کد خبر : 1858046 | 17 آذر 1401 ساعت 14:40 | 15.7K بازدید | 6 دیدگاه

به جای استقبال باشکوه، خبرنگاران را قال گذاشتند

پاکو خمس و دوران جدیدی که باید پرسروصدا باشد

بامداد دوشنبه هواپیمای شرکت پگاسوس، یکی از بزرگترین سرمربیان تاریخ لیگ برتر ایران را با خود به تبریز آورد.

پاکو خمس و دوران جدیدی که باید پرسروصدا باشد

به گزارش "ورزش سه"، جانشین قربان بردیف، اگر نامی بزرگتر از او نداشته باشد، بی‌تردید سرمربی کوچکتری هم نیست. خمس با سابقه سالها بازیکنی در لالیگا و سرمربیگری در تیمهای شناخته‌شده اسپانیا، در حالی به تبریز رسید که فقط تنی چند از مسئولان باشگاه در فرودگاه، انتظار او را می‌کشیدند و البته خبرنگارانی که اجازه پوشش تصویری و ویدیویی ورود سرمربی اسپانیایی را پیدا نکردند.

اما مسئله فقط خبرنگاران نیست چرا که مخفی‌کاری باشگاه در ساعت ورود سرمربی و همچنین تهیه بلیت برای ۲:۵۵ باعث شد تا حتی هواداران هم راهی فرودگاه نشوند. آن هم در شرایطی که در کشورهای مجاور (ترکیه) ورود یک سرمربی بزرگ اینچنینی با تشریفات ویژه برگزار می‌شود تا حتی خود فرد هم اهمیت باشگاهی که با آن قرارداد بسته را بداند.

این اولین باری نیست که در مسائل خبری مربوط به باشگاه تراکتور، خبرنگاران اجازه پوشش تصویری پیدا نمی‌کنند. قرمزهای تبریزی در شرایطی کار خود را قربان بردیف را آغاز و به پایان رساندند که هیچ یک از جلسات تمرینی این تیم با حضور خبرنگاران و عکاسان برگزار نشد تا در فضای کاملا ایزوله، یکی از بزرگترین سرمربیان فوتبال روسیه، دوره کاری در تبریز را سپری کند.

نکته جالب اینکه بردیف بارها در نشست خبری تاکید کرد هیچ مشکلی با حضور خبرنگاران در تمرین ندارد و از سوی دیگر مالک تراکتور، محمدرضا زنوزی نیز همیشه نقشی فعالانه در رسانه‌ها ایفا کرده است.

زنوزی از زمان مالکیت بر تراکتور، حضوری همیشگی در فضای رسانه‌ای داشته و به زعم خود تلاش کرده از حقوق باشگاهی که علاوه بر مالکیت و مدیریت، هواداری آن را هم بر دوش دارد، دفاع کند اما سیاست رسانه‌ای این باشگاه با علایق مالکش تفاوت جدی دارد.

1777234
رونمایی از پاکو خمس بدون حضور خبرنگاران و طرفداران در فضای خصوصی برگزار شد.

فضای ایزوله رسانه‌ای تراکتور تا جایی پیش رفته که تعداد حضور خبرنگاران در مجموعه بنیان دیزل برای پوشش بازیهای دوستانه و تمرینات در چهار سال اخیر، به انگشتان دو دست نمی‌رسد.

انتظار می‌رود باتوجه به اینکه پاکو خمس یکی از مهمترین مربیان ورودی به لیگ برتر ایران در سالهای اخیر محسوب می‌شود، باشگاه تراکتور در این باره در سیاست‌های خود تجدیدنظر کند و حداقل راه را برای ورود خبرنکاران رسانه‌های شناسنامه‌دار به تمرین باز نماید. پوششی که گرمابخش اردوی تراکتور نیز خواهد بود.

باتوجه به همه هواداران تراکتور در تبریز زندگی نمی‌کنند و دسترسی آنها به اخبار و تصاویر محدود به رسانه رسمی باشگاه محدود شده، این تجدیدنظر در سیاست‌ها، اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند و شاید در دوران جدید تراکتور با یک سرمربی شناخته‌شده، این سیاست هم راهی باشد برای همراه کردن بیشتر افکار عمومی.

1777236
شب گذشته در فرودگاه تبریز، اجازه پوشش تصویری ورود سرمربی لالیگایی تراکتور به خبرنگاران و هواداران داده نشد.

تراکتور یکی از پرطرفدارترین تیم های لیگ برتر ایران است و انتظار همه اهالی فوتبال این است که مسئولان رسانه‌ای باشگاه نیز اجازه آزادشدن پتانسیل استثنایی باشگاه با سرمربی شناخته‌شده‌اش را بدهند که این همراهی می‌تواند یکی از پایه‌های موفقیت تیم هم باشد.

دیدگاه‌ها