کد خبر : 1857993 | 17 آذر 1401 ساعت 08:00 | 34.9K بازدید | 16 دیدگاه

تعداد قهرمانی آنها برابر با جمع قهرمانی‌های بقیه است

برزیل یک طرف، بقیه تیم‌های جام طرف دیگر

اگر بخواهیم در مورد قهرمانی تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی صحبت کنیم، با واقعیتی جالب روبرو خواهیم شد.

برزیل یک طرف، بقیه تیم‌های جام طرف دیگر

به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی 2022 به سرعت در حال رسیدن به روزهای پایانی است. مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات با حضور هشت تیم نهایی طی روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می شود تا راه یافتگان به دیدار ماقبل فینال مشخص شود؛ فینالی که رکورددار قهرمانی در تاریخ جام جهانی نیز شانس حضور در آن را دارد.

تیم ملی برزیل که طی چند دوره اخیر، نمایشی ناامید کننده داشت، این بار با ستاره های آماده خود، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به حساب می آید. این تیم با حساب چهار بر یک کره جنوبی را در یک هشتم نهایی شکست داد و روز شنبه برای صعود به نیمه نهایی باید از سد کرواسی بگذرد.

شاگردان تیته برای قهرمانی ششم می جنگند. آنها آخرین بار در جام جهانی 2002 قهرمان شدند و حالا بعد از 20 سال دوباره در آسیا به این مهم نزدیک شده اند و به پشتوانه تاریخ قدرتمند خود در فوتبال، اعتماد به نفس و انگیزه بالایی برای پیروزی در سه بازی باقیمانده تا فتح جام جهانی قطر دارند. جالب اینجاست که بدانید، تعداد قهرمانی‌های برزیل در جام جهانی، با مجموع قهرمانی‌های هفت تیم دیگر مرحله یک چهارم نهایی برابر است.

در بین هشت تیم نهایی جام جهانی قطر، چهار تیم طعم قهرمانی در تاریخ این رقابت‌ها را چشیده اند: برزیل (پنج بار)، آرژانتین و فرانسه (دو بار) و انگلیس (یک بار). در این بین تعداد قهرمانی‌های برزیل کاملا قابل تامل است چرا که با کل تعداد قهرمانی‌های هفت تیم دیگر حاضر در مرحله یک یک چهارم نهایی برابری می کند. آن ها پنج بار کاپِ قهرمانی را بالا سر برده اند و اینک در یکی از آماده‌ترین فرم‌های خود طی چند سال اخیر شانس زیادی برای کسب ششمین قهرمانی و غیرقابل دسترسی‌تر شدن دارند.

1777098
برزیل با 5 قهرمانی، پرافتخارترین تیم تاریخ جام جهانی به شمار می رود.
در بین هشت تیم حاضر در یک چهارم نهایی و بعد از برزیل، تیم های فرانسه و آرژانتین و با دو قهرمانی، پرافتخارترین هستند.

دیدگاه‌ها