کد خبر : 1857861 | 16 آذر 1401 ساعت 12:01 | 35.6K بازدید | 26 دیدگاه

ادامه کار ژاپن با موریاسو

ایران صدر آسیا را باید از این سرمربی پس بگیرد

فدراسیون فوتبال ژاپن به دنبال تمدید ۲+۲ ساله قرارداد هاجیمه موریاسو است.

ایران صدر آسیا را باید از این سرمربی پس بگیرد

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال ژاپن که پس از اخراج وحید هلیلهودزیچ بوسنیایی، هاجیمه موریاسو را باوجود تمام فشارها و انتقادات، روی نیمکت نشاندند، شاید فکرش را نمی‌کردند او نتایجی کسب کند که به سراغ امضای قرارداد جدید بروند.

وبسایت نیکان اسپورت از تصمیم فدراسیون فوتبال ژاپن برای تمدید قرارداد خبر داده و اعلام کرده پیشنهاد ژاپنی‌ها، قراردادی ۲+۲ ساله است که اگر همه چیز به خوبی پیش برود، موریاسو را تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا، روی نیمکت سامورایی‌ها نگه خواهد داشت.

کوزو تاشیما رییس فدراسیون فوتبال ژاپن پیش از جام جهانی گفته بود که موریاسو قطعا یکی از گزینه‌های این تیم است اما حالا او تبدیل به تنها گزینه شده است.

نکته مهم اینکه فدراسیون فوتبال دو انتظار از موریاسو خواهد داشت: ۱) تغییر و جوانسازی بازیکنان دفاعی و ۲) نتایج خوب در جام ملتهای آسیا.

به عبارتی قرارداد موریاسو در صورت تمدید، پس از جام ملتها مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و اگر طرفین به توافق برسند، او تا پایان جام جهانی به صندلی سرمربیگری تکیه خواهد زد.

فدراسیون فوتبال ژاپن که هدف خود را قرارگیری در بین ده تیم برتر جهان گذاشته، پیش از این قصد داشت هدایت تیم را به یک سرمربی خارجی بسپارد اما آنطور که نیکان اسپورت نوشته، سرمربیان خارجی اغلب پس از حضور در کشوری نظیر ژاپن که در خاور دور قرار دارد، مرخصی زیادی گرفته و از کشور خارج می‌شوند اما حالا هاجیمه موریاسو کسی است که در داخل حضور دارد و از نظر فنی هم، توان مقابله با تیم‌های بزرگ را نشان داده است.

به این ترتیب تیم‌ملی ایران و سایر قدرت های قاره نیز باید رقابت خود با ژاپن را با حضور این سرمربی ادامه دهند و باید دید تا جام ملتها آیا ایران میتواند رنک یک آسیا را از موریاسو پس بگیرد یا خیر؟

دیدگاه‌ها