کد خبر : 1858004 | 17 آذر 1401 ساعت 09:27 | 2.6K بازدید | 0 دیدگاه

انتقاد از تفاوت قرارداد آزاد و فرنگی‌کاران

موج انتقاد از تفاوت مبلغ قرارداد کشتی گیران در رقابتهای لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی همچنان ادامه دارد و برخی معتقدند این موضوع باعث غیبت تعدادی از ستاره‌های در لیگ شده است.

انتقاد از تفاوت قرارداد آزاد و فرنگی‌کاران

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، با بسته شدن پرونده رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد با قهرمانی تیم پترو پالایش بلیش تاکستان، حالا نوبت به برگزاری مرحله نیمه نهایی و فینال بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی رسیده که قرار است فردا جمعه (۱۸ آذرماه) در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شود. بر این اساس چهار تیم فولاد مبارکه سپاهان، مقاومت البرز، فولاد خوزستان و دانشگاه آزاد اسلامی قم باید برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف هم بروند تا پرونده این دوره از رقابتها نیز بسته شود.

اما در این میان برخی از پیشکسوتان و اهالی کشتی فرنگی معتقدند مبلغ قرارداد فرنگی کاران شاغل در لیگ برتر در مقایسه با آزادکاران به هیچ عنوان عادلانه و برابر نیست و این موضوع سالهاست که مشکلاتی را در این عرصه بوجود آورده است.

در همین راستا حسن حسین زاده مربی تیم ملی کشتی فرنگی با اظهار گلایه از تفاوت مبلغ قرارداد آزادکاران نسبت به فرنگی کاران حاضر در لیگ برتر به گفت: بچه‌های کشتی فرنگی پس از حضوری موفق و درخشان در مسابقات زیر ۲۳ سال جهان و جام جهانی که با کسب عنوان قهرمانی همراه بود انتظار داشتند با قراردادهای خوبی در لیگ برتر روبرو شوند که متأسفانه اینگونه نشد. فرنگی کاران معتقدند باید در این خصوص نگاه یکسانی به کشتی آزاد و فرنگی شود چراکه افتخارات ملی در هر رشته‌ای متعلق به ایران و باعث سربلندی کشورمان است.

1752345

وی ادامه داد: زمانی که همه انتظار دارند فرنگی کاران ملی پوش در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ صربستان و بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نتایج درخشانی کسب کنند، باید نگاه عادلانه‌ای هم به موضوع قراردادهای آنها باشد و در واقع شأن و جایگاه قهرمانان طلایی کشتی فرنگی در لیگ حفظ شود.

حسین زاده با اشاره به مبلغ برخی از آزادکاران حاضر در لیگ برتر گفت: ما انتظار داشتیم همانطور که برخی مدعیان کشتی آزاد برای چند کشتی در لیگ برتر دستمزدی حدود ۷۰۰ میلیون تومان دریافت کردند، مدال‌آوران کشتی فرنگی هم چنین قراردادهایی ببندند که متأسفانه امسال هم اینگونه نشد.

موج انتقادات از مبالغ قراردادهای فرنگی کاران در لیگ برتر در حالی ادامه دارد که به زودی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کشور پس از مسابقات لیگ برتر به‌عنوان نخستین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی در تهران برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها