کد خبر : 1858401 | 19 آذر 1401 ساعت 15:32 | 17.2K بازدید | 2 دیدگاه

استادیوم میزبان بازی‌های آسیایی ایمنی نداشت؟

ماجرای عجیب مجوز ورزشگاه آزادی بعد از ۵۰ سال!

مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز به سوالات پیرامون صدور مجوز ایمنی ورزشگاه آزادی پاسخ می‌دهد.

ماجرای عجیب مجوز ورزشگاه آزادی بعد از ۵۰ سال!

به گزارش "ورزش سه"، صدور مجوز ایمنی ورزشگاه آزادی بعد از ۵۰ سال، تیتر عجیب‌ترین خبر امروز فوتبال ایران است که توجهات بسیاری را به خود جلب کرد.

منتقدان این خبر، اعتقاد داشتند که ورزشگاه آزادی باتوجه به میزبانی جام ملتهای آسیا ۱۹۷۶ و بازی‌های آسیایی ۱۹۷۶ و البته میزبانی‌های مسابقات بین‌المللی در این سالها، طبیعتاً در سطح قابل قبولی از ایمنی قرار داشته و به خصوص در بدو تاسیس، از وضعیت خوبی برخوردار بوده است.

عاصم یوسفی مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز در این خصوص گفتگویی با خبرنگار ما انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

* لطفاً درباره روند مجوز ایمنی یا حرفه‌ای ورزشگاه آزادی توضیح بدهید.
طی ۱۵ ماه اخیر و پیرو دستورات آقای سجادی، برای مجوز حرفه‌ای اقدام کردیم و بحث ای اف سی هم بود که بتواند تاییدیه بدهد تا تیم‌های استقلال و پرسپولیس ادامه فعالیت داشته باشند، ما اقدام کردیم و همکاران ما در شرکت توسعه و تجهیز تلاش زیادی کردند تا این مجوز را بگیریم.

* این مجوز به چه شکلی و از طرف کدام نهاد صادر شد؟
با یک شرکت بین‌المللی که مورد تایید ای اف سی است، همکاری کردیم و سرانجام روز پنج شنبه این گواهی صادر شد و امروز خبرش را اعلام کردیم.

* آیا این شرکت نهاد صادرکننده مجوز حرفه‌ای است؟
این شرکت، شرکتی است که از تاییدیه سازمان استاندارد برخوردار است و تاییدیه جهانی دارد برای صدور مجوزها و گواهی‌های بین‌المللی در حوزه ورزش. ای اف سی هم این شرکت را تایید کرده است.

* یعنی الان پرسپولیس و استقلال برای دریافت مجوز حرفه‌ای مشکلی از سمت ورزشگاه آزادی ندارند؟ سال گذشته ای اف سی به نور ورزشگاه ایراد جدی گرفته بود.
یکی از مشکلات ورزشگاه یکصد هزار نفری مشکل برق بود که حل شد و الان هم ۱۵ زون از ورزشگاه آزادی را بهسازی و نوسازی می‌کنیم و تمام موارد ایرادی مدنظر قرار گرفته شد.

1778198

* باتوجه به اینکه ورزشگاه آزادی در سال ۱۳۵۴ خورشیدی میزبان جام ملتها و بازیهای آسیایی بوده، خیلی عجیب بود که گفتید اولین بار در نیم قرن اخیر مجوز ایمنی گرفتیم.
اینکه بگوییم نیم قرن... هر مجموعه وقتی ساخته می‌شود، باید یک تاییدیه گرفته شود. ورزشگاه آزادی هیچ تاییدیه و گواهی معتبری برایش صادر نشده بود. این اولین باری بود که ما این کار را کردیم.

* اما طبیعی است که ورزشگاه آزادی در زمان ساختش وضعیت بسیار بهتری نسبت به حال حاضر داشت. قبول ندارید؟
بله اما مستند نبوده. این ورزشگاه به هر حال زمانی در خاورمیانه تک بوده. اما اینکه ایمنی‌اش مستند شده باشد که بشود به آن استناد کرد، وجود نداشت اما الان ما این مجوز را گرفتیم.

* به هر حال اینکه می‌گویید آن زمان مجوز حرفه‌ای نداشت شاید به این خاطر بوده که هیچ نهادی چنین مجوزی را صادر نمی‌کرده و ای اف سی ۳-۴ سال است که چنین الزامی را مطرح کرده است.
ممکن است اینطور باشد اما به هر حال در نیم قرن اخیر برای اولین بار این گواهی الان صادر شده است.

* نکته دیگر این است که نهاد صادرکننده مجوز، کمیته بدوی فدراسیون فوتبال است. شما چطور بدون تایید این نهاد میگویید مجوز گرفتیم؟
ما این گواهی را گرفتیم و به زودی به فدراسیون فوتبال ایران و کنفدراسیون فوتبال آسیا و سایر نهادهای ذی ربط ارائه خواهیم کرد و مشکلی وجود ندارد.

* اما به هر حال فعلا نهاد اصلح صادرکننده مجوز را نداده است. با این حال آیا می‌توانید وعده بدهید که پرسپولیس و استقلال بدون مشکل در لیگ قهرمانان آسیا میزبانی خواهند داشت؟
تلاش می‌کنیم به این سمت برویم. همه تلاش ما این است.

دیدگاه‌ها