کد خبر : 1858256 | 19 آذر 1401 ساعت 01:15 | 273.3K بازدید | 134 دیدگاه

جذابترین بازی جام بالاخره تمام شد

آرژانتین 2(4) - هلند 2(3)، محال بود امشب ببازیم!

چه مسابقه‌ای! این زیباترین بازی جام جهانی 2022 بود که با درخشش دروازه‌بان آرژانتین در ضربات پنالتی به سود آلبی‌سلسته به اتمام رسید.

آرژانتین 2(4) - هلند 2(3)، محال بود امشب ببازیم!

به گزارش ورزش سه، آرژانتین در نیمه نخست نمایش بهتری داشت و تغییر آرایش اسکالونی به سیستم 3-4-3 جواب داد و در اواخر نیمه نخست پاس استثنایی لیونل مسی را مولینا تبدیل به گل کرد تا آرژانتین با پیروزی به رختکن برود. در نیمه دوم هم اوضاع بر وفق مراد آلبی سلسته بود و پنالتی مسی در دقیقه ۷۳ به نظر می‌رسید تیر خلاصی بر پیکر لاله‌های نارنجی باشد اما تعویض‌های فن‌خال ورق بازی را برگرداند و وگهورست که در نیمه نخست از روی نیمکت کارت زرد گرفته بود به بازی آمد و اولین شوت در چارچوب هلندی‌ها را تبدیل به گل کرد. در آخرین ثانیه‌های بازی هم هلندی‌ها باز هم به واسطه یک کار تمرین شده از روی ضربات ایستگاهی توسط وگهورست به گل رسیدند تا کامبک لاله‌ها شاگردان اسکالونی را تا مرز جنون ببرد.

در اوقات اضافه اول و دوم هم هلند جانانه مقاومت کرد و البته تیر دروازه مانع شکست نارنجی‌پوشان شد اما در ضربات پنالتی امیلیانو مارتینز عملکرد بد خود در طول بازی را با مهار دو پنالتی نخست هلند جبران کرد و باز هم فن‌خال در ضربات پنالنی مغلوب آرژانتین شد.

به این ترتیب آرژانتین با این پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف کرواسی خواهد رفت.

ویدئو: 266807

جام جهانی 2022 قطر -  مرحله یک چهارم نهایی
ورزشگاه: استادیوم لوسیل

داور: آنتونیو متئو لاهوز / کمک داور اول: پائو دیویس / کمک داور دوم: روبرتو دیاز / ساعت 22:30 به وقت ایران

تیم ملی آرژانتین:

امیلیانو مارتینز، کریستین رومرو (78- جرمان پزلا)، نیکلاس اوتامندی، لیساندرو مارتینز (110- آنخل دی‌ماریا)، ناهول مولینا (106- گونزالو مونتیل)، رودریگو دی پائول (67- لئوناردو پارادس)، انزو فرناندز، مارکوس آکونیا (78- نیکولاس تاگلیافیکو)، لیونل مسی، خولین آلوارز (82- لائوتارو مارتینز) و الکسیس مک آلیستر

سرمربی: لیونل اسکالونی

1777833

تیم ملی هلند:

آندریس نوپرت، یوری تیمبر، ناتان آکه، ویرجیل فن‌دایک، دنزل دامفرایز، مارتین ده‌رون (46- تئون کمپاینرس)، فرانکی دی‌یونگ، دنی بلیند (64- لوک دی‌یانگ)، کادی گاکپو (112- نوآ لانگ)، استیون برخواین (46- استیون برگویس) و ممفیس دپای (79- واوت وگهورست)

سرمربی: لوئیس فن‌خال

1777834

🟨 اخطار ها:
والتر ساموئل(30) کریستین رومرو(45) لیساندرو مارتینز(76) لئوناردو پارادس(90) لیونل مسی(10+90) نیکولاس اوتامندی(12+90) گونزالو مونتیل(108) جرمن پزلا (111) از آرژانتین

واوت وگهورست(2+45) ممفیس دپای(76) استیون برگویس(87) استیون برخواین(91) نوآ لانگ(121) دنزل دامفرایز(121) دنزل دامفرایز(121) از هلند

🟥 اخراج:

دنزل دامفرایز(121) از هلند

⚽️ شرح گل:
آرژانتین یک - هلند صفر (35- ناهول مولینا) حرکت انفجاری مسی از میانه‌های زمین و پاس عمقی فوق ستاره آلبی سلسته به مولینا رسید و او هم در موقعیتی تک به تک توانست دروازه نوپرت را باز کند.

ویدئو: 266794

آرژانتین دو - هلند صفر (73- لیونل مسی)لئو مسی، فوق ستاره آرژانتین پشت ضربه پنالتی ایستاد و توانست به زیبایی و با فریب نوپرت توپ را به گوشه چپ دروازه‌بان بفرستد و دومین گل آلبی سلسته را در این بازی به ثمر برساند.

ویدئو: 266798

آرژانتین دو - هلند یک (83- واوت وگهورست)ارسال بلند استیون برگویس از سمت راست روی سر وگورست فرود آمد و ضربه سر دقیق این بازیکن وارد دروازه مارتینز شد تا اولین شلیک هلندی‌ها در چارچوب دروازه امیلیانو منجر به گل شود.

ویدئو: 266799

آرژانتین دو - هلند دو (90+10- واوت وگهورست)هلندی‌ها در آخرین ثانیه‌های بازی صاحب یک ضربه ایستگاهی در پشت محوطه جریمه شدند و کمپاینرس به جای شوت‌زنی اقدام به ارسال پاس زمینی و کوتاه کرد و وگهورست توانست با یک ضربه آرام و دقیق دروازه مارتینز را باز کند.

ویدئو: 266801

ضربات پنالتی:

ویدئو: 266809

⏱️لحظات حساس:

دقیقه ۱۹: متئو لاهوز بازی را برای لحظاتی متوقف کرد و تذکری جدی به آنخل دی‌ماریا که روی نیمکت آلبی سلسته نشسته است، داد.

دقیقه ۲۱: لیونل مسی در سمت چپ محوطه جریمه هلند صاحب توپ شد اما شلیک او با اختلاف از بالای دروازه نوپرت بیرون رفت.

دقیقه ۳۲: پاس کوتاه مک آلیستر در پشت محوطه جریمه هلند برای دی‌پائول منجر به شوت این بازیکن شد اما ضربه کم قدرت این بازیکن در اختیار نوپرت قرار گرفت.

دقیقه ۳۹: لیونل مسی داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک چرخش اقدام به شوت‌زنی کرد اما ضربه او را نوپرت به راحتی در اختیار گرفت.

1777859

دقیقه ۶۲: آرژانتین صاحب یک ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه شد و ضربه پای چپ لیونل مسی با اختلافی ناچیز از بالای دروازه نوپرت بیرون رفت.

دقیقه ۷۱: نفوذ مارکوس آکونیا از سمت چپ و ورود او به محوطه جریمه منجر به خطای بازیکن هلند روی این بازیکن شد و لاهوز سریعا نقطه پنالتی را نشان داد.

دقیقه ۸۵: پاس رو به بیرون بازیکن هلند در سمت راست محوطه جریمه به برگویس رسید و شلیک او به تور کناری دروازه مارتینز برخورد کرد.

1777946

دقیقه 104: ارسال بلند مسی با فاصله کمی از جلوی پای اوتامندی عبور کرد و این بازیکن نتوانست گل برتری آرژانتین را به ثمر برساند.

دقیقه ۱۱۳: نفوذ عالی مونتیل از سمت راست و پاس عرضی او به مارتینز رسید اما شوت این بازیکن در آستانه ورود به دروازه به فن‌دایک برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه ۱۱۵: شوت انزو فرناندز از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به مدافع هلند روی تور دروازه نوپرت فرود آمد.

دقیقه ۱۱۸: شلیک پر قدرت مارتینز از پشت محوطه جریمه را نوپرت با دو دست دور کرد.

دقیقه ۱۱۹: این بار نوبت به مسی رسید و شوت او از پشت محوطه جریمه با اختلافی ناچیز به بیرون رفت.

دقیقه ۱۲۰: دی‌ماریا پشت ضربه کرنر ایستاد و مستقیما دروازه نوپرت را هدف قرار داد و سنگربان هلند توپ را مجددا به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۲۱: شلیک محکم فرناندز از سمت راست محوطه جریمه به تیر دروازه نوپرت برخورد کرد و آخرین فرصت آرژانتینی‌ها برای پیروزی در وقت‌های اضافه از دست رفت.

🥇 بهترین بازیکن:

بدون تردید بهترین بازیکن زمین را باید باز هم لیونل مسی دانست‌. پاس گل اول آرژانتین را به زیبایی هر چه تمام‌تر ساخت و کلاس جاانی خودش را به رخ هلندی‌ها کشید و با گل کردن هر دو پنالتی خود در این بازی توانست به خوبی تیمش را رهبری کند و به آمار گلزنی باتیستوتا در تاریخ جام‌های جهانی برسد. شاید اگر آرژانتین هم امشب مثل برزیل حذف می‌شد، وگهورست می‌توانست بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد. بازیکنی که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و هر دو شوت داخل چارچوب هلند را وارد دروازه مارتینز کرد و زمینه‌ساز بازگشت رویایی شاگردان فن‌خال شد اما نهایتا با اینکه خودش در ضربات پنالتی هم گلزنی کرد اما باز هم هلند حذف شد تا حسرت بزرگی برای این بازیکن باقی بماند.

1777954

🔴حاشیه:

* تنها تغییر آرژانتین نسبت به بازی با استرالیا حضور لیساندرو مارتینز به جای پاپو گومز است و ظاهرا اسکالونی برای این بازی تغییر سیستم داده است.

تنها تغییر تیم فن‌خال هم نسبت به بازی قبل حضور برخواین به جای کلاسن در ترکیب اصلی است.

* این ششمین تقابل آرژانتین و هلند در تاریخ جام‌های جهانی است. فقط رقابت برزیل مقابل سوئد و آرژانتین مقابل آلمان با ۷ بار تکرار بیش از این دیدار انجام شده‌اند.

* هر دو بازی آخر دو تیم در جام‌های جهانی با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسیده است. در جام‌جهانی 2006، در مرحله گروهی و در جام‌جهانی 2014، در نیمه‌نهایی دو تیم به مصاف هم رفتند اما هیچ گلی بین آن‌ها رد و بدل نشد و آرژانتین در جام‌جهانی 2014 توانست در ضربات پنالتی مقابل لاله‌های نارنجی پیروز شود.

* در دقیقه ۳۰ منئو لاهوز به سمت نیمکت آرژانتین رفت و والتر ساموئل، دستیار اسکالونی را با کارت زرد جریمه کرد.

* در صورتی که آرژانتین بتواند راهی دور بعدی رقابت‌ها شود، مارکوس آکونیا به علت دو اخطاره شدن نمی‌تواند تیم ملی کشورش را در بازی مقابل کرواسی همراهی کند.

* هلند در ۶۰ دقیقه ابتدایی فقط یک بار اقدام به شوت‌زنی کرده که البته این شوت خارج از چارچوب بوده است و این کمترین تعداد شوت هلندی‌ها از سال 1966 در تاریخ جام‌های جهانی بوده است.

* در دقیقه 76، سانتر بلند بازیکنان هلند از سمت راست را امیلیانو مارتینز مهار کرد اما درگیری کوچکی با لوک دی‌یانگ حین این مهار داشت. درگیری که باعث شد بازیکنان دو تیم برای لحظاتی با هم درگیر شوند و لاهوز پس از آرام شدن شرایط دو بازیکن از دو تیم را با کارت زرد جریمه کرد.

* در دقیقه ۸۸، پارادس توپ را به سمت نیمکت هلند شوت کرد و همین حرکت باعث شد نیمکت‌نشینان هلند وارد زمین شوند و بین بازیکنان دو تیم درگیری شدیدی رخ دهد. لاهوز ترجیح داد در این صحنه فقط پارادس را با کارت زرد جریمه کند.

1777917

* مسی با گلی که امشب به ثمر رساند به آمار ۱۰ گل و ۷ پاس گل رسید و از آمار تاثیرگذاری‌های دیگو مارادونا در جام جهانی (۸ گل + ۸ پاس گل) نیز عبور کرد.

* لیونل مسی حالا با گلی که امشب به ثمر رساند در کنار گابریل باتیستوتا با 10 گل بیشترین گل را در تاریخ جام‌های جهانی برای آلبی سلسته به ثمر رسانده است.

* پس از اعتراضاتی که اسکالونی به تصمیمات لاهوز داشت، داور سرشناس اسپانیایی به او کارت زرد نشان داد.

* شاگردان لوئیس فن‌خال در 90 دقیقه فقط 2 شوت در چارچوب داشتند که هر 2 تبدیل به گل شد.

* در صورت برتری آرژانتین مقابل هلند و صعود این تیم به نیمه نهایی، گونزالو مونتیل به دلیل ۲ اخطاره شدن قادر به همراهی تیمش نخواهد بود.

دیدگاه‌ها