کد خبر : 1858044 | 17 آذر 1401 ساعت 14:14 | 30.2K بازدید | 10 دیدگاه

باید به انریکه زمان داد

تیکی تاکا فوتبال اسپانیا را نابود کرده است

میشل سالگادو، ستاره سابق رئال و تیم ملی اسپانیا، معتقد است فوتبال این کشور اسیر تیکی تاکا شده و باید این سبک کنار گذاشته شود.

تیکی تاکا فوتبال اسپانیا را نابود کرده است

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اسپانیا سه شنبه شب با شکست از مراکش در یک هشتم نهایی جام جهانی وداعی تلخ با رقابت ها داشت. لاروخا پس از پیروزی 7-0 برابر کاستاریکا در اولین بازی، خود را به عنوان یک مدعی جدی مطرح کرد ولی در ادامه افت کرد و برابر مراکش با وجود در اختیار داشتن توپ و میدان، تنها دو شوت داخل چارچوب را داشت و حتی در ضربات پنالتی هم موفق به گلزنی نشد.

1777225

سالگادو در مصاحبه با آاس گفت:«7-0 کاستاریکا را بردیم و موجی از شادی عمومی اسپانیا را فرا گرفت. همه فکر می کردند که تا فینال بالا خواهیم رفت غافل از اینکه همان پیروزی کفایت می کرد تا حریفان، اسپانیا را جدی تر بگیرند.آنها به خودشان گفتند عقب می نشینیم، توپ را به اسپانیا می دهیم و سپس ضد حمله خواهیم زد. در نیمه اول بازی با آلمان خوب بودیم ولی در نیمه دوم آلمان ورق را برگرداند. در نیمه دوم بازی برابر ژاپن هم معتقدم بدترین نمایش جام را داشتیم.»

سالگادو ادامه داد:«برابر مراکش شاید 1000 پاس دادیم ولی به اندازه انگشتان یک دست هم شوت داخل چارچوب نداشتیم. من از این سبک بازی خسته شده ام و معتقدم تیکی تاکا فوتبال اسپانیا را نابود کرده است. نه به این دلیل که بد یا خوب است، بلکه به این دلیل که از کودکی همه چیز را با هم اشتباه می گیریم و این به ما آسیب زیادی می رساند. در آکادمی ها فوتبال به گونه ای دیگر آموزش داده می شود و در تیم ملی می خواهیم تیکی تاکا بازی کنیم.»

سالگادو در مورد آینده لوییس انریکه گفت:«معتقدم او باید ادامه دهد. این تیم جوان و آینده دار است و تعداد زیادی از بازیکنانش اولین جام جهانی خود را تجربه می کردند. پدری، فاتی و گاوی، به تازگی در سطح اول فوتبال بازی می کنند و به تدریج باتجربه تر خواهند شد. از سوی دیگر انریکه مربی ای است که خودش را با شرایط وفق می دهد. او در بارسا با توجه به بازیکنانی که در اختیار داشت، صرفا تیکی تاکا بازی نمی کرد و از ضد حملات نیز عالی استفاده می کرد. انریکه می تواند سبکی جدید را در تیم ملی پیاده کند. من اگر باشم به او زمان می دهم.»

دیدگاه‌ها