کد خبر : 1857996 | 17 آذر 1401 ساعت 08:20 | 69.1K بازدید | 17 دیدگاه

رقیب طارمی و آقای گل لیگ پرتغال

جادوگری که توجهات را از رونالدو ربود (عکس)

آقای گل لیگ پرتغال با درخشش در بازی مقابل سوئیس، به دومین بازیکنی تبدیل شد که در اولین بازی خود موفق به هت‌تریک می شود.

جادوگری که توجهات را از رونالدو ربود (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی پرتغال کار سختی برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 نداشت. این تیم با حساب شش بر یک از سد حریف خود گذشت. ستاره سلسائوی اروپا در این دیدار گوانزالو راموس جوان بود که به جای رونالدو در ترکیب یازده نفره قرار گرفت و به رویایی ترین شکل ممکن در اولین حضورش در جام جهانی، هت‌تریک کرد تا نقشی مهم در پیروزی مقابل سوئیس ایفا کند.

پیش از بازی پرتغال – سوئیس تعداد کمی از فوتبال دوستان نام گونزالو راموس را شنیده بودند اما پس از هت تریک و دادن یک پاس گل، فراموش کردن نام مهاجم جوان بنفیکا که جایگزین کریستیانو رونالدو شده بود، برای آنها بسیار سخت شد و خود راموس نیز این شب رویارویی را هیچ گاه فراموش نخواهد کرد.

سانتوس برای بازی یک هشتم نهایی مقابل سوئیس در تصمیمی شجاعانه، برنده پنج توپ طلا را نیمکت نشین و یک بازیکن 21 ساله بدون تجربه حضور در جام جهانی را جانشین او کرد. راموس با اسم مستعار "جادوگر" به بهترین شکل ممکن جواب اعتماد و ریسک سرمربی را داد و کاری کرد که نامش را با حروف طلایی در تاریخ فوتبال پرتغال بنویسند.

1777107
این شادی گل برای هرکس هم ناآشنا باشد، برای هواداران بنفیکا که راموس تا اینجا 9 بار برایشان گلزنی کرده، خیلی آشناست.

او متولد سال 2001 در شهر الهائوی پرتغال است و با 9 گل در صدر جدول گلزنان لیگ پرتغال، بالاتر از مهدی طارمی و دیگر مهاجمان سرشناس حاضر در این لیگ قرار دارد. او تنها سه روز مانده به شروع جام جهانی در دیدار دوستانه مقابل نیجریه در 16 دقیقه فرصتی که سانتوس در اختیارش گذاشت به نحو احسن استفاده کرده و موفق به گلزنی شده بود. راموس در سه دیدار ابتدایی پرتغال در مجموع فقط 12 دقیقه بازی کرد (غنا: 3 دقیقه، اروگوئه: 9 دقیقه) اما مقابل کره جنوبی با نیمکت نشین کردن رونالدو، بهترین عملکرد فوتبالی خود را ارائه کرد.

در شرایطی که فلیکس و فرناندز در ترکیب منتخب سانتوس، نسبت به همیشه آزادی عمل بیشتری داشتند، راموس با قرار گرفتن در نوک خط حمله، فاز تهاجمی پرتغال را به حالتی ناآشنا برای حریف تبدیل کرد. این مهاجم جوان مثل رونالدو خوش‌تیپ و عضلانی نیست و جایی در بین نفرات اصلی پرتغال ندارد اما با درخشش مقابل سوئیس نشان داد که می تواند تهدیدی جدی برای رقیبان بزرگش باشد.

در حالی که کل ورزشگاه لوسایل نام رونالدو را فریاد می زد، راموس موفق شد بعد از میروسلاو کلوزه (2002) به اولین بازیکنی تبدیل شود که در اولین بازی خود در جام جهانی هت‌تریک می کند. او به واسطه این درخشش خیلی زود محبوب دل هواداران شد. این مهاجم، فوتبال خود را از سال 2009 و در سن هشت سالگی در اولهاننسه (تیمی در زادگاهش اولهائو) آغاز کرد و در همان جا استعدادهای خود را به معرض نمایش گذاشت و در سال 2013 با بنفیکا (یکی از سه تیم بزرگ پرتغال قرارداد امضا کرد. او پله پله در بنفیکا بالا آمد و در سال 2020 به ترکیب بزرگسالان رسید و همان طور که گفتیم هم اینک آقای گل لیگ پرتغال نیز هست.

1777108
1777109

دیدگاه‌ها