کد خبر : 1858319 | 19 آذر 1401 ساعت 09:28 | 1K بازدید | 0 دیدگاه

در 20 سال، مربیگری انحصاری دست چند نفر بود

احسان‌پور: قبلا جدی به مربیگری نگاه نمی‌کردم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان تاکید کرد که فدراسیون کشتی در امر پشتوانه سازی مربیان خوب عمل کرده، درحالیکه در گذشته در برخی استان‌ها مربیگری ملی در انحصار 4-5 نفر بود.

احسان‌پور: قبلا جدی به مربیگری نگاه نمی‌کردم

به گزارش "ورزش سه" بهنام احسان‌پور در گفت‌وگو با تسنیم در رابطه با حکم اخیرش که از رئیس فدراسیون کشتی دریافت کرده و برنامه‌هایش برای تیم ملی نوجوانان، عنوان کرد: طی 10 روز آینده حتما با علیرضا دبیر و همچنین محسن کاوه در رابطه با برنامه‌های نوجوانان صحبت خواهیم کرد که چه زمانی مسابقات قهرمان کشوری برگزار شود و استارت کار را بزنیم. من در حال نوشتن برنامه تیم ملی نوجوانان هستم.

وی در رابطه با اینکه آیا احساس می‌کند برای پذیرفتن پست سرمربیگری به پختگی لازم در زمینه مربیگری رسیده است، گفت: ما از تجربه بزرگترها استفاده می‌کنیم و از آنها کمک می‌گیریم. هر چه در توانم باشد برای تیم ملی انجام می‌دهم.

احسان‌پور با تاکید بر اینکه مربیگری در رده پایه روحیه خاصی را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: از نظر من مربیگری در رده پایه خیلی حساس‌تر از بزرگسالان است چون شخصیت بچه‌ها‌ در حال شکل‌گیری است و یک سری موضوعات اخلاقی هست که حتما باید در کنار امور فنی آنها را هم در نظر گرفت. بچه‌ها پایه کشتی‌شان از نوجوانان شکل می‌گیرد درحالیکه در بزرگسالان دیگر خیلی در این زمینه نمی‌شود کاری انجام داد. یک کشتی‌گیر مثل کامران قاسم‌پور در پایه شکل گرفته و یک سری جاها می‌تواند خودش مربی خودش باشد و اینها کار مربی برزگسالان را راحت‌تر می‌کند ولی در رده نوجوانان اینطور نیست و کار خیلی حساس است.

نفر سوم کشتی آزاد جهان در سال 2019 در مورد اینکه خیلی زود به کارمربیگری تیم ملی ورود کرد، گفت: زمانی که کشتی می‌گرفتم فکرش را نمی‌کردم به این زودی مربی تیم ملی شود، درواقع اصلا به بحث مربیگری فکر نمی‌کردم ولی الان در شرایطش قرارگرفتم و با تجربه دو سال حضور در کادرفنی تیم ملی بزرگسالان، احساس کردم این توانایی را دارم که در این مسیر کارم را ادامه دهم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی اسلو و بلگراد در مورد تکلیف ادامه همکاری‌اش با پژمان درستکار تاکید کرد: دیگر عضو کادرفنی بزرگسالان نیستم و سرمربی تیم ملی یک نفر دیگر را جای من معرفی خواهد کرد. تورنمنت قرقیزستان چون اسمم از قبل اعلام شده بود، آخرین حضور من در تیم بزرگسالان است.

احسان‌پور با اشاره به اینکه فدراسیون کشتی اکنون غیر از پشتوانه‌سازی در سطح کشتی‌گیران، در زمینه مربیگری هم خوب پشتوانه‌سازی کرده است، در خاتمه گفت: ما صادقانه و بدون هیچ چشم‌داشتی کار می‌کنیم. این اتفاق در همه رده‌های سنی رخ داده است، شاید در گذشته اینطور نبوده باشد، این چیزی است که از نزدیک می‌بینم. علاوه بر آن، یک کار خوبی که در این چند سال اتفاق افتاده، پشتوانه‌سازی در امر مربیگری است. ما اصلا در سال‌های گذشته این شرایط را نداشتیم و می‌دیدیم در یک استان 20 سال کار مربیگری به صورت انحصاری دست 4-5 مربی بود و به کسی اجازه نمی‌دادند وارد شود. نمی‌گویم این کار از قصد و غرض بود ولی پشتوانه‌سازی انجام نشد ولی در این برهه از مربیان جوان استفاده می‌شود. نه اینکه چون اکنون در کار هستم، این را بگویم، حتی اگر نباشم هم باز این کار از نظر من خیلی خوب است و سرمربیان سال‌های آینده را باید از اکنون آموزش دهیم.

دیدگاه‌ها