کد خبر : 1858264 | 18 آذر 1401 ساعت 23:11 | 31.4K بازدید | 23 دیدگاه

تیته بازی با تیم‌های سرسخت را بلد نیست

جام نیاوردن با این برزیل سخت‌تر است آقای مربی!

حاصل ۶ سال مربیگری در تیم ملی برزیل، تنها یک جام کوپا آمریکا برای تیته بوده است.

جام نیاوردن با این برزیل سخت‌تر است آقای مربی!

به گزارش “ورزش سه” قهرمانی افسانه‌ای با کورینتیانس در لیبرتادورس، تیته را به یکی از مهم‌ترین نیمکت‌های دنیای مربیگری رساند. هدایت ستاره‌های دنیای فوتبال که قیمت هر کدام، بازار نقل و انتقالات تابستانی را به هم می‌ریزد قطعا برای هر فردی آرزوست. تیته به این عنوان رسید تا به حسرت برزیلی‌ها برای قهرمانی در جهان پایان دهد.

با آغاز جام جهانی ۲۰۱۸، همه می‌گفتند نیمار برزیل را قهرمان می‌کند. ستاره‌ای که حین برگزاری جام جهانی ۲۰۱۴ با مصدومیتی سخت از دور مسابقات کنار رفت اما در روسیه روی او به عنوان ابر قهرمان حساب می‌کردند. برزیلی‌ها جام را خیلی خوب شروع کردند، در مرحله یک هشتم مکزیک را از پیش رو برداشتند و می‌خواستند ثابت کنند واقعا ۲۰۱۸ سال سلسائو است.

اما در مرحله یک چهارم به بلژیک برخورد کردند و‌ در مسابقه‌ای که پر از گره شد در نهایت بازی را با نتیجه ۲-۱ به حریف واگذار کردند تا خیلی زود به سائوپائولو بازگردند. انتقاد به خط دفاع برزیل و البته ضعف دفاع تیمی، بیشترین مطالبی بود که بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ علیه تیته مطرح شد.

با این حال قهرمانی در جام کوپا آمریکا ۲۰۱۹ باعث شد فشارها تا حدی از روی تیته برداشته شود و همه امیدوار به کسب قهرمانی جهان در قطر ۲۰۲۲ باشند. کسب نتایج تاریخی در مرحله مقدماتی و صعود زودهنگام به عنوان اولین تیم آمریکای جنوبی هم این نظریه را تقویت کرد. حتی آن نتایج باعث شد تا قرارداد تیته از سوی فدراسیون فوتبال برزیل تمدید شود.

با این حال برزیل یکی از بزرگترین ناکامی‌های چند سال اخیر خود را در سال ۲۰۲۱ تجربه کرد. جایی که فینال کوپا آمریکا را با یک گل به رقیب سنتی یعنی آرژانتین باخت تا آن‌ها را بعد از ۲۸ سال به این جام برساند و تیته و تیمش را زیر فشار بروند. اما سرمربی برزیل بعد از آن مسابقات وعده موفقیت در جام جهانی را داد.

اما قطر هم برای سلسائو خوش یمن نبود. آن‌ها با تیته عادت دارند که جام را طوفانی آغاز کنند، مرحله اول حذفی را به سلامت عبور کنند؛ اما به محض اینکه مقابل تیمی سختکوش قرار می‌گیرند، بازنده باشند. باخت مقابل کرواسی درست در همان مرحله‌ای بود که در سال ۲۰۱۸ به بلژیک باختند و حذف شدند.

فرض کنید در لیست خود بازیکنانی مثل نیمار، وینیسیوس جونیور، آلیسون بکر، تیاگو سیلوا، ادر میلیتائو، رافینیا، مارکینیوش و … در اختیار دارید. بدون شک قهرمان نشدن یا حتی نرسیدن به فینال با این تیم سخت‌تر از انجام دا‌دنش است. اما تیته این رکورد منفی را برای خود و برزیل به جا گذاشت و حسرت قهرمانی را به ۲۴ سال رساند.

دیدگاه‌ها