در آنجا را دوست دارم. من رفتار هواداران در داخل استادیوم و برخورد با نتایج را دوست دارم و استادیوم ها واقعا خیره کننده هستند. من عاشق تماشای فوتبال انگلیس هستم و البته دوست دارم در آنجا کار کنم. با مائوریسیو پوچتینو در این مورد صحبت کرده ام و او چیزهای شنیدنی‌ای به من گفته است.

دیدگاه‌ها