کد خبر : 1858275 | 18 آذر 1401 ساعت 23:54 | 21.2K بازدید | 5 دیدگاه

رکورد استثنایی کرواسی: متخصصین پنالتی

هشت از ۹: راز عجیب کروات‌ها اینجاست

کرواسی برای هشتمین بار در ۹ بازی اخیر در مراحل حذفی تورنمنت‌های بزرگ بازی را به اوقات اضافی کشاند و اینبار توانست برزیل را حذف کند.

هشت از ۹: راز عجیب کروات‌ها اینجاست

به گزارش "ورزش سه"، در مرحله یک چهارم جام جهانی قطر، کرواسی توانست در دومین ضربات پنالتی پیاپی خود در این دوره، اینبار از سد برزیل عبور کند. آنها که در مرحله قبلی بعد از تساوی بدون گل مقابل ژاپن در ضربات پنالتی حریف را شکست داده بودند، اینبار هم بعد از گلی که از نیمار دریافت کردند غافلگیر نشدند و توانستند بعد از تساوی یک – یک، در پنالتی‌ها بار دیگر قدرت خود را به رخ حریف بکشند.

کرواسی که در دوره قبلی نیز پا به فینال رقابت‌ها گذاشته بود و در دیدار پایانی اما مقهور قدرت فرانسه شد تا دستش از جام کوتاه بماند، رکورد جالبی دارد. آنها در 2018 روسیه، در آن دوره ابتدا دانمارک را در یک هشتم در ضربات پنالتی شکست دادند و این اتفاق را مقابل میزبان مسابقات (روسیه) نیز تکرار کردند و حریف را در ضربات پنالتی شکست دادند. در نیمه نهایی برابر انگلیس قرار گرفتند اینبار هم بازی آنها به وقت اضافه کشیده شد و در نهایت توانستند حریف را با گلی که مانژوکیچ به ثمر رساند، شکست دهند.

اتفاقی که اکنون در این دوره هم به شکل جالبی تا به اینجا در حال تکرار است؛ آنها طی دو بازی قبلی موفق شده‌اند ژاپن و اکنون برزیل را در ضربات پنالتی شکست دهند و از رقابت‌ها کنار بزنند. یک رکورد ویژه و البته جالب. به همین منظور نگاهی می‌اندازیم به رکوردهای ویژه در خصوص ضربات پنالتی و وقت‌های اضافه.

شاگردان دالیچ اکنون با رکورد انگلیس در جام جهانی 1990 که طی سه بازی متوالی، دیدارهایش به وقت اضافه رفت، برابری کرده اند. این تیم در جام جهانی 2018 توانست به رکورد انگلیس برسد و اکنون که دومین بازی‌اش به وقت اضافه رفته، این شانس را خواهد داشت که از رکورد خودش و البته انگلیسی‌ها عبور کند. آیا آنها باز هم در دیداری بعدی‌شان چشم به وقت اضافه خواهند داشت؟

1777873

البته رکورد سه بازی در وقت اضافه نیز در اختیار این کشور (کرواسی 2018) به همراه سه کشور بلژیک (1986)، انگلیس (1990)، آرژانتین (2014) قرار دارد. این رکورد نیز در دسترس کرواسی و شاگردان دالیچ قرار دارد و باید دید در جام جهانی 2022 قطر قابل عبور خواهد بود؟ آنها برای شکستن این رکورد باید تا فینال پیش رفته و دیدار پایانی را نیز به وقت اضافه بکشانند.

اما بیشترین دیدارهایی که در یک جام جهانی به ضربات پنالتی رفته است مربوط به همین کرواسی طی دو دوره ( 2022 قطر و 2018 روسیه) است. آنها در این بخش البته آرژانتین در جام جهانی 1990، اسپانیا در جام جهانی 2002، کاستاریکا و هلند در سال 2014، روسیه 2018 را در کنار خود دارند و در صورتی که موردیچ بتواند دیدار بعدی تیمش را نیز به ضربات پنالتی ببرد، از این رکورد ویژه و شاید دست نیافتنی نیز عبور کند.

شاگردان دالیچ همچنین این شرایط را خواهند داشت تا یک رکورد دیگر را که اکنون با آرژانتین شریک هستند در جام جهانی قطر بشکنند و به اختیار خود در بیاورند: عبور از دو دیدار با پنالتی. کرواسی در سال 2022 توانسته ژاپن و برزیل را در پنالتی شکست دهد و این اتفاق را در جام 2018 نیز تکرار کرده بود. اتفاقی که آرژانتین در سال 1990 با عبور از دو حریف در ضربات پنالتی شکل داده بود.

1777872

 

دیدگاه‌ها