کد خبر : 1858443 | 19 آذر 1401 ساعت 18:23 | 44.4K بازدید | 16 دیدگاه

از کالسکه تا کدو تنبل

برزیل اوت شد: بیایید به فینال قرن فکر کنیم

برزیل حذف شد و آرژانتین با تاکتیکی متفاوت و زدن پنالتی های بهتر بالا رفت. بدون برزیل حالا می توان راحت‌تر به فینال قرن بین لئو مسی و رونالدو فکر کرد.

برزیل اوت شد: بیایید به فینال قرن فکر کنیم

به گزارش "ورش سه"، پس از هر شکست در فوتبال، بحث در مورد مقصران و دلایل ناکامی شروع می شود. شکست داریم تا شکست و به خصوص باخت دیشب برزیل و حذف از جام جهانی، بیش از همه دردناک بود. برزیل دیروز کاملا متقاعد شده بود که کرواسی مسیری صاف و هموار در راه رسیدن به نیمه نهایی و مصاف احتمالی با آرژانتین است اما همه چیز برعکس شد. کرواسی با نسل قدیمی خود که در 2018 به فینال رسیده بود، برزیل را ذوب کرد و بار دیر به جمع چهار تیم راه یافت.

1778119

در نیمه اول، یورانوویچ، مدافع کناری کرواسی، یک آزار دائمی بود. مارسلو بروزوویچ، لوکا مودریچ و متئو کواچیچ هم سرعت مسابقه را به سود کرواسی کنترل کردند. برزیل موفق به ایجاد موقعیت هایی شد، اما تقریبا هیچ شانس 100 درصدی خلق نکرد. در نیمه دوم، شرایط کمی بهتر شد. رودریگو و آنتونی وقتی وارد زمین شدند، توانستند فرصت‌هایی ایجاد کنند، با این حال همه به دست گلر کروات، لیواکویچ، بی اثر شدند. بازی تا حدی آرام بود ولی هر لحظه می توانستید منتظر یک حادثه و تنش در آن باشید.

1777723

نیمار در وقت اضافه اول بالاخره ستاره پنهان را از کلاه شیشه ای خود بیرون آورد. او با همکاری رودریگو و پاکتا، به درون محوطه جریمه کرواسی پیشروی کرد و با دریبل دروازه بان، گل را به ثمر رساند. این گل انگار که برزیل را به رستگاری رسانده باشد، اما نه؛ سرنوشت برای نیمار و برزیل شیرین نبود. کرواسی که نزدیک به حذف بود، مهاجمان بلند قامت خود را درون محوطه جریمه برزیل حبس کرد و توپ های بلند بود که روی دروازه ارسال می شد. برزیل با وجود اینکه یک گل پیش بود و خطر دریافت گل را حس می کرد، به حمله و بازی هجومی خود ادامه داد. این اشتباه بود؟ الان پاسخ به این سوال ساده ترین کار ممکن است.

1777841

بیایید بگوییم بله، چون بالاخره کرواسی در یک ضد حمله به گل تساوی رسید. روی شوتی که با برخورد به مارکینیوش تغییر جهت داد و وارد دروازه شد اما آرژانتین دیشب برابر هلند دقیقا برعکس برزیل عمل کرد. پس از زدن دو گل، همه عقب کشیدند تا از اندوخته خود محافظت کنند. نتیجه چه شد؟ هلند توانست دو گل به ثمر رساند و بازی را مساوی کند؛ تیمی که تا ثانیه پایانی بازنده‌ به نظر می‌رسید. اکنون می توان سوال کرد که کدام تاکتیک درست بود؟ برزیل یا آرژانتین؟

1778167

اختلاف برزیل و آرژانتین در ضربات پنالتی رقم خورد. آرژانتین صعود کرد ولی برزیل نه. فوتبال یک کالسکه را در یک لحظه به کدو تنبل تبدیل می کند و کسب پیروزی همه اشتباهات را از بین می برد. روز دوشنبه، برزیل مدعی بزرگ جام بود ولی دیروز راهی خانه شد. آرژانتین در اولین بازی مغلوب عربستان شد و در خطر حذف قرار گرفت اما حالا در نیمه نهایی است.
برزیل شانس بیشتری نسبت به کرواسی داشت. لیواکوویچ چندین مهار عالی انجام داد و آلیسون تقریبا درون دروازه برزیل بیکار بود اما واقعیت این است که پروژه تیته دوباره در مرحله یک چهارم نهایی متوقف شد. همان طور که خودش گفت، یک چرخه به اتمام رسید.

جام جهانی اینگونه است: 31 تیم ناکام می مانند و یکی قهرمان می شود. با نگاهی به آینده، نسلی با استعداد در حال ظهور است و به نظر می رسد نسلی دیگر خداحافظی خواهد کرد. باورش سخت است که تیاگو سیلوا در سال 2026 همچنان پیراهن زرد را بپوشد و کاسمیرو و نیمار نیز 34 ساله خواهند شد. توپ اکنون زیر پای وینیسیوس جونیور، ریچارلیسون، آنتونی، رودریگو، گابریل مارتینلی و دیگر استعدادهای جوان است.

1778261

خوب یا بد، حالا باید از ادامه جام لذت برد و فرضیه رویارویی دو بازیکن بزرگ قرن یعنی لیونل مسی و رونالدو را در فینال تصور کنیم. چه کسی روی فینال پرتغال و آرژانتین شرط‌ می بندد؟ شاید امباپه و یا هری کین متفاوت فکر کنند یا حکیمی و زیاش. چیزی که این جام کم ندارد، اتفاقات و سورپرایزهای حیرت‌انگیز است.

منبع: گلوبواسپورته

دیدگاه‌ها