کد خبر : 1857880 | 16 آذر 1401 ساعت 13:04 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

علی و رضا گرایی تغییر وزن نمی‌دهند

گیوی: تصمیم بنا برای رفتن قطعی بود

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی می‌گوید محمد بنا بعد از جهانی نروژ تصمیم به رفتن داشت و حتی بعد از تورنمنت قزاقستان می‌خواست نیاید که دبیر و سوریان مانع این کار شدند.

گیوی: تصمیم بنا برای رفتن قطعی بود

به گزارش "ورزش سه" رحیم گیوی در گفت‌وگو با تسنیم، درخصوص اینکه آیا باز هم عضو کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی خواهد بود یا نه، اظهار داشت: هنوز که مشخص نشده، به امید خدا بعد از مسابقات کشوری مشخص می‌شود.

وی در مورد پایان همکاری محمد بنا با فدراسیون کشتی تاکید کرد: محمد بنا از نظر روحی خسته شده بود و احتیاج به استراحت داشت. حتی بعد از جهانی نروژ می‌‍خواست سرمربیگری را کنار بگذارد ولی با پافشاری دبیر و سوریان به کار ادامه داد. حتی در مسابقات رنکینگ قزاقستان هم تصمیمش برای رفتن صددرصدی بود و می‌خواست که نیاید اما آنجا هم علی دبیر و حمید سوریان مانع شدند. مسابقات جهانی بلگراد درواقع یک بهانه برای رفتن بود، او خسته شده بود. اتفاقا حتی چند روز پیش که صحبت می‌کردیم، می‌گفت که چقدر حالا آرامش دارد و به خانواده‌اش می‌رسد. حسن رنگرز هم خودش کشتی‌گیر بزرگی بوده و هم رزومه خوبی در مربیگری دارد.

مربی سازنده رضا و علی گرایی در رابطه با اینکه آیا برادران گرایی برای مسابقات سال 2023 قصد تغییر وزن دارند؟، خاطرنشان کرد: هر دو در تمرین اخیرمان حضور داشتند، علی در 77 کیلوگرم و رضا هم در 67 کیلوگرم می‌مانند چون مسابقات جهانی پیش رو، گزینشی المپیک هست و مجبورند در اوزان المپیکی بمانند که هم مدال‌شان را بگیرند و هم سهمیه المپیک را.

گیوی در خصوص اینکه گفته می‌شد رضا گرایی قصد حضور در مسابقات جهانی بلگراد را نداشته، نیز گفت: او می‌خواست یک وزن بالاتر بگیرد، به خاطر اینکه وزن کم نکند، نمی‌خواست در 67 کیلوگرم کشتی بگیرد اما با او صحبت کردیم و به این جمع‌بندی رسیدیم که باز هم در همین وزن باشد.

این مربی شیرازی در پاسخ به این سوال که آیا این کار اشتباه نبود؟، تاکید کرد: نه، شرایطش هم بد نبود. در فینال یک مقدار عجله کرد و رفت دنبال اینکه حریفش را 8-صفر کند که کشتی از دستش درآمد. اگر عجله نکرده بود، حتی آن زمان هم که عقب افتاد هم می‌توانست 5-4 برنده شود.

گیوی همچنین در مورد غیبت فرنگی‌کاران عنوان‌دار در لیگ کشتی فرنگی گفت: علی و رضا گرایی که قرارداد نبستند. سقف قرارداد کشتی فرنگی خیلی نسبت به آزاد پایین‌تر است و بچه‌ها از این موضوع ناراحت بودند.

دیدگاه‌ها