کد خبر : 1858377 | 19 آذر 1401 ساعت 13:48 | 33.3K بازدید | 3 دیدگاه

سرمربی ما جوان و فیت است

نصرتی:آنها بزرگ بودند ولی سن‌شان گذشته بود

محمد نصرتی مربی تراکتور با تمجید از پشتکار و انگیزه سرمربی لالیگایی جدید این باشگاه، مدعی است او در فرصت مناسب قادر خواهد بود اتفاقات بزرگی را نه در تبریز که در فوتبال ایران به جا بگذارد.

نصرتی:آنها بزرگ بودند ولی سن‌شان گذشته بود

به گزارش "ورزش سه"، یکی از اتفاقات جالب در تعطیلی لیگ برتر به واسطه حضور تیم ملی در جام جهانی، حضور پاکو خمس به عنوان سرمربی جدید تراکتور بود. مربی صاحب نام اسپانیایی که جانشین بردیوف در این تیم شد که در طول یازده بازی اخیر هدایت تبریزی‌ها را برعهده داشت و با حضور در جایگاه هفتم و اختلاف نه امتیازی با صدر، از این تیم کنار رفت.

سرمربی صاحب نام جدید تراکتور اما طی روزهای اخیر کار را با این تیم استارت زده و امیدوار است بتواند نقشه‌های تاکتیکی ناب خود را در ایران نیز به اجرا درآورده و روزهای خوبی را در سرمای تبریز پشت سر بگذارد. محمد نصرتی مدافع اسبق تیم ملی  و این باشگاه نیز در روزهایی که بردیف از کار کنار رفته بود، وظیفه تمرینات تیم را برعهده داشت و اکنون نیز به عنوان دستیار این مربی کار را در کنار وی دنبال خواهد کرد.

نصرتی که در طول دوران فوتبالی خود حدود سه فصل در تراکتور توپ زده و بعد از آن نیز مدتی به عنوان دستیار کار را دنبال کرده، با تمجید از انتخاب مدیران باشگاه، مدعی است این مربی با توجه به کارنامه‌اش در صورتی که فرصت لازم را داشته باشد و اعتماد موردنظر را به دست بیاورد، قادر خواهد بود اتفاقات بزرگی را در تبریز و فوتبال ایران رقم بزند.

نصرتی درباره شرایط تراکتور با حضور پاکو خمز گفت: مدت زیادی نیست که ایشان به جمع ما اضافه شده‌اند. ما دو بازی تدارکاتی را پیش از حضور ایشان در نظر گرفته بودیم که یکی از آنها برابر مس سونگون و دیگر هم برابر عقاب بود. آقای خمز این دو دیدار را به دقت موردبررسی قرار داده و تحلیل لازم را صورت داده است تا شرایط تیم و بازیکنان را مورد ارزیابی قرار دهد.

مربی تراکتور با اعلام اینکه در شرایط کنونی نباید انتظار زیادی از پاکو خمز داشت گفت: مسلما او هنوز به فرصت لازم برای ارزیابی دقیق تیم دست نیافته و بیشتر در حال انجام جلسات و دیدن شرایط است تا به شناخت کافی در فاصله کوتاه باقیمانده تا بازی‌ها دست یابد.

نصرتی با اشاره به جدیت این سرمربی گفت: تا جایی که در این فرصت کم از وی شناخت به دست آوردیم این است که او مربی‌ای جدی با پشتکار بالاست. او به دنبال کوچکترین نکات است تا وقت لازم برای ارزیابی تیم را به دست بیاورد. تماشای فیلم‌ها و همچنین ارزیابی بازیکنان و امکانات از جمله اقداماتی است که در این فرصت کوتاه از سوی ایشان دنبال شده است. به هرحال او در شرایط خاصی به لیگ ایران آمده و فرصت چندانی برای شناخت فضا نداشته است. مسلما اما با شناختی که از کارنامه و توانایی او داریم، قادر خواهد بود شرایط فوق العاده‌ای را شکل دهد.

تراکتور طی فصول اخیر سرمربیان نامداری را به تبریز کشانده است اما هیچ وقت نتوانسته از توانایی کامل آنها استفاده کند، این اتفاق برای پاکو خمز هم تکرار خواهد شد؟ نصرتی با اشاره به شرایط سنی این مربی اسپانیایی می‌گوید: همانطور که گفتید لیکنز، توشاک، دنیزلی و تونی اولیویرا قطعا از مربیان خوبی بودند که در تراکتور حضور داشته‌اند. با این حال یکی از پوئن‌های مثبت خمس شرایط سنی این مربی است. سرمربیان قبلی هم کارنامه قابل توجهی داشته‌اند اما به نظرم خمس قادر خواهد بود تاکتیک‌های مناسبی در جهت موفقیت تیم شکل دهد.

وی ادامه داد: یکی از نکات جالب این مربی در کنار دانش فنی وی، شرایط بدنی و سنی اوست. او از بدنی فیت برخوردار است و ارتباط مناسبی نیز با بازیکنان برقرار می‌کند. مسلما این مساله نیز کمک زیادی خواهد کرد تا او هرچه زودتر با ارتباط لازم با بازیکنان، به ذهنیت خود در فوتبال ایران و باشگاه تراکتور نیز دست یابد. نکته مهم اما این است که باید برای هر اتفاقی مثبتی صبر کرد. اگر با این کارنامه و دیدگاه تاکتیکی و ذهنی که از گذشته او دیده‌ایم، فرصت و امکانات و شرایط لازم برای وی فراهم شود، قطعا اتفاقات بزرگی در راه خواهد بود.

دیدگاه‌ها