کد خبر : 1858150 | 18 آذر 1401 ساعت 09:34 | 7.2K بازدید | 2 دیدگاه

با شکست برابر تیم پرستاره ایتالیایی؛

پرونده پیکان در جام باشگاه‌های جهان بسته شد

تیم پیکان تهران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های جهان مغلوب ترنتینو نایب قهرمان اروپا شد.

پرونده پیکان در جام باشگاه‌های جهان بسته شد

به گزارش "ورزش سه"، مرحله گروهی هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان از ساعت 24 و 30 دقیقه چهارشنبه شب 16 آذر به وقت تهران با حضور شش تیم به میزبانی شهر بتیم برزیل آغاز شد.

تیم پیکان تهران که به عنوان قهرمان قاره کهن آسیا در این رقابت‌ها شرکت کرده است و در دیدار افتتاحیه سه بر یک مغلوب ایتامبه میناس نایب قهرمان آمریکای جنوبی از کشور برزیل شده بود، بامداد امروز (جمعه 18 آذر) در دومین مسابقه خود به مصاف ترنتینو ایتالیا (نایب قهرمان اروپا) رفت.

پیکانی‌ها که پنجمین آزمون جهانی خود را تجربه می‌کنند، در دومین دیدار مرحله گروهی سه بر یک مغلوب حریف قدرتمند خود شدند تا امیدشان برای صعود به مرحله بعد از بین برود.

شاگردان پیمان اکبری، سرمربی پیکان در ست سوم این دیدار 27 بر 25 به پیروزی رسیدند، اما در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 21 و 25 بر 19 نتیجه را به ترنتینو از ایتالیا واگذار کردند و در جایگاه سوم جدول گروه دوم قرار گرفتند و به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند.

قضاوت این مسابقه را که در سالن براگا شهر بتیم برگزار شد، ورا مچان والتر از پرو و کاکادور آندرسون از برزیل برعهده داشتند.

در ست سوم این مسابقه و در امتیاز حساس 25 بر 25، برق سالن براگا رفت و بازی برای حدود 40 دقیقه متوقف شد.

تیم‌های ترنتینو ایتالیا و ایتامبه میناس که با یک برد و سه امتیاز، صعودشان به مرحله نیمه‌نهایی قطعی شده است، در سومین روز مرحله گروهی برای تعیین صدرنشین جدول گروه دوم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

«ترنتینو» ایتالیا با پنج مدال طلا و سه مدال برنز پرافتخارترین باشگاه رقابت‌های مردان جهان در رشته ورزشی والیبال است.

نمایندگان قاره آسیا تاکنون تنها دو بار در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان بر روی سکو رفته‌اند که در سال 2010 تیم پیکان به مدال برنز دست یافت و در سال 2014 الریان قطر عنوان نایب قهرمانی این مسابقات را به دست آورد.

حمزه زرینی، محمدطاهر وادی، محمد فلاح، پوریا فیاضی، امین اسماعیل‌نژاد، آرمین تشکری، محمدرضا حضرت‌پور، رضا رضایی، علی شفیعی، امیرضا سرلک، محمدرضا مشهدی، رضا اصلانی، آرمین افشین‌فر، امیرحسین صابری 14 بازیکن پیکان در این رقابت‌ها هستند.

پیمان اکبری به عنوان سرمربی، غلامرضا مومنی‌مقدم، مرتضی عهدی و علی فتاحی (مربیان)، عرفان مداح (فیزیوتراپ)، امین شاکری (آنالیزور) و سعید علی‌اصغر به عنوان سرپرست اعضای کادر فنی تیم پیکان، نماینده آسیا را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

دیدگاه‌ها