کد خبر : 1858416 | 19 آذر 1401 ساعت 16:40 | 21.8K بازدید | 4 دیدگاه

پیروزی با عشق و تعصب

واکنش رسانه‌های جهان به صعود دراماتیک آرژانتین

پیروزی آرژانتین برابر هلند در ضربات پنالتی و صعود این تیم به نیمه نهایی جام جهانی بازتابی گسترده در رسانه‌ها داشت.

واکنش رسانه‌های جهان به صعود دراماتیک آرژانتین

به گزارش "ورزش سه"، پس از پیروزی دراماتیک آرژانتین برابر هلند در یکی از جذاب ترین بازی های تاریخ ادوار جام جهانی، رسانه های این کشور از تیم تحت هدایت لیونل اسکالونی تمجید کردند. هرچند آرژانتین بازی 2-0 برده را در ثانیه پایانی بازی با تساوی عوض کرد ولی در ضربات پنالتی توانست با درخشش امیلیانو مارتینز برنده شود. 

1778218

نشریه کلارین نوشت:«ضربات پنالتی افسانه‌ای ما را به نیمه نهایی برد. این بهترین بازی جام تاکنون بود و تیم با وجود از دست دادن پیروزی در ثانیه پایانی، با تعهد مثال زدنی، در پنالتی ها قهرمانانه کار کرد. این یک پیروزی قهرمانانه، با ارائه فوتبال خوب و با عشق و تعصب بود.»

مارتین کئون، کارشناس بی بی سی، در مورد بازی گفت:«یک بازی حماسی را شاهد بودیم. یک بازی تیپیکال جام جهانی. تا ثانیه پایانی نمی توانستید بفهمید کدام تیم برنده خواهد شد.» آلن شیرر هم گفت:«آرژانتین تیم خیلی خوبی هم نیست ولی لیونل مسی نابغه را دارند و پیش می روند.»

نشریه گاردین در مورد بازی نوشت:«بازی از برخی جهات و به خاطر حواشی زیادش ناامیدکننده بود ولی دراماتیک شد. بعضی پاس های مسی و کوپماینرس، حکایت از نبوغ‌شان داشت. هلند در دقایق پایانی به سبک انگلیسی بازی کرد و با ارسال توپ های بلند، موفق به زدن دو گل شد.»

1778220

بیلد آلمان نوشت:«رویای مسی ادامه دارد. آرژانتین روی پاس فوق العاده او به گل اول رسید و هلند پس از زدن دو گل و به تساوی کشاندن بازی اسیر فشار بازی شد و نتوانست روند خوب خود را در وقت های اضافه ادامه دهد.»

نشریه پرتغالی آبولا نوشت:«نیمه اول بازی چیز خاصی نداشت و هلند بیشتر به دنبال گل نخوردن بود. نیمه دوم ولی حکایتی دیگر داشت و هلند بعد از دریافت دو گل تازه شروع به فوتبال بازی کردن کرد. جالب اینجا بود که وقتی به سیستمی متفاوت رو آوردند، توانستند بازی را مساوی کنند. گل دوم هلند از هر حیث به یادماندنی بود.»

نشریه مارکا از دو گل ورخهورست ستایش کرد و به نارضایتی بازیکنان دو تیم از داوری متئو لاهوس نیز اشاره داشت. مارکا همچنین نوشت که آرژانتین پس از حذف برزیل انگیزه بسیاری برای شکست هلند و رفتن به نیمه نهایی گرفته بود.

1778221

اسپورت کاتالونیا هم تصویر مسی را روی جلد برده و تیتر زد:«خدای من!» نشریه اکیپ فرانسه نوشت:«گل تساوی هلند باورنکردنی بود.»

نیویورک تایمز هم نوشت:«مسی و هم تیمی هایش پس از زدن دو گل فکر می کردند در نیمه نهایی هستند ولی با گل‌های ورخهورست بیدار شدند. چیزی نمانده بود آرژانتین به خاطر بی تفاوتی خودش حذف شود.»

دیدگاه‌ها