کد خبر : 1858001 | 17 آذر 1401 ساعت 08:34 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

حضور فعال ۵ ملی پوش اردبیلی در اردوی تیم‌های ملی

اردبیل - رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان استان اردبیل گفت: ۵ نفر از ورزشکاران نابینا و کم بینای استان اردبیل در ۴ رشته ورزشی حضور موفق داشته و در اردوهای تیم ملی حاضر هستند.

حضور فعال ۵ ملی پوش اردبیلی در اردوی تیم‌های ملی

به گزارش "ورزش سه" بهزاد سالمی در گفت‌وگو با مهر، اظهار کرد: بعد از عهده داری مسئولیت هیئت استان با تشکیل جلسات متعدد با همراهی ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان سعی کردیم تا در حوزه‌های مختلف برنامه ریزی مناسبی را برای حمایت از ورزشکاران و مدال آوران انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با معرفی رئیس هیئت اردبیل برنامه‌های تدوین شده تا آخر سال مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد در هر رشته کمیته‌ای جداگانه با مشارکت قهرمانان و مدال آوران رشته‌های مختلف تشکیل شده و ورزشکاران رده‌های سنی نوجوانان و جوانان به مسابقات دعوت شوند.

رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان استان اردبیل گفت: با همکاری بهزیستی قرار شد هزینه ایاب و ذهاب واریز شده و با همکاری هیئت معلولان و جانبازان در طول هفته سه روز سالن ورزشی جانبازان در اختیار ورزشکاران نابینا و کم بینا قرار گیرد.

سالمی ادامه داد: استان اردبیل در رشته‌های دوومیدانی، شطرنج و شنا استعدادهای خوبی دارد و با همکاری این هیئت‌ها قرار است در بحث استعدادیابی با همکاری آموزش و پرورش استثنایی اقدامات مناسبی انجام شود تا شاهد شناسایی و معرفی استعدادهای ناب در این رشته‌ها باشیم.

وی از اعزام تیم‌های مختلف ورزشی برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور خبر داد و بیان کرد: انتخابی تیم ملی شطرنج و دوومیدانی در آذرماه برگزار شد و ورزشکاران ما در این مسابقات حضور یافتند.

رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان استان اردبیل از حضور حسن جعفری گلبالیست اردبیلی در اردوی تیم ملی برای اعزام به مسابقات جهانی پرتغال خبر داد و تصریح کرد: ۱۲ آذرماه این اعزام برای کسب سهمیه پارالمپیک انجام شد و تیم گلبال ایران خود را برای حضور در مسابقات آسیایی چین در سال آینده آماده می‌کند.

سالمی اظهار کرد: این تیم تابستان سال آینده در جام جهانی بیرمنگام انگلیس نیز حضور خواهد داشت که کاپیتان تیم ملی گلبال از این استان اسباب افتخار همه ماست.

وی ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش سعی ما بر این است تا در رشته‌های دوومیدانی، شطرنج و شنا بحث استعدادیابی را به صورت جدی پیگیری کنیم تا تعداد نفرات حاضر ما در تیم‌های ملی از پنج نفر فعلی افزون‌تر شود.

رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان استان اردبیل ضرورت حمایت اسپانسرهای مالی را از تیم‌های ورزشی نابینایان و کم بینایان یادآور شد و بیان کرد: با تشکیل جلسات متعدد در چند ماه اخیر و رایزنی با چندین مجموعه صنعتی و تولیدی استان در تلاش هستیم تا بخشی از گره‌های مالی را برطرف کرده و ورزشکاران رشته‌های مختلف را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم.

دیدگاه‌ها