کد خبر : 1858112 | 17 آذر 1401 ساعت 21:06 | 108.9K بازدید | 24 دیدگاه

شانزده داور قطر را ترک کردند

فغانی رفت چه کسی فینال را سوت می‌زند؟

از بین داوران وسط زن جام جهانی تنها استفانی فراپارت در فهرست داوران قطر 2022 باقی ماند.

فغانی رفت چه کسی فینال را سوت می‌زند؟

به گزارش ورزش سه، داوران زیادی قطر را ترک کرده‌اند و بقیه مسابقات را از دست داده‌اند. تنها 8 بازی از جام‌جهانی باقی مانده و این داور زن فرانسوی در قطر حضور دارد. پس در میان فرانسوی‌هایی که می‌توانند کمی بیشتر از جام جهانی خود در قطر لذت ببرند، فقط دیدیه دشان، بازیکنان و هوادارانشان نیستند. 
به جز استفانی فراپارت که بازی آلمان و کاستاریکا را قضاوت کرد و کلمنت تورپین فرانسوی هم در کمپ داوران در دوحه حضور دارند . این دو داور وسط و همچنین دو کمک تورپین یعنی نیکلاس دانوس و سیریل گرینگور چهار فرانسوی حاضر در این کمپ هستند.

1777382

طبق فهرستی که فیفا منتشر کرده است، 16 داور مرکزی شامل کریس بیث، ما نینگ، علیرضا فغانی، یوشیمی یاماشیتا، باکاری گاساما، سالیما موکانسانگا، مگئت ندایه، جانی سیکازوه، ماریو اسکوبار، هکتور مارتینز، کوین اورتگا، آندرس ماتونه، متیو کانگر، دانیل سیبرت، ایستوان کواچس و اسلاوکو و همچنین 30 کمک داور و 5 داور ویدئویی از سوی فیفا برای ادامه جام جهانی کنار گذاشته شدند.

حالا تنها 8 بازی شامل 4 دیدار در مرحله یک چهارم نهایی، 2 دیدار در مرحله نیمه نهایی و بازی‌های رده‌بندی و فینال باقی مانده است و 20 داور شامل عبدالرحمان الجاسم، محمد محمد، مصطفی غوربال، ویکتور گومز، سزار راموس، ایوان بارتون، اسماعیل الفت، فرناندو راپالینی، فاکوندو تلو، رافائل کلاوس، ویلتون سامپایو، مایکل اولیور، آنتونی تیلور، ماتو لاهوز، کلمنت تورپین، دانیله اورساتو، دنی مکلی، سایمون مارسینیاک، استفانی فراپارت و خسوس والنزوئلا شانس دارند که در فینال حضور داشته باشند که به نظر شانس لاهوز، اورساتو و ماکلی بیش از دیگران است؛ بخصوص که فغانی هم قطر را ترک کرده است. 

1777389

در حالی که فراپارت، در جریان دیدار کاستاریکا و آلمان، اولین زنی بود که یک بازی جام‌جهانی را قضاوت می‌کرد، دو داور زن مرکزی دیگر یعنی سالیما موکانسانگا و یوشیمی یاماشیتا بدون قضاوت در هیچ بازی قطر را ترک کردند تا فراپارت تنها داور زن بازمانده جام باشد و شاید هم شگفتی داوری این مسابقات.

باکاری گاساما، داور جنجالی بازی پلی‌آف بین الجزایر و کامرون که نامش که در میان جنجال ساموئل اتوئو و فیلمبردار الجزایری قرار گرفت نیز از لیست داوران خارج شد، همچنین متیو کانگر نیوزیلندی که به عنوان اولین داور جام‌جهانی یک گل را پس از سوت پایان بازی مردود کرد و باعث شکست فرانسه مقابل تونس شد نیز به خانه بازگشته است.
در حال حاضر تیم داوری دو بازی مرحله یک چهارم نهایی مشخص است. قضاوت دیدار کرواسی و برزیل را مایکل اولیور انگلیسی و دیدار حساس آرژانتین و هلند را آنتونیو ماتو لاهوز اسپانیایی به عهده خواهند داشت.

دیدگاه‌ها