کد خبر : 1857997 | 17 آذر 1401 ساعت 08:26 | 24.9K بازدید | 18 دیدگاه

او می توانست تصمیم VAR را رد کند

فنایی: قضاوت فینال جام جهانی حق فغانی بود

محمد فنایی تاکید کرد که قضاوت فینال جام جهانی قطر حق علیرضا فغانی بود.

فنایی: قضاوت فینال جام جهانی حق فغانی بود

به گزارش "ورزش سه"، پایان کار زود هنگام علیرضا فغانی در جام جهانی 2022 به علت اعلام پنالتی اشتباه در بازی پرتغال و اروگوئه در حالی رقم خورد که خیلی ها منتظر بودند تا او را به عنوان قاضی دیدار پایانی جام ببینند. اعتراض و پیگیری اروگوئه‌ای ها و تصمیم نهایی فیفا اما همه چیز را عوض کرد تا رویای قضاوت در فینال بزرگترین رویداد فوتبالی دنیا برای فغانی و کمک‌هایش به کابوس بدل شود. محمد فنایی در گفت و گوی تلفنی با برنامه جام و مردم با حمایت از این داور، او را لایق قضاوت فینال جام جهانی دانست.

فنایی با تاکید بر اینکه فغانی شانس بالایی برای قضاوت فینال جام جهانی داشت گفت: فغانی را همه ما دوست داریم و قضاوت فینال جام جهانی حق او بود. معمولا کوبل داوری از قاره تیم هایی که بازی می کنند انتخاب نمی شود. فغانی هم شانس زیادی برای قضاوت فینال داشت و دو قضاوت خوب انجام داده بود. او از نظر روحی روانی قاطع و بانفوذ قضاوت می کرد.

او در رابطه با تصمیم اشتباه فغانی در اعلام پنالتی برای پرتغال بعد از مشورت با داوران VAR افزود: قانون می گوید بازیکنی که بر اثر فشار بازی رو زمین می افتد، طبیعی است که دست اتکای خود را روی زمین می گذارد. در صحنه یاد شده هم بازیکن (اروگوئه) وقتی روی زمین می افتد، اصلا توپ را نمی بیند. این برای جلوگیری از صدمه بازیکن است و عمدی نیست. ادامه بازی در این صحنه صحیح بود. فغانی کاملا به صحنه نزدیک و تصمیم اولش صحیح بود. به همین دلیل تصمیم نهایی خیلی عجیب بود.

1777111

این کارشناس داوری تاکید کرد: وقتی که VAR فغانی را خواست، او می توانست بگوید که نیازی ندارم و پنالتی نیست. او همان جا هم می توانست با قاطعیت بگوید که پنالتی نیست. اگر این اتفاق می افتاد یک شانس بزرگی برای فغانی و تیمش برای قضاوت در مراحل بالاتر ایجاد می شد.

"مگر من وزنه بردار بودم که رکوردم شکسته شود."  فنایی که سابقه حضور در فینال جام جهانی به عنوان کمک داور را دارد، با گفتن این جمله در واکنش به بعضی ها که می گفتند قضاوت نکردن فغانی در فینال باعث حفظ رکود او شد افزود: اروگوئه نفوذ بالایی در فیفا دارد. کولینا از نظر عاطفی خیلی فغانی را قبول داشت و فیفا هم قضاوت های خوبی به او داده بود. این سال آخر او بود و به نظر من عزت او در نزد مردم ایران پابرجاست و همچنان می تواند در نقش های دیگری در داوری و خود فیفا مثمرثمر باشد.

1777112
1777113

دیدگاه‌ها