کد خبر : 1858241 | 18 آذر 1401 ساعت 21:48 | 18.6K بازدید | 26 دیدگاه

با شکست غیرمنتظره برزیل مقابل کرواسی

سوپرکلاسیکوی جام جهانی لغو شد

نیمه نهایی کلاسیکی که هواداران فوتبال در انتظار آن بودند با شکست برزیل مقابل کرواسی به وقوع نپیوست.

سوپرکلاسیکوی جام جهانی لغو شد

به گزارش "ورزش سه"، هر چه به مراحل پایانی جام جهانی نزدیک تر می شویم، رویارویی های بزرگ و تاریخی بیشتری را شاهد هستیم؛ یکی از جذاب‌ترین و کلاسیک‌ترین بازی‌هایی که همه انتظار آن را در نیمه نهایی این دوره از جام جهانی می کشیدند، برزیل – آرژانتین بود که با شکست ناباورانه شاگردان تیته مقابل کرواسی به واقعیت تبدیل نشد.

1777767

قهرمان پنج دوره جام جهانی، بعد از 4 دوره ناکامی پیاپی در این دوره با ستاره های آماده خود یکی از مدعیان اصلی فتح جام به شمار می رفت. این تیم با هدایت تیته کار سختی برای صعود از مرحله گروهی نداشت و در مرحله یک هشتم نهایی نیز 4 بر یک از سد کره گذشت تا حریف کرواسی در مرحله یک چهار نهایی شود. برزیل در صورت پیروزی، حریف برنده بازی آرژانتین – هلند می شد و این یک نیمه نهایی ایده‌آل برای اهالی فوتبال بود.

1777768

رویارویی برزیل و آرژانتین در هر جامی می تواند جذاب باشد؛ چه برسد به نیمه نهایی جام جهانی! طلایی پوشان اما پیش از بازی هلند – آرژانتین، پرونده حضور خود را در جام جهانی بستند و با قبول شکست مقابل کرواسی، تقابل کلاسیک آنها با رقیب سنتی در قطر لغو شد و یاران مسی در صورت پیروزی مقابل هلند باید با یاران مودریچ دیدار کنند.

1777769

برزیلی ها خیلی امیدوار بودند که در نیمه نهایی و رویارویی احتمالی با آرژانتین به پیروزی رسیده و یک تیر و دو نشان بزنند و هم فینالیست شوند و هم انتقام شکست فینال کوپا امریکا را بگیرند. آنها اما در شبی که تفکرات تیته برای عبور از دیوار بتنی کروات‌ها کافی نبود، در ضربات پنالتی مغلوب حریف شدند تا پنجمین سوپرکلاسیکوی جام جهانی به زمانی دیگر موکول شود. این دو تیم که بیش از صد بار باهم بازی کرده اند، در تاریخ بازی های جام جهانی، 4 بار به مصاف هم رفته اند که سهم برزیل دو برد بوده و آرژانتین یک بار توانسته پیروز شود که مربوط به آخرین تقابل دو تیم در جام جهانی 1990 می شود.

دیدگاه‌ها